Gå til innhold

Alufelg Polering


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Henta noen gamle felger som hadde stått uten noen år (10 el 15 tipper jeg) de så ikke bra ut, møkkete, oxiderte og slitene, men det er jo det som gjør jobben mere morro. Hadde fått Duragloss metall polish fra CCS i England som jeg ville teste ut på alu fleger. disse er uten klarlakk, og oxiderer derfor fortere en felger med klarlakk, derfor er pleie av slike felger en viktig on nødvendig oppgave å utføre innimellom. Disse ble polert opp over noen dager, og satt ut igjen ?!?!!! da jeg ikke har plass i garasjen til mere dritt.....he he

IMG_2858.jpg

Felgene er graku comp, og mer kjenner jeg ikke til de (bolt er 4-120 noe som er en merkelig str).

Første bud var å vaske de godt med P21s wheelgel

IMG_2873.jpg

Deretter var det over med P21s polishing soap for å fjerne det verste av oxidasjon fra de, Personlig syntes jeg de var blitt veldig så bra etter P21s polishing soap og trodde ikke de kunne bli så mye bedre.....

Ferdig med P21 Polishing Soap:

IMG_2913.jpg

IMG_2933.jpg

men det var før jeg dro i gang:

Mothers mini polish ball på akudrill og Duragloss metal polish...

Kan ikke nekte for at det ble en av de største WOWene jeg har hatt mht polish, og kunne ikke tro hvor blankt det ble.

IMG_2972-1.jpg

IMG_2960.jpg

IMG_2978.jpg

IMG_2952.jpg

En polert og en ikke.....gjett hvem!!!

IMG_2994-1.jpg

Finnes i allefall her, men Mulig scandishine kan skaffe den også....

http://www.duragloss.co.uk/sb-products.asp...mp;category=317

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Admins
truhaa

Morro med en av de, resten er bare jobb....he he

så fremt en ser resultater av en jobb er det alltid morro syntes jeg...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det syntes ofte da polert alu ofte stikker seg ut litt i forhold til alu med klarlakk... vet ikke om det er vanlig å ha klarlakk rett på alu eller om det er klarlakk/lakk på felgen da uansett..

du ser ofte at det er ren alu da den oxiderer fortere en en felg med lakk, samt at paden blir ofte sort om det ikke er lakk på de.. men du skal ikke ha alu polish på felger med lakk da, så det er vrient å se med det siste jeg skrev..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Helt rått! Hvor lang tid brukte du på den ene felgen?

Kan du sette opp en liste med NØYAKTIG hva du har brukt av produkter og verktøy?

Har nettopp kjøpt noen 3-delte felger som klarlakken har begynt å slippe på, så jeg tenkte å fjerne klarlakken og polere dem opp igjen litt kjapt og gæli(de skal brukes som vinterfelger uansett, så jeg gidder ikke å fikse dem til mint condition), så da tenkte jeg å kopiere dine metode slavisk, for dette var impressive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er graku comp, og mer kjenner jeg ikke til de (bolt er 4-120 noe som er en merkelig str).

4x120 finnes ikke i noen av oversiktene jeg har sett, merkelig størrelse ja..

P10'en min hadde 4x114,3 så tipper biler med denne innfestingen kan bruke disse felgene med slingrebolt

Anyways; metallpolering er skrekkelig morsomt, og dette resultatet var rimelig bra!

Gleder meg nesten til å ta fatt på vinterfelgene til Scirocco'n, de kan bli j* tøffe med litt TLC :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja stemmer med gammel mazda :)

Produkter jeg brukte var

P21s polerinsåpe

Mothers polish ball til driller

P21s metal polish

Duragloss all Metal polish

Mye annet som funker også, men Mothers polish ball er et must (mini utg) og gjerne en til å buffe av restene etter metal polishen også :)

Så noen slike poleringsballer hos Scandicshine også nå i helga, denne her ikke testet den, men sammen med en alupolish så får du nok polert opp bra.... hvor grot du må jobbe aner jeg ikke, det kommer litt an på hva du benytter mht fjerning av lakken som er der fra før....

Roterende maskin med ull pads funker også bra :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...