Gå til innhold

GUIDE: Michaels Bilpleieguide A-Å


Michael

Recommended Posts

  • 1 month later...

Imponerende stykke arbeid dette!

Må si jeg liker oppsettet og fokuset ditt på forarbeid og skånsom vask før poleringsguiden dukker opp.

Viktig at vi nybegynnere lærer basic'en først... :-)

SAAB 9-3 SC '07 - B207E Hirsch [Showcase]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne veiledningen var super. ikke den første guiden for bilpleie på forumet her, men den lærte meg noe nytt og det tror jeg er fordelen med at flere som deg orker å lage slike guider; kunnskapen hos meg blir enda bedre [emoji106]

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder motorvask, har det jo blitt diskutert, eller egentlig fastslått, at man bør være forsiktig med å vaske matta under panseret. Den er gjerne satt inn med flamme/varmehemmende godsaker som kan vaskes bort dersom man går for hardt til verks. Er flere som har opplevd at det skummer unaturlig mye når man spyler den. