Bernhard

Concorso vs. Smaragd.

Har tittet litt på utenlandske forum og det står noensteder at Smaragd og Concorso er same shit, different wrapping..

Smaragd skal jo være til nyere lakktyper, og Concorso til eldre lakktyper etter det jeg har forstått.

Regner med at Dag har ett godt svar på dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her skriver Swissvax litt om Smaragd/Concorso. Samme gode kvalitet, men litt forskjellig innhold og farge.

post-384-1238939589_thumb.jpg

Her er fra venstre: Mystery, Smaragd, Concorso (og Autobahn)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er smaragd/bos omdøpt til concorso us. Kun i england den selges under navnet BOS nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har etter hvert blitt litt snakk om disse voksene. Det som er fakta er at Concorso tradisjonelt har blitt oppgitt til å inneholde 48 % carnauba, mens bos har ligget på 51 %. Swissvax regner disse voksene som likeverdige best of show (bos) vokser, men i markedet er det litt forskjellige oppfatninger. Noen elsker bos, andre concorso... I følge adm dir så gir disse to voksene relativt likt resultat og det er ingen av dem som er bedre på eldre lakk enn nyere... Som Ketil sier så er BOS nå omdøpt til Concorso US - som vi leverer - Pick your choice ;-) (ps; voksen er klin lik smaragd bos - det står bare noe annet på boksen)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse to opp imot hverandre når det gjelder pris?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er like....

Ja takk begge deler sier vel Ole Brumm....

Da fikk jeg ihvertfall oppklart det jeg lurte på.. Takk far...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig junior, de er som junior sier like i pris. Noen mener at Smaragd gir en varmere glød, men som sagt, om dette strides de lærde ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg hadde valget, hadde jeg definitivt gått for BOS/Smaragd/Concorso US iallefall! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;)

PS; For de som måtte lure på hvordan man bestiller denne så er det bare å bestille concorso og legge til i kommentarfeltet at det skal være us version - det gjelder både fra oss og ketil.

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet Concorso US/Smaragd nå i helga, og den er helt rå. Veldig fin på/av og gir en dybe og glød jeg aldri før har sett på biler jeg har polert :) Nå står det en egen krukke på hylla hjemme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer Bo! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive