Gå til innhold

HJELP! polering av MK5 GTI


Kim92

Recommended Posts

Kan noen fortelle meg hva som skal til for å oppnå en fin ripefri lakk på en vw golf gti? 

Har gjort følgende: 

Avfetting:

Surfex HD 

Prickbort 

Lavtryktsprøyte med skum 

Forvask: 

Iron S 

CG Clay  

Vasking:

Vasking med 2 bøtter 

Tørket tørr

Polering:

Scholl S03 G på Rupes blå og grønn 

CG VSS på rupes gul 

CG Blacklight for hånd 

Voks:

Svisswax Shield 

Svisswax Autobahn (felger) 

 

Likevel er det en god del riper...

Hva gjør jeg feil?  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei, det kan virke som om du ikke har fått med deg alt i grovsteget. Har du bilder?

Som nevnt er det mye å hente på teknikken, ikke kjøre for fort osv.. så du kan prøve litt forskjellig. Golf har relativt hard lakk, så mulig du må jobbe litt:)

Har du en god inspeksjonslykt og wipwdown slik at du ser resultatet med en gang.?

Hvilken farge er dette?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort beveger du maskinen? Beveger du den for fort, så får du ikke noe tempratur på lakken. Dvs dårlig korrigering. 1 cm i sekundet er en grei tommelregel 

Takk for svar! :) garantert jeg som er for rask :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det kan virke som om du ikke har fått med deg alt i grovsteget. Har du bilder?

Som nevnt er det mye å hente på teknikken, ikke kjøre for fort osv.. så du kan prøve litt forskjellig. Golf har relativt hard lakk, så mulig du må jobbe litt:)

Har du en god inspeksjonslykt og wipwdown slik at du ser resultatet med en gang.?

Hvilken farge er dette?

virker som jeg må jobbe en del mere ja :-P 

Hvordan hastighet på maskinen vil du anbefale når jeg skal ta grovsteget? (1-6) 

Har per i dag verken inspeksjonslykt eller wipwdown.

Hvor store/dype riper kan jeg forvente å bli kvitt med en DA maskin? 

 

Tror ikke de synes på bildene, men du ser no iallefall fargen :-) 

DSC_0127.JPG

DSC_0124.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Kan bli kvitt like mye riper med DA som med roterende, det tar bare lengre tid.

Hastighet på maskinen kommer an på lakk, pute, middel, temperatur i været osv osv. Men jeg ser mange her inne liker å spre på laveste hastighet for så å kjøre noen runder på full spiker og rett av.
Menzerna som er "deminishing"-produkter er det ofte vanlig å kjøre noen sakte passeringer til slutt.

Du må nesten bare prøve deg fram og finne ut hva som fungerer best for deg. Generelt blir de fleste utålmodige og beveger maskinen fortere og fortere ettersom man bli mer og mer lei... :)

Endret av RuZleBiFf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli kvitt like mye riper med DA som med roterende, det tar bare lengre tid.

Hastighet på maskinen kommer an på lakk, pute, middel, temperatur i været osv osv. Men jeg ser mange her inne liker å spre på laveste hastighet for så å kjøre noen runder på full spiker og rett av.
Menzerna som er "deminishing"-produkter er det ofte vanlig å kjøre noen sakte passeringer til slutt.

Du må nesten bare prøve deg fram og finne ut hva som fungerer best for deg. Generelt blir de fleste utålmodige og beveger maskinen fortere og fortere ettersom man bli mer og mer lei... :)

Takk for svar (Y) tydelig at det blir mye prøving og feiling samt en stor dose tålmodighet :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...