Gå til innhold

Min 2003 mod Yamaha R1


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Fikk gikk litt til med sykkelen i helga. Ser at jeg har glemt å skrive det, men sykkelen gled lett igjennom teknisk kontroll forrige mandag så nå var det klart for blant annet å montere nytt eksosanlegg og nytt skiltoppheng. 

 

Startet med å ta en liten runde på effektanlegget jeg fikk med sykkelen da det var litt småshabby. Startet med 0# stålull og CG Metal Polish på de verste områdene for så å fortsette med Mothers Power ball og samme polish på resten av anlegget. Til slutt ble det forseglet med Collinite 845 da jeg var tom for Autobahn :ph34r:

 

Litt bilder:

Utgangspunktet:

IMG_5771_zpsdtkiaovb.jpg

IMG_5772_zpsm5iryfq0.jpg

IMG_5773_zpsziepybhr.jpg

IMG_5774_zpscdcwemnn.jpg

 

Ferdig resultat :D 

IMG_5776_zpsdbame0a2.jpg

IMG_5777_zpswectlm5x.jpg

IMG_5778_zpshguxykim.jpg

IMG_5779_zpsuhrzbufg.jpg

 

Forrige eier har vist vært litt røff med eksosanlegget <_<

IMG_5780_zpsgpjuwhd3.jpg

IMG_5781_zpsn23nzcea.jpg

IMG_5782_zpsbtyyeoga.jpg

 

Originalanlegget vs effektanlegget

IMG_5783_zpsap8lz5gb.jpg

 

Mens Colliniten fikk haze og herde byttet jeg filter og olje på sykkelen. Valget på filter falt på KN og olje ble Motul 300V 10W40. Så nå skal motoren være klar for sesongen :)

IMG_5775_zpsvncjx12p.jpg

 

Klarte også endelig å finne riktig olje som kunne benyttes i stede for den originale Øhlins olja til styredemperen da den er nesten håpløs å finne i Norge... Gikk dermed i gang med å bytte olje på den. Fikk byttet olje og o-ringer, men klarte tydeligvis ikke å få ut all lufta fra olja for kjenner at den lugger litt. Så spørs om jeg får det lokale MC-verkstedet til å bytte igjen for meg. Uansett, et kjapt in action bilde :)

IMG_5789_zpsxhewaktl.jpg

 

Neste som ble gjort var å bytte det stygge originale skiltopphenget med et mer diskret ett B) I tillegg ble blinklysene bak byttet til samme i LED som de fremme. Dette førte som forventet til at blinkefrekvensen økte, så har bestilt noen motstander for å bøte på dette. Ble i alle fall myye  penere med dette skiltopphenget ^^ Effektanlegget overrasket meg egentlig også når jeg fikk det på sykkelen. Så mye bedre ut enn jeg hadde trodd :) 

IMG_5784_zpscmaheikf.jpg

IMG_5785_zpse0err9rt.jpg

IMG_5786_zpsa8ditadp.jpg

IMG_5787_zpsz1eyp1vp.jpg

IMG_5788_zpsazwh0a4l.jpg

 

Som noen kanskje så av bildene så står det "Not for road use" på det nye eksosanlegget... Såååå, det var en noe grovere lyd med dette :P Vi får se hvor lenge jeg kjører med dette, men det var umiddelbart veldig morsomt med så mye lyd :rolleyes:

 

Original eksos:

th_20170610_154220_zpstdvbehur.mp4

Effektanlegg:

th_20170610_210244_zpsrntm8iri.mp4

 

Nå er det ikke mye som står igjen før sykkelen er klar for veien. Har noen småting på tur i posten som skal monteres neste helg, samt OEM klistremerker jeg har liggende som skal på ved månedskifte (når lakken har fått herdet ferdig). Stay tuned :thumbup:

  • Liker 2
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ny helg som ble brukt i verkstedet. Nærmer seg innspurten nå før skilter er på plass :)

 

Startet med å montere "gummipakninger" i kåpesettet slik det egentlig skal være. Disse var delvis ødelagte og delvis borte fra før, så bestilte nye på ebay.

IMG_5792_zpspw6bn8ic.jpg

IMG_5793_zpsdz87mkpr.jpg

IMG_5794_zps7j3qirrk.jpg

 

Pent og pyntelig ;)

 

Etterpå gikk jeg på felgene. Disse har sett sine bedre dager og på sikt kommer jeg nok til å lakkere dem. Men frem til det blir gjort tenkte jeg i alle fall å få de litt penere. Ble dermed en runde med Ibrid og gul pad og polish. Dette tok noe riper, men gjorde mest for å få de litt blankere. 

IMG_5799_zpsd9bm2f43.jpg

IMG_5800_zpszembbkbf.jpg

IMG_5801_zpspm3huwwi.jpg

 

Rev også av felgtapen som var slitt og delvis ødelagt for en stund siden, men nå hadde jeg fått ny i posten så da ble det montert :)

Uten

IMG_5802_zpsddy92eup.jpg

Med

IMG_5803_zpsxcqmb4ft.jpg

Synes det gjorde seg veldig med tapen ^^

 

Mens jeg drev med felgene forseglet jeg setene med Nanolotus sin universalforsegling.

IMG_5798_zpszbjmp03j.jpg

 

Monterte Øhlins styredemperen igjen også, da jeg ikke klarer å finne et verksted i nærheten som bytter olje på den :( Så må nok ta meg en tur til Oslo eller Sverige og se om noen kan gjøre det der etter hvert.

 

Til slutt gikk jeg på carbonskjermen som fra fabrikk hadde mindre hull enn den originale og hadde dermed ikke plass til gummipakningene. Gikk dermed en stund med til å file opp hullene til riktig størrelse. Testet litt først med drill, men i fare for at skjermen skulle sprekke så gikk jeg over til manuell jobb med fil.... 

Resultatet etter ca 30 min med filing.

IMG_5804_zpsdwyrnerj.jpg

IMG_5805_zpsjhcx7vmx.jpg

Vips var det plass :)

IMG_5806_zpsqbt1qqyj.jpg

På plass med gullskruer.

IMG_5807_zpsruqzvr4d.jpg

 

Før jeg pakket sykkelen inn under presenningen sin gikk jeg over plast med CG New Trim look. Måtte knipse et par bilder av sykkelen også da sola bestemte seg for å dukke opp B)

IMG_5808_zpskyg4ndqw.jpg

IMG_5809_zpspjfyie01.jpg

IMG_5810_zpste2acyx7.jpg

IMG_5811_zpssae03j2a.jpg

IMG_5812_zpsnttyfmtl.jpg

IMG_5813_zpsutdrbeob.jpg

IMG_5814_zpsmgpoerfm.jpg

 

Neste oppdatering håper jeg kan være med skilter på den :D 

  • Liker 3
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hans Marius

Lenge siden jeg har oppdatert her nå pga litt forskjellige grunner... Det ble endelig huskjøp på meg (tomannsbolig) i sommer så det gikk først en del tid på å flytte og komme ordentlig i orden der. Akkurat når jeg flyttet inn hadde den lokale internettleverandøren startet med fiberutbygging her. så jeg kastet meg på den og bestilte dermed ikke nett fra Canal Digital for kun å ha det i et par måneder. Selvsagt dro det en del ut før jeg endelig fikk fiber nå i forrige uke. Så har ikke hatt nett til å verken følge med eller laste opp noe særlig her inne, men nå er jeg tilbake :)

 

Det har skjedd litt småtterier siden sist jeg oppdaterte, så jeg får starte med det første først:

Siden jeg monterte nye LED blinklys ble blinkefrekvensen mye raskere pga feil strømtrekk. Så kjøpte motstander som ble montert. Bestilte også noen flere gullfargede skruer og tankpad.

24525094988_19db196664_o.jpg

Montering av motstander:

37682168334_984f238bd4_o.jpg

Så skulle jeg prøve å få på de originale klistremerkene jeg hadde bestilt... Dette gikk ikke heeelt som forventet :P

24525093858_404a73de3c_o.jpg

24525093298_3dd3b10996_o.jpg

37682167264_765488542f_o.jpg

24525092148_103bbbd6d1_o.jpg

 

Som dere ser gikk det ganske greit med all skrift og logoer, men det store området på sideskjermene klarte jeg aldri å få helt bra. Den ble for stor til at jeg fikk den rett og uten luftbobler. Konkluderte med at dette var det bare å rive av og heller sette bort til noen som kunne det. Men fant også ut at jeg var såpass fornøyd med fargen at jeg ikke ville gjemme den med det store hvite klistremerket. Så inntil videre så blir det droppet :)

Så slik ble det:

37682166084_125e53db32_o.jpg

37682163984_36564dacee_o.jpg

26620676089_8d9b23a01d_o.jpg

37682163334_b030773809_o.jpg

24525086428_c6b9d3ba00_o.jpg

 

Tanker? 

 

Så den 2. Juli gikk turen til SVV og skiltene ble utlevert og montert! Endelig var tiden kommet for å kunne kjøre den på veien lovlig :D Det tok "bare" 2 år, men det var jammen verdt det også. Veldig fornøyd med utseende.

 

Så det siste som ble gjort før sykkelen ble satt bort var at jeg gikk til innkjøp av carbon potta jeg hadde gått å sikla på en ganske lang stund :D

24525098258_78bfbca528_o.jpg

24525097518_066cecbdd2_o.jpg

37682172294_e3e04d6b58_o.jpg

24525095828_a66e99fd49_o.jpg

 

Potta passet perfekt til resten av looken så veldig fornøyd med det. Lyden er noe grovere og kanskje ikke så hissig som den forrige og jeg vil kanskje si sykkelen får turtall en smule tregere med dette anlegget. Dette kan dog være pga at power commanderen er mappet med det gamle anlegget. Så det blir nok en tur til Klev tuning for mapping ila vinteren :) 

 

Så slik ser sykkelen ut pr dags dato. Mangler noe småting her og der, men i det store og hele er den nok ferdig. Kan hende det kommer noen litt større endringer i vinter, men det har jeg ikke bestemt meg for enda. Sesongen ble relativt kort for min del i år, men til neste år står jeg klar så fort vegene er bare og pusset for grus B)

Endret av Hans Marius
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hans Marius

Lenge siden jeg har oppdatert i denne tråden nå, men det har heller ikke skjedd så mye. Sykkelen ble brukt noe i fjor, men ikke så mye som den burde mtp været vi hadde. Jeg var dog en del utenlands eller jobbet, så det ble bare slik... Har mål om å få noen flere mil med sykkelen i år :) Uansett, det siste som ble gjort med sykkelen før den ble satt bort for vinteren var å bytte bakdekk da jeg var på corden på deler av dekket :P Søkte en del etter erfaringer og tester av dekk og landet til slutt på Dunlop sitt Road Smart III. Dette er ikke et hel racingdekk, men heller mot touring. Valget falt på dette da det skal ha en del bedre egenskaper på vått føre, samt holde lengre enn et racingdekk. Jeg har ikke tenkt meg på bane med sykkelen med det første så da tror jeg nok dette dekket passer bra :) 

 

Siden det er klinket kjede på denne sykkelen måtte jeg kutte det for å bytte dekk. Å få tak i ny lås til det gamle kjedet viste seg dog utfordrende... Endte til slutt opp med en lås som ikke var klinket og i sølv bare for å få kjørt siste tur før sesongen var over. Jeg hadde da bestemt meg for å kjøpe nytt kjede som det kanskje var lettere å finne lås til til senere. 

 

Det er nå 2 år siden sist jeg byttet olje og filter på sykkelen. Det bør egentlig gjøres hvert år, men siden jeg har kjørt så lite disse årene valgte jeg å vente med skift ett år til. Men nå var det på tide igjen. Jeg har vært veldig godt fornøyd med Motul olja jeg kjøpte sist, så det endte på samme i år også. Filteret ble dog fra Snell denne gangen. Sist hadde jeg glemt å kjøpe ny kobberskive, så denne gangen passet jeg på å få byttet den også. Det var antydninger til noen dråper på tappebolten så det var nok greit å få byttet den nå. Det var dog ikke antydning til rusk eller spon på magneten på tappepluggen så det tydet veldig bra :)

7Qdwi1q.jpg

LSRzDNc.jpg

Ny olje

dK9SaBS.jpg

Det var nok tydelig at jeg ikke hadde kjørt mye, for olja hadde fortsatt et grønnskjær igjen og ikke helt svart slik som olja typisk blir når den er godt brukt. Så kunne sikkert kjørt med samme olja en stund til. Uansett, gir god samvittighet å bytte ;)

Olja som ble byttet:

Qh3Kbxh.jpg

bXuwQuf.jpg

Grønnfarge på ny olje:

snlMvvi.jpg

 

jeg endte også opp med å kjøpe nytt kjede. Kunne ikke gå for noe dårligere enn det som satt på den fra før, men gikk heller hakket opp :P Relativt dyrt, men skal tåle _alt_.

Jpn6KH5.jpg

Butikken jeg kjøpte det i hadde ikke riktig lengde, så fikk samme pris for et lengre kjede og kuttet av de ekstra lenkene. 

X67L8dS.jpg

HAO4H97.jpg

8n8Xjdw.jpg

Klar til å sette på lås:

3IOhJhB.jpg

 

Glemte å knipse bilde etter jeg var ferdig å montere låsen.

Etter jeg var ferdig med denne servicen oppdaget jeg jammen at fremdekket også var nesten på corden flere steder :blink: Endte dermed med å bestille samme type dekk fremme som bak. Regner med det kommer på posten om et par dager. Etter det er byttet bør jeg være ganske klar for sesongen. 

 

Har fortsatt lyst til å få tatt meg en tur til Klev tuning og få mappet sykkelen med den nye slip on potta. Men det tror jeg må vente litt, da det frister mer å bruke penger på S4'en akkurat nå :wub:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991

Flott arbeid som er lagt ned i en sykkel som har blitt meget bra :thumbs: ingenting er som en tur på to hjul med slikt sommer som det var i stort sett hele deler av landet i fjor, så får satse på samme i år og mer bruk ! :D 
Selv kjører jeg r1, hakket eldre så kanskje ikke like sprek, men knall god. Er fantastiske sykler!

 

Stusset litt på at du måtte kutte kjedet for å bytte dekk ? pleier bare skru strammerene helt inn også vri det litt så går det greit, så kan du prøve neste gang :)

stå på, kjør på med updates, og skjønner du vil ha litt å bruke på s4én, skulle hatt en slik selv og :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
21 timer siden, Stian1991 skrev:

Flott arbeid som er lagt ned i en sykkel som har blitt meget bra :thumbs: ingenting er som en tur på to hjul med slikt sommer som det var i stort sett hele deler av landet i fjor, så får satse på samme i år og mer bruk ! :D 
Selv kjører jeg r1, hakket eldre så kanskje ikke like sprek, men knall god. Er fantastiske sykler!

 

Stusset litt på at du måtte kutte kjedet for å bytte dekk ? pleier bare skru strammerene helt inn også vri det litt så går det greit, så kan du prøve neste gang :)

stå på, kjør på med updates, og skjønner du vil ha litt å bruke på s4én, skulle hatt en slik selv og :wub:

Takk for det :) de holder seg veldig godt synes jeg, til å tross alt være over 10 år gamle. I utgangspunktet så er vel klinklåsene engangsbruk så vidt jeg har skjønt det. Siden du kutter av metallet rund som holder splinten på plass når du presser den ut. 

 

Skal se om det blir gjort noe mer med den fremover, eller om det kun blir kjøring :) Oppdaterer om det er noe verdt å skrive om ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991

Ja stemmer det, klink er kun til engangs, men går fint å ta av bakhjul uten å ta av kjedet :)

Holder seg utrolig bra, min 2000 mod tror alle at er helt ny :rolleyes:

Gjør det, må nytes og! knall sykkel :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
12.4.2019 - 12.07, Stian1991 skrev:

Ja stemmer det, klink er kun til engangs, men går fint å ta av bakhjul uten å ta av kjedet :)

Holder seg utrolig bra, min 2000 mod tror alle at er helt ny :rolleyes:

Gjør det, må nytes og! knall sykkel :D 

Jeg har aldri klart å få av bakdekket uten å ta av kjedet. Mulig det går om kjedet er på det strammeste til vanlig så du kan slakke helt opp? Strammeren på min er ca på midten, så er ikke nok å løsne opp for å få av uten å åpne låsen tror jeg :ph34r: Synes Yamaha har det mest moderne utseende på modellene fra 2000 - 2010 og generelt ser du nyeste R-syklene fra alle modeller ut som romskip :P Så jeg trenger ikke å oppgradere av den grunn i alle fall.

 

Ble en liten økt i dag også. Fikk demontert fremhjulet så det er klart til det nye dekket kommer.

BqcKx5o.jpg

Så at dekket var fra 2009, så helt greit å bytte uansett slitasje :)

YYjsonc.jpg

 

Det nye kjedet montert på sykkelen :thumbup:

EauxfpV.jpg

 

Startet også med klargjøringen lakkmessig med Ibriden og gul pute + polish. Rakk ca halve tanken og hele bakre del av kåpa før jeg ga meg. Ikke mye riper å finne, men det som var ble borte B)

kJDUtWC.jpg

FeLLvFi.jpg

y7chciw.jpg

CE18vvb.jpg

oA0W24u.jpg

wIMNrrQ.jpg

Endret av Hans Marius
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Pen sykkel. 

Jeg kjøpte nylig 2 R1, ene er skadet og må bygges opp igjen, det vil komme spørsmål underveis mht oppbygging og jeg lurer på om jeg kan ta kontakt? Den andre sykkelen er komplett, men må fortolles og registreres og har også noen spørsmål i denne anledningen. 

 

Mvh.

Terje G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
25.5.2022 - 13.16, vfr750 skrev:

Pen sykkel. 

Jeg kjøpte nylig 2 R1, ene er skadet og må bygges opp igjen, det vil komme spørsmål underveis mht oppbygging og jeg lurer på om jeg kan ta kontakt? Den andre sykkelen er komplett, men må fortolles og registreres og har også noen spørsmål i denne anledningen. 

 

Mvh.

Terje G

Takk for det :)

 

Bare å komme med spørsmål, så skal jeg svare etter beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hans Marius

Har i lengre tid hatt lyst til å få kjørt sykkelen i benken for å få justert power comanderen til det nye slip on anlegget jeg har satt på, men det har hele tiden blitt nedprioritert. Muligheten har endelig bydd seg slik at jeg kan få tatt den med ned til Klev tuning til uka. Etter å ha snakket med de på Klev fikk jeg vite at sykkelen mest sannsynlig hadde en "secondary air system" som sprøyter frisk luft fra luftfilteret og direkte inn i innsuget. Dette systemet gjør at det ikke er mulig å få en riktig måling på luft/drivstoff forholdet når den går i benken og burde derfor burde denne blokkeres. Tok derfor en liten time og fikk blokkert slangen fra luftfilteret og inn i dette systemet. Optimalt bør dette blokkeres i toppen, men siden jeg ikke fikk vite dette før nå nylig hadde jeg ikke mulighet til å få tak rette delene. Så dette får bli en midlertidig fix så jeg får den i benken, også får jeg satt i en permanent blokk senere. 

f9IM3D7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Justering av sykkelen gikk dessverre i dass... Kjørte helt fra Lillehammer til Horten med sykkelen på henger, kom frem og fikk levert og reiste videre men litt senere på dagen fikk jeg telefon fra Klev. De fikk ikke sykkelen til å gå rent og holde tomgang, så de turte ikke å kjøre den i benken 🙈 Sykkelen hadde ikke dette problemet når jeg satte den til vinterlagring for 2 år siden, så jeg var nesten sikker på at det kun kunne være kondens som var problemet. Dessverre hadde de heller ikke anledning til å feilsøke på den eller prøve å bytte bensin på den. Så da ble det bare å reise slukøret tilbake til Lillehammer... Fikk prøvd å bytte bensinen som var på tanken med fersk fra pumpa i går og den som stod på hadde i alle fall ikke samme farge som den nye 😒Mer brunaktig, så vet ikke helt hva det skyldes. Fyrte opp sykkelen og alt tydet på at den gikk fint på tomgang da, frem til motoren fikk driftstemp. Da begynte den å jage på turtall og jeg måtte gi gass manuelt for at den ikke skulle stoppe 🤬 Så nå er jeg egentlig litt rådvill. Har søkt litt rundt på diverse engelske forum og sett at noen har slitt med lignende problemer når ECU ikke har fått nok strøm. Det kan være en greie, da batteriet er fubart så må uansett prøve med et nytt. Om det ikke er feilen er tanken å prøve å bytte plugger og kjølevæske, da jeg ikke har gjort det i mitt eie så det uansett burde vært gjort. Når det er sagt skjønner jeg ikke hvordan det kan ha noe med saken å gjøre når dette ikke var et problem når jeg kjørte den sist. Har lurt på om det kan være ventilene som skulle vært justert, men igjen da burde det fortsatt ha vært et problem sist jeg kjørte. Om det er ventilene må jeg nok sette den bort, da det ser ut som en litt heavy jobb for min del utfra filmer jeg har sett på nettet. Justerte ventilene på Husaberg'en jeg hadde, men dette var noe annet. 

 

Så om noen har tips eller forslag til hva dette kan være er jeg takknemlig 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hans Marius

Gode nyheter. Endte opp med å bestille litt diverse deler for å få tatt en service uavhengig av hva feilen var. Det ble derfor med både plugger, kjølevæske, bremsevæske og nytt batteri. Har kun rukket å montere det nye batteriet, men det var faktisk nok. Etter å ha ladet det fult startet sykkelen lett som bare det og tomgangen holdt seg fint, enda etter motoren fikk driftstemperatur. Prøvde å fremprovosere litt med litt jassing, men den holdt seg jevnt på ca 1000 omdreininger etter den fikk driftstemp. Så da ser det faktisk ut til at det var strømproblemer som gjorde at den ikke klarte å holde turtallet.

 

Det blir uansett en liten service som sagt, med bytte av plugger og kjølevæske samt bremsevæske før sesongen. Så får vi se om det faktisk var så enkelt når sesongen for alvor starter :)

mt5ElhB.jpg

https://i.imgur.com/1oORFIt.mp4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ble et par timer i helga til å få byttet kjølevæske og bremsevæske på sykkelen. Har ikke fått de nye tennpluggene enda, så det får bli ved en senere anledning. Satte sykkelen under loftsluken slik at jeg fikk heist opp fronten med talja slik at det ble litt bedre arbeidshøyde for å demontere kåper og komme til tappepluggen.

tat2xSB.jpg

Km stand til egen notis. Ikke gått veldig langt for alderen denne sykkelen :) 

THkPypo.jpg

Slapp ut all kjølevæske i systemet og fylte i ca 5 liter rent vann for å flushe igjennom systemet, før jeg fylte på igjen med kjølevæske blandet litt sterkere enn 50/50 med batterivann.

ulsGE2L.jpg

Deretter ble bremsene også flushet ved å koble slange til luftenippelen etter den var løstnet og pumpe pedal/hendel frem til reservoaret var nesten tomt og deretter fylle på ny DOT4 bremsevæske. Denne prosessen gjentok jeg 5-6 ganger både forran og bak. Så nå bør det være ny fersk bremsevæske i slangene også. Fant ut at det var på tide egentlig, da hverken kjølevæske eller bremsevæske har vært byttet på denne sykkelen siden i alle fall 2015, selv om den ikke har gått mer enn ca 5000 km siden da 😬

eq48mPY.jpg

JfqVyuz.jpg

Nå er sykkelen skrudd sammen igjen og når jeg først hadde av alle bolter fant jeg ut at jeg skulle bytte en del av de anodiserte skruene med nye, da de gamle hadde falmet en del på den ene siden av sykkelen. Spørs om den ene siden har sett en del mer sol enn den andre eller noe 🤔 Fant også ut at jeg nok bør bytte alle fire LED blinklysene, da det har kommet inn vann i dem når jeg har vasket den og derfor funker ikke alle LED pærene i lyktene lenger. Men dette, sammen med permanent plugging av secondary air systemet blir nok ved et senere tidspunkt. Fokuset nå fremover blir å få byttet plugger, forsøke å fylle litt riper og gi den en etterlengtet vask + vårshine og ha den klar til sesongen. Så får vi se om jeg får til et nytt forsøk i benken ila sesongen :) 

qWoEVaD.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Da var også pluggene på plass. Fikk demontert luftfilterboksen slik at jeg kom til coilene. Litt knot med å få skrudd ut pluggene på de ytterste sylinderne, men med rett verktøy så gikk det :) 

n2UPTj7.jpg

Var nok på tide å få byttet pluggene også. Godt å få byttet til iridium plugger i tillegg :D 

nlg8w22.jpg

oD6EP0H.jpg

 

 

Da skal sykkelen for det meste være teknisk klar til sesongen, så mangler det bare å få gått over en runde med maskina for å fjerne litt riper fra lagring samt fylle de idiotiske ripene jeg klarte å lage ved demontering av tanken 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...