Gå til innhold
Hans Marius

Min 2003 mod Yamaha R1

Recommended Posts

Hans Marius    1 228
Hans Marius
13 timer siden, kaw skrev:

Ble steike flott denne.

Mangler bare ei skikkelig carbon potte nå!!

Takk takk :D Tro meg, det er på lista :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 228
Hans Marius

Fikk gikk litt til med sykkelen i helga. Ser at jeg har glemt å skrive det, men sykkelen gled lett igjennom teknisk kontroll forrige mandag så nå var det klart for blant annet å montere nytt eksosanlegg og nytt skiltoppheng. 

Startet med å ta en liten runde på effektanlegget jeg fikk med sykkelen da det var litt småshabby. Startet med 0# stålull og CG Metal Polish på de verste områdene for så å fortsette med Mothers Power ball og samme polish på resten av anlegget. Til slutt ble det forseglet med Collinite 845 da jeg var tom for Autobahn :ph34r:

Litt bilder:

Utgangspunktet:

IMG_5771_zpsdtkiaovb.jpg

IMG_5772_zpsm5iryfq0.jpg

IMG_5773_zpsziepybhr.jpg

IMG_5774_zpscdcwemnn.jpg

Ferdig resultat :D 

IMG_5776_zpsdbame0a2.jpg

IMG_5777_zpswectlm5x.jpg

IMG_5778_zpshguxykim.jpg

IMG_5779_zpsuhrzbufg.jpg

Forrige eier har vist vært litt røff med eksosanlegget <_<

IMG_5780_zpsgpjuwhd3.jpg

IMG_5781_zpsn23nzcea.jpg

IMG_5782_zpsbtyyeoga.jpg

Originalanlegget vs effektanlegget

IMG_5783_zpsap8lz5gb.jpg

Mens Colliniten fikk haze og herde byttet jeg filter og olje på sykkelen. Valget på filter falt på KN og olje ble Motul 300V 10W40. Så nå skal motoren være klar for sesongen :)

IMG_5775_zpsvncjx12p.jpg

Klarte også endelig å finne riktig olje som kunne benyttes i stede for den originale Øhlins olja til styredemperen da den er nesten håpløs å finne i Norge... Gikk dermed i gang med å bytte olje på den. Fikk byttet olje og o-ringer, men klarte tydeligvis ikke å få ut all lufta fra olja for kjenner at den lugger litt. Så spørs om jeg får det lokale MC-verkstedet til å bytte igjen for meg. Uansett, et kjapt in action bilde :)

IMG_5789_zpsxhewaktl.jpg

Neste som ble gjort var å bytte det stygge originale skiltopphenget med et mer diskret ett B) I tillegg ble blinklysene bak byttet til samme i LED som de fremme. Dette førte som forventet til at blinkefrekvensen økte, så har bestilt noen motstander for å bøte på dette. Ble i alle fall myye  penere med dette skiltopphenget ^^ Effektanlegget overrasket meg egentlig også når jeg fikk det på sykkelen. Så mye bedre ut enn jeg hadde trodd :) 

IMG_5784_zpscmaheikf.jpg

IMG_5785_zpse0err9rt.jpg

IMG_5786_zpsa8ditadp.jpg

IMG_5787_zpsz1eyp1vp.jpg

IMG_5788_zpsazwh0a4l.jpg

Som noen kanskje så av bildene så står det "Not for road use" på det nye eksosanlegget... Såååå, det var en noe grovere lyd med dette :P Vi får se hvor lenge jeg kjører med dette, men det var umiddelbart veldig morsomt med så mye lyd :rolleyes:

Original eksos:

th_20170610_154220_zpstdvbehur.mp4

Effektanlegg:

th_20170610_210244_zpsrntm8iri.mp4

Nå er det ikke mye som står igjen før sykkelen er klar for veien. Har noen småting på tur i posten som skal monteres neste helg, samt OEM klistremerker jeg har liggende som skal på ved månedskifte (når lakken har fått herdet ferdig). Stay tuned :thumbup:

• Liker 1
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 228
Hans Marius

Ny helg som ble brukt i verkstedet. Nærmer seg innspurten nå før skilter er på plass :)

Startet med å montere "gummipakninger" i kåpesettet slik det egentlig skal være. Disse var delvis ødelagte og delvis borte fra før, så bestilte nye på ebay.

IMG_5792_zpspw6bn8ic.jpg

IMG_5793_zpsdz87mkpr.jpg

IMG_5794_zps7j3qirrk.jpg

Pent og pyntelig ;)

Etterpå gikk jeg på felgene. Disse har sett sine bedre dager og på sikt kommer jeg nok til å lakkere dem. Men frem til det blir gjort tenkte jeg i alle fall å få de litt penere. Ble dermed en runde med Ibrid og gul pad og polish. Dette tok noe riper, men gjorde mest for å få de litt blankere. 

IMG_5799_zpsd9bm2f43.jpg

IMG_5800_zpszembbkbf.jpg

IMG_5801_zpspm3huwwi.jpg

Rev også av felgtapen som var slitt og delvis ødelagt for en stund siden, men nå hadde jeg fått ny i posten så da ble det montert :)

Uten

IMG_5802_zpsddy92eup.jpg

Med

IMG_5803_zpsxcqmb4ft.jpg

Synes det gjorde seg veldig med tapen ^^

Mens jeg drev med felgene forseglet jeg setene med Nanolotus sin universalforsegling.

