Gå til innhold

Hvordan fjerne maling fra veimerking på sidekjørt???


@volvo_pics

Recommended Posts

@volvo_pics

Jeg har polert og waxet bilen før sommer. Har kjørt litt rundt 3-4ganger, dro på ferie (6uker), kom hjem vaska bilen. Kjørte bilen 1 gang, etter det så ser jeg hvite flekker/prikker på sidekjørten begge sidene, som dere ser på lakken.

Hva er dette for noe og hvordan får man fjernet det?

http://postimg.org/image/a4lp0ik4j/

http://postimg.org/image/jqf9gtbab/

Prøvd avfetting (Prickbort og en fra Turtle)

Så på Broom http://www.tv2.no/2015/08/11/broom/statens-vegvesen/vegoppmerking/7244780

Kan det være vei merkning maling? Siden det er mange steder i Vestefold som har fått nytt asfalt

Endret av @volvo_pics
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Eg ville vasket bilen  godt over for så å testa om du fikk fjernet dei med clay, kan godt være maling fra veimerking ja, eg har fått det før å da matte eg bryke clay :)

Endret av Audi S8

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Ta et test område først, man vil kjenne lett om det er maling,vil lugge godt I clayen da :)  Når eg har fjernet andre malings flekker på andre biler så har eg brukt  lang tid på vaske prosessen slik at produktene har fått virket lenge, har hatt en følelse at malingen har slippet lettere, kan jo bare vær noe eg tror det da hehe

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@volvo_pics

Vaska bilen sikkelig idag, for hånd...

Tok clay på sidene funket dårlig der fikk bort bare 10-20%prosent tok fram wax etter clay`n.

Jeg synes det er fryktelig stygt å se hvite prikker, flekker på rød bil hadde vært greit på hvit bil:lol::lol:

Men hva skal jeg nå??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aero

Bruker Clay Bar Biltema, veldig bra faktisk ;) 

Tipper du får vekk resten om du bruker en "skikkelig" clay. Biltema sin fungerer sikkert greit til vanlig forurensing på lakken. Men maling sitter bedre, så her må det nok skikkelig utstyr til. Av erfaring så fungerer hard clay type best på maling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Best med agressiv clay om det er spredt over store områder. Sist jeg tok maling av en bil så var det en støtfanger på en bmw som var kommet borti ett gjerde eller noe.Gnikka det lett vekk med auto finesse tar remover og en liten pad bit :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...