Gå til innhold

Min 2003 mod Yamaha R1


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Som kanskje noen har fått med seg så ble Husabergen min solgt for en tid tilbake. Grunnen til salget var ikke at jeg var lei sykkel, men heller fordi jeg var klar for en ny type sykkel (les R). Husabergen klarte du i utgangspunktet ikke å kjøre lenger enn maks et par timer i strekk. Men om du så klarte det var det bare 8 timer igjen til oljeskift, så dette var ikke en sykkel å kjøre på langtur med :P Derfor hadde jeg bestemt meg for å selge Husabergen allerede i fjord. Den ble dermed klargjort for salg når sesongen var over så den var klar til salg tidlig sesongen 2015. Kombinasjonen gode annonsebilder (og forhåpentlig en god sykkel) og perfekt timing gjorde at sykkelen ble solgt bare en uke etter jeg la den ut. 

Jakten startet så på en ny sykkel. Jeg hadde blitt enig med meg selv om at jeg ikke ville forhaste meg med kjøp og måtte ikke kjøpe en denne sesongen. Jeg ville heller kjøpe til vinteren når prisen var lavere. Når det kom til prisklasse og årsmodell var også kriteriene satt. Prisen skulle ikke overstige det jeg fikk for Husabergen med for mye og jeg ville ha en sykkel som hadde nyest mulig fasong. Med det mener jeg mest mulig spisse vinkler. Drømmesykkelen er egentlig Kawasaki Ninja, men i den prisklassen synes jeg de er så runde i formene. Generelt av R-syklene som finnes synes jeg Yamaha har de som ser nyest ut i årsmodellene rundt 2000. Jeg hadde også lyst på en 1000 ccm med en gang, da jeg ikke ville gå på samme blemme som jeg gjorde med Husabergen. Der ble jeg litt lei etter bare en måned og kunne gjerne gått for 650 med en gang. Etter litt mer søking fant jeg ut at det måtte bli en Yamaha R1, fra 2000 og nyere. Jeg må også si jeg er en "blå"mann og det måtte bli en R1 med blå lakk :)

Autosøk på Finn ble opprettet, men da bare for å se hvordan prisene endret seg utover sesongen. Men plutselig kom jeg over en blå 2000 mod til meget bra pris. Denne var kun momset inn, men kom allikevel meget godt ut etter registrering. Avtale med selger ble gjort og til helga gikk reisen til Kongsvinger. Skuffelsen var da stor når jeg kom frem og fant ut at sykkelen var solgt. Selger og jeg hadde vist snakket om hverandre, men selger ville gjerne hjelpe meg med å finne en lignende sykkel om jeg var interessert. Han drev litt med import av sykler som hobby og kunne godt følge med på sykler jeg kunne være interessert i. Dette syntes jeg var en god løsning og gav han lista over kriterier. 

Etter ca 2 måneder tikket det inn en melding om en grom 03 R1 som var til salgs. Den hadde alt det jeg ville ha + litt til :) Etter litt meldinger frem og tilbake ble det bestemt av han skulle reise å kjøpe den uansett og hvis jeg ville ha den hadde jeg førsterett. 2 dager etter var jeg igjen i Kongsvinger, men denne dagen reiste jeg hjem en R1 rikere :D

Så litt om sykkelen. Det er som sagt en 2003 modell Yamaha R1 og hadde rullet kun 29 987 km når jeg kjøpte den og 30 000 km service var akkurat gjort. 2003 mod var den første modellen til R1 som kom med LED baklys originalt. En av de forrige eierne har fått rammen lakket i en lekker svart/grå farge med gullflakes i. Det er også montert stålomspunnende bremseslanger, power commander, styredemper og slip-on potte. Dessverre har sykkelen vært i bakken en gang. Dette kan man se av riper i kåpe, annen type blinklys, sprekt fremskjerm og sprekt egosete. Jeg synes allikevel jeg fikk en god pris tross disse skavankene. 

Planene er å plukke fra hverandre sykkelen i vinter, pusse og polere de delene som er i god stand og bytte de andre. Tenker jeg lakkerer hele kåpesettet, men usikker på om det blir samme farge enda. Har også lyst til å bytte til en del carbon deler, lakkere felger og sette på et annet skiltoppheng. Håpet er at sykkelen skal være 100% strøken og klar for neste sesong når den skal registreres. Sykkelen er registrert 1. Juli, så venter jeg til 1. Juli 2016 blir engangsavgiften enda litt lavere.

Vel nok tekst, på tide med litt bilder :) Fikk i dag endelig gitt sykkelen en god vask så den er klar for å bli plukket ned fremover.

Slik så den ut ved start:

IMG_5176.jpg

IMG_5177.jpg

IMG_5178.jpg

IMG_5179.jpg

IMG_5180.jpg

IMG_5181.jpg

IMG_5182.jpg

IMG_5183.jpg

IMG_5184.jpg

IMG_5185.jpg

IMG_5186.jpg

IMG_5187.jpg

IMG_5188.jpg

 

Så ble sykkelen vasket etter alle kunstens regler :)

IMG_5190.jpg

IMG_5191.jpg

IMG_5192.jpg

 

Og dette er så resultatet :D

IMG_5193.jpg

IMG_5194.jpg

IMG_5195.jpg

IMG_5196.jpg

IMG_5197.jpg

IMG_5198.jpg

IMG_5199.jpg

IMG_5200.jpg

IMG_5201.jpg

IMG_5202.jpg

Som noen kanskje ser står det originale eksosanlegget på sykkelen nå. Det kommer til å stå på frem til sykkelen blir godkjent :)

 

Og som en liten bonus til de som er som meg og digger lyden til disse R-syklene, en liten filmsnutt ;)

 

th_20150802_143924.mp4

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Hans Marius

Lenge siden jeg har oppdatert her, men det har egentlig ikke vært så mye å oppdatere om. I helga derimot ble det gjort litt småtteri. Siden sykkelen ble avskiltet for vinteren har jeg sittet relativt ofte på ebay på leting etter de rette oppgraderingene til sykkelen. Det har samlet seg en god del, men den største pakka hittil er fortsatt på tur i posten :) Planen er som sagt å få sykkelen klar til ca Juli neste år. Jeg har dog ikke så veldig mye mulighet til å gjøre noe med selve sykkelen ila vinteren da den står til vinterlagring og ikke er så lett å dra med seg inn i verkstedet når det er snø på veien :P Jeg må dermed bruke tiden frem til snøen blir borte til å samle deler og gjøre alt klart til det kan monteres.

I tillegg fikk jeg en liten nedtur da jeg snakket med biltilsynet forrige uke. Jeg ble da fortalt at det kom nye regler 13 Juni 2004 når det kom til registrering av motorsykler i Norge. Min ble første gang registrert 1 Juli 2004 og dermed akkurat medregnet i disse nye reglene :P Disse reglene sier at hele sykkelen må "dokumenteres" hva enn det egentlig vil si. Jeg er dermed litt skeptisk til å montere så alt for mye på sykkelen som ikke er originalt i fare for å ikke få registrert den på norske skilt. Så da får den heller være "original" frem til den er registrert :) Har dialog med Yamaha skandinavia for å oppdrive de nødvendige papirene til sykkelen så i alle fall det er i orden. 

Brukte dermed tiden i helga på å montere de tingene jeg hadde fått som jeg ikke tror vil ha noe å si for registreringen. 

IMG_5349.jpg

Har bestilt nytt setetrekk som jeg tenkte å sette på, men dette ble det fort stopp på.

IMG_5350.jpg

Siden sete er av hardplast klarte jo selvsagt ikke den vanlige stiftemaskinen til fattern å trenge igjennom. Er dermed på utkikk etter en salmaker eller lignende i nærheten som kanskje kan få festet trekket for meg :P

IMG_5351.jpg

Har også tenkt til å overhale styredemperen i vinter, så denne ble også demontert.

IMG_5352.jpg

Alle deksler og tank skal lakkeres i løpet av vinteren (farge har jeg ikke bestemt meg for enda), så demonterte dermed disse. 

IMG_5354.jpg

IMG_5355.jpg

Brukte ca en time på å fjerne alle klistremerker fra plasten så de er klare til lakkering. Det gikk ganske radig med hårføner og plastikk razor blade :)

Byttet også "handle grips" og satte på holker.

IMG_5356.jpg

IMG_5357.jpg

IMG_5358.jpg

Valgte å bytte deppostøtte "sliders" for å få riktig fargematch :)

Før:

IMG_5359.jpg

Etter :D

IMG_5360.jpg

IMG_5361.jpg

Fikk deppostøtte fra dama til bursdag, men denne måtte modifiseres litt for å kunne brukes med slidersene. Støtta var nok egentlig beregnet til å støtte på svingarmen. 

IMG_5362.jpg

IMG_5363.jpg

Så slik ser altså prosjektet ut per dags dato.

IMG_5364.jpg

Da er det bare å bruke tiden (og pengene :P) fremover til å kjøpe mer deler og få kåpesettet lakkert. Må demontere tanken etter hvert også, men gadd ikke å drenere den for bensin i helga så det får bli senere B) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

Ble litt tidlig juleaften på meg i går da jeg fikk pakke i posten :)

 

Carbondeler på plass :D

IMG_5366.jpg

IMG_5367.jpg

IMG_5368.jpg

Fremskjerm, bakskjerm samt 4 deksler rundt om i tvill carbon. Gleder meg til sommeren jeg altså ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hans Marius

Har dessverre ikke fått gjort så mye med sykkelen igjennom vinteren som jeg hadde håpet. Så tviler nok sterkt på at den kommer til å være klar til juli som planen først var. Men men, har det ikke travelt sånn sett :)

 

Fikk tatt en liten shine på styredemperen i påsken. Fikk pusset bort den svarte lakken som forrige eier hadde klart å få på demperen, samt generelt hente litt mer glans i metallet. Hadde kjøpt nye Ohlins klistremerker til den også, så de gamle ble byttet til fordel for de nye :) Mangler bare å bytte olje på demperen så er den i alle fall klar ;)

 

Før:

20160313_141215.jpg

20160313_141222.jpg

Etter :D

20160313_154145.jpg

 

Neste på tapetet for sykkelens del er å få lakkert kåpesettet. Men jeg har enda ikke klart å bestemme meg for farge da :P Noen som har noen forslag? Tenker enten original Yamaha blå med litt mer flakes eller en litt lysere metallic blåfarge ala denne

 malibu3.jpg

Endret av Hans Marius
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Hans Marius

Lenge siden jeg har oppdatert her nå ser jeg, men det har heller ikke skjedd stort :P Har nå endelig fått levert noen deler til prøvelakkering for å prøve å finne ut hvilken farge jeg ender opp med. Har ikke bestemt meg som sagt, men troooor nok jeg ender opp med en mørk blå BMW individual farge med litt ekstra flakes/perlemor. Gleder meg til å få se hvordan fargen blir. 

 

Fikk også demontert litt andre deler i dag som også skal til lakk. Disse blir nok pulverlakkert så de tåler litt mer. Har bestilt ny lås, både pga at den gamle går litt tregt med nøkkelen (har ikke hjulpet å smøre den opp igjen) og fordi lakken er slitt. Måtte dermed lage spor i låseboltene for å få demontert den fra festet sitt. Hadde kjøpt på K&N filter til sykkelen som jeg tenkte å montere i dag, da det viste seg at det satt et slikt der fra før:blush: Endte uansett med å bytte så det er et rent filter klar til sesongen, så har jeg heller et som kan ligge ferdigvasket og klar til montering hele tiden.

20170402_121115_zpswaiqgzdn.jpg

20170402_143943_zpsbsrli3tk.jpg

20170402_144852_zpswezscbdk.jpg

20170402_144857_zpsuopryahy.jpg

20170402_151714_zpsxxreriqy.jpg

20170402_151722_zpswjmibi5q.jpg

 

 

Så slik ser sykkelen ut per d.d.

20170402_121101_zpsxxlragl5.jpg

 

Håper kanskje å få igjen litt deler fra lakk til påske så jeg kan starte så smått med montering igjen da :)

 

 

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt.

 

Jeg ville helt klart gått for den lyseblå fargen. Tror det vil gjøre seg svært godt sammen med alle carbon delene.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kjenner at jeg vingler veldig når det gjelder fargevalg, så håper det hjelper å få se fargene jeg har valgt ut irl (dog bare på et testpanel). Har prøvd å endre farge i photoshop, men det blir liksom ikke det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hans Marius

Fikk gjort litt småting med sykkelen i helga. Forhåpentligvis får jeg tilbake kåpesettet fra lakkering ila de neste to ukene så da gjelder det å være klar til montering :)

 

Planen for helga var polering av ramme og lykter, samt pussing på småting rundt om på sykkelen ettersom jeg fant ting som kunne pusses på ^^

 

Startet med å vokse brakketen jeg hadde fått igjen fra pulverlakkering. Vokset den med Swissvax Bike Sheen. 

IMG_5696_zpst2id6clk.jpg

IMG_5697_zpsgya8mtf7.jpg

IMG_5698_zpstwpajrka.jpg

 

Neste var lyktene. Disse hadde virkelig fått hard medfart av forrige eier og var fryktelig ripete på utsiden. Men om ikke det var nok så hadde forrige eier sikkert kjørt mange mil med knuste lyspærer inne i lykta, så både reflektor og glasset innvendig var også veldig ripete :mad: Gikk derfor i gang med iBrid og blå polish på blå pute både utvendig og innvendig etter jeg hadde fjernet alle glasskårene som fortsatt lå inne i lykta...

IMG_5699_zps349zoaeq.jpg

IMG_5700_zpsbzqsggfg.jpg

 

Ble mye bedre, men tror nok det blir ny lykt på meg etter hvert. 

IMG_5714_zpsc5kfjacp.jpg

Venstre ferdig, høyre står for tur:

IMG_5710_zpsabuosoju.jpg

IMG_5711_zps95rx9knq.jpg

IMG_5712_zps05afkrnq.jpg

 

Venstre lykta var om mulig enda værre, så her bestemte jeg meg for å gå på med P2000 våtslip først som sist. 

IMG_5713_zpsndhsua77.jpg

IMG_5715_zpswl6unm6y.jpg

IMG_5716_zpsi3ri7f4c.jpg

IMG_5717_zpsjdasr4ep.jpg

IMG_5718_zpshlm3pbju.jpg

IMG_5719_zpsrexxiane.jpg

 

Fikk bort bra med riper her, men ser det er igjen noe slipemerker fortsatt. Vi får se om jeg tar dette senere eller om lykta blir byttet først :P

 

Fant også ut at det var en del riper i speedoen. Her var det også riper både på innsiden og utsiden av en eller annen grunn :blink: Den ble dermed demontert og polert med blå på blå.

 

Før:

IMG_5701_zpstq9tusda.jpg

IMG_5702_zpsevteokzv.jpg

 

Demontert:

IMG_5703_zps6otwokvs.jpg

 

1 runde:

IMG_5704_zpszabyr3i6.jpg

 

Mycke betre ;) (Ser ut som det var et etsemerke eller noe på innsiden jeg ikke klarte å fjerne helt)

IMG_5706_zps5nno9ai9.jpg

IMG_5707_zpsxaf5e2jz.jpg

IMG_5709_zps4gheffzk.jpg

 

 

Gikk så over på ramma. Denne hadde ganske normalt med slitasje med unntak av et par merker her og der. Brukte samme combo som på lyktene (ikke våtslip :P), da to til tre runder ettersom hva som har vært nødvendig. Litt usikker, men tror ramma er pulverlakkert så det er veldig hard lakk å korrigere. Så noen steder ble det nesten helt ripefritt, mens andre steder er det litt igjen. Her kommer det jo til å komme tilbake riper ganske fort, så det ble ikke prioritert å bruke for mye tid på å fjerne alt. 

 

Litt frihånds 50/50 bilder:

IMG_5720_zpssbr4nzpo.jpg

IMG_5721_zps7k9zzc8z.jpg

IMG_5722_zpsffkiotik.jpg

IMG_5723_zpsxg7anlxv.jpg

IMG_5724_zpswqicxvyq.jpg

 

Før:

IMG_5725_zpss9sy2j0c.jpg

IMG_5726_zpspnzacnaa.jpg

Etter:

IMG_5727_zps9sblsqb3.jpg

IMG_5728_zpsaeipsj6v.jpg

 

Alle steder på ramma der jeg kom til og som vil være synlig med kåpa på ble polert og vokset med Bike Sheen. Deretter gikk jeg videre til montering av carbon fremskjerm og hugger som har ligget å ventet her en stund. Ved litt undersøkelse av dem før montering kunne jeg konstatere at det var en del hologrammer i klarlakken fra fabrikk :unsure: Disse ble dog raskt fjernet med gul pad og gul polish med iBriden :) Disse ble også vokset før de ble montert på sykkelen. 

 

Holos før:

IMG_5730_zpsaqh9s8kp.jpg

IMG_5731_zpsbclszoi7.jpg

IMG_5732_zps6dlazimz.jpg

 

Borte :)

IMG_5733_zps2jkp5qeu.jpg

IMG_5734_zpsz8l100tt.jpg

 

Resten av tiden ble brukt til å polere begge passasjerfothvilerne med CG Metal Polish. Hadde litt å gå på så det ut til :)

IMG_5735_zpsc9fxb4dv.jpg

IMG_5736_zpsnsvprhkh.jpg

IMG_5737_zpswjqawuml.jpg

 

Gikk også over begge felgene og fjernet den blåe felgtapen som var slitt og skadet, i tillegg til noen andre klistremerker rundt om jeg ikke ville ha. Fjernet limrester fra disse og fra gamle lodd. 

 

Til slutt noen bilder av hvordan sykkelen ser ut atm. Begynner å nærme seg noe igjen nå faktisk :) Håper bare jeg klarer å få den klar til visning hos vegvesnet 29. Mai :ph34r:

IMG_5738_zps18yttrqx.jpg

IMG_5739_zpspd17nwol.jpg

IMG_5740_zps7dob2xhj.jpg

IMG_5741_zpsi6j5oxo8.jpg

IMG_5742_zpsaaexs9dh.jpg

IMG_5743_zpslumiw0ub.jpg

 

 

  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hans Marius

DA var delene tilbake fra lakkering :D:D:D

 

IMG_5755_zpsyjiistcv.jpg

 

Brukte langhelga på å montere igjen kåpesettet, og generelt det jeg har handlet av deler. Det eneste som ikke er montert enda er nytt skiltoppheng og nye blinklys bak. De skal på etter visning på mandag ;)

 

Startet med å pynte litt på ene delen jeg hadde fått pulverlakkert. Her hadde de glemt å maskere Yamaha logoen som jeg ba de om, så de hadde først prøvd å pirke av lakk selv også avsluttet jeg det selv til slutt. Ble ikke fult så bra som jeg håpet, men for prisen jeg betalte for pulverlakkeringa så kan jeg ikke klage...

 

IMG_5747_zpsp6vqqya9.jpg

IMG_5748_zpsl1thq9g7.jpg

 

Etter

IMG_5749_zpskcs6gz9b.jpg

IMG_5750_zpsahpeoadq.jpg

 

Monterte ny tenningslås:

IMG_5751_zpsf5uenrtx.jpg

 

Det var jo selvsagt forskjell på pluggene på europeisk og amerikansk tenningslås til disse syklene, så måtte lodde og flytte over plugg. Heldigvis fungerte dette uten problemer :)

IMG_5752_zpsqdig0uky.jpg

 

Sykkel på arbeidsbord. Ble noen timer til med pussing av alu deler før monteringen startet. 

IMG_5753_zpsumacyx9k.jpg

IMG_5754_zps79dmwg6i.jpg

 

Heretter ble det lite bilder av selve monteringen. Dette gikk egentlig smertefritt med unntak av to ting. Første var at sykkelen ikke ville starte etter jeg fikk satt på tanken igjen og helt på litt bensin. Heldigvis viste det seg at det bare var batteriet som hadde litt lite strøm, så starteren gikk ikke fort nok rundt. Etter et par timer lading fyrte sykkelen med en gang ^^ 

 

Andre problemet var at lyktekåpa sprakk opp nesten med en gang jeg prøvde å montere den på sykkelen. Dette var der lakkerer hadde sveist og limt, men det var et veldig tynt og lite område så det tålte tydeligvis ikke stort. Har snakket med lakkerer så han kunne prøve å sveise en gang til, men han anbefalte egentlig å få tak i en ny lyktekåpe så skulle han heller lakkere denne gratis senere. Får se hva jeg gjør, men siden sykkelen skal på visning på mandag måtte jeg bare montere alt nå. Det er heldigvis ikke veldig synlig. 

 

Uansett, jeg er veldig fornøyd med lakkeringen og fargen på sykkelen (som for øvrig endte på BMW Individual B51 San Marino Blue med en del ekstra perlemor og 2 lag klarlakk). Denne er faktisk litt mørkere enn den originale fargen og er litt anonym når det ikke er sol. Men derimot når sola skinner er den ekstremt pen i mine øyne :D

 

Nok pjatt, her er bilder ^^ Jeg er dog ikke flink nok fotograf til å rettferdiggjøre hvor pen fargen egentlig er...

IMG_5756_zpsyivqnyj5.jpg

IMG_5757_zpsc1aaxbfg.jpg

IMG_5758_zpsg3ehnoiu.jpg

IMG_5759_zpsz8wiqjtn.jpg

IMG_5760_zpsogntzuf3.jpg

IMG_5761_zps0eeu5rqz.jpg

IMG_5762_zpskrmjfwsz.jpg

IMG_5763_zps1rhqhohn.jpg

IMG_5764_zpskqk8j9qi.jpg

IMG_5765_zpsnv2znter.jpg

IMG_5766_zpszembyvu8.jpg

IMG_5767_zpslfc5gp5f.jpg

IMG_5768_zpsima4rewk.jpg

IMG_5769_zpsphlmso2l.jpg

 

Til slutt, klar til frakting til visning på biltilsynet i morgen B) Er forøvrig noe småplukk som mangler, men dette kommer på plass før skilter er i boks :) 

IMG_5770_zpseueuwrb3.jpg

Endret av Hans Marius
  • Liker 1
  • DCN Poeng 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Stian1991

Herlig sykkel [emoji7] har selv en par år eldre R1, og den er sykt artig ! Blir rå den din [emoji1316]
Også som vi liker det i mint condition [emoji1305] følger med på din !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
18 timer siden, happyshine1991 skrev:

Herlig sykkel emoji7.png har selv en par år eldre R1, og den er sykt artig ! Blir rå den din emoji1316.png
Også som vi liker det i mint condition emoji1305.png følger med på din !

Tusen takk :) R1 er helt klart morsomme sykler. Satser på den blir ganske så mint når jeg er ferdig med den ja ;) 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991
Tusen takk [emoji4] R1 er helt klart morsomme sykler. Satser på den blir ganske så mint når jeg er ferdig med den ja [emoji6] 


Jeg har troen på at det blir enda bedre enn den allerede er [emoji16] ser veldig bra ut allerede !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
1 minutt siden, happyshine1991 skrev:

 


Jeg har troen på at det blir enda bedre enn den allerede er emoji16.png ser veldig bra ut allerede !

 

Jada, den begynner å se bra ut nå. Men har nok fortsatt noen mods til som nok vil få den enda et par hakk bedre ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991
Jada, den begynner å se bra ut nå. Men har nok fortsatt noen mods til som nok vil få den enda et par hakk bedre ^^


Ja er vell alltid noe man vil gjøre bedre [emoji16] gleder meg til fortsettelsen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...