IMG_5798_zpszbjmp03j.jpg

Monterte Øhlins styredemperen igjen også, da jeg ikke klarer å finne et verksted i nærheten som bytter olje på den :( Så må nok ta meg en tur til Oslo eller Sverige og se om noen kan gjøre det der etter hvert.

Til slutt gikk jeg på carbonskjermen som fra fabrikk hadde mindre hull enn den originale og hadde dermed ikke plass til gummipakningene. Gikk dermed en stund med til å file opp hullene til riktig størrelse. Testet litt først med drill, men i fare for at skjermen skulle sprekke så gikk jeg over til manuell jobb med fil.... 

Resultatet etter ca 30 min med filing.

IMG_5804_zpsdwyrnerj.jpg

IMG_5805_zpsjhcx7vmx.jpg

Vips var det plass :)

IMG_5806_zpsqbt1qqyj.jpg

På plass med gullskruer.

IMG_5807_zpsruqzvr4d.jpg

Før jeg pakket sykkelen inn under presenningen sin gikk jeg over plast med CG New Trim look. Måtte knipse et par bilder av sykkelen også da sola bestemte seg for å dukke opp B)

IMG_5808_zpskyg4ndqw.jpg

IMG_5809_zpspjfyie01.jpg

IMG_5810_zpste2acyx7.jpg

IMG_5811_zpssae03j2a.jpg

IMG_5812_zpsnttyfmtl.jpg

IMG_5813_zpsutdrbeob.jpg

IMG_5814_zpsmgpoerfm.jpg

Neste oppdatering håper jeg kan være med skilter på den :D 

• Liker 2
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 228
Hans Marius

Lenge siden jeg har oppdatert her nå pga litt forskjellige grunner... Det ble endelig huskjøp på meg (tomannsbolig) i sommer så det gikk først en del tid på å flytte og komme ordentlig i orden der. Akkurat når jeg flyttet inn hadde den lokale internettleverandøren startet med fiberutbygging her. så jeg kastet meg på den og bestilte dermed ikke nett fra Canal Digital for kun å ha det i et par måneder. Selvsagt dro det en del ut før jeg endelig fikk fiber nå i forrige uke. Så har ikke hatt nett til å verken følge med eller laste opp noe særlig her inne, men nå er jeg tilbake :)

Det har skjedd litt småtterier siden sist jeg oppdaterte, så jeg får starte med det første først:

Siden jeg monterte nye LED blinklys ble blinkefrekvensen mye raskere pga feil strømtrekk. Så kjøpte motstander som ble montert. Bestilte også noen flere gullfargede skruer og tankpad.

24525094988_19db196664_o.jpg

Montering av motstander:

37682168334_984f238bd4_o.jpg

Så skulle jeg prøve å få på de originale klistremerkene jeg hadde bestilt... Dette gikk ikke heeelt som forventet :P

24525093858_404a73de3c_o.jpg

24525093298_3dd3b10996_o.jpg

37682167264_765488542f_o.jpg

24525092148_103bbbd6d1_o.jpg

Som dere ser gikk det ganske greit med all skrift og logoer, men det store området på sideskjermene klarte jeg aldri å få helt bra. Den ble for stor til at jeg fikk den rett og uten luftbobler. Konkluderte med at dette var det bare å rive av og heller sette bort til noen som kunne det. Men fant også ut at jeg var såpass fornøyd med fargen at jeg ikke ville gjemme den med det store hvite klistremerket. Så inntil videre så blir det droppet :)

Så slik ble det:

37682166084_125e53db32_o.jpg

37682163984_36564dacee_o.jpg

26620676089_8d9b23a01d_o.jpg

37682163334_b030773809_o.jpg

24525086428_c6b9d3ba00_o.jpg

Tanker? 

Så den 2. Juli gikk turen til SVV og skiltene ble utlevert og montert! Endelig var tiden kommet for å kunne kjøre den på veien lovlig :D Det tok "bare" 2 år, men det var jammen verdt det også. Veldig fornøyd med utseende.

Så det siste som ble gjort før sykkelen ble satt bort var at jeg gikk til innkjøp av carbon potta jeg hadde gått å sikla på en ganske lang stund :D

24525098258_78bfbca528_o.jpg

24525097518_066cecbdd2_o.jpg

37682172294_e3e04d6b58_o.jpg

24525095828_a66e99fd49_o.jpg

Potta passet perfekt til resten av looken så veldig fornøyd med det. Lyden er noe grovere og kanskje ikke så hissig som den forrige og jeg vil kanskje si sykkelen får turtall en smule tregere med dette anlegget. Dette kan dog være pga at power commanderen er mappet med det gamle anlegget. Så det blir nok en tur til Klev tuning for mapping ila vinteren :) 

Så slik ser sykkelen ut pr dags dato. Mangler noe småting her og der, men i det store og hele er den nok ferdig. Kan hende det kommer noen litt større endringer i vinter, men det har jeg ikke bestemt meg for enda. Sesongen ble relativt kort for min del i år, men til neste år står jeg klar så fort vegene er bare og pusset for grus B)

Endret av Hans Marius
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig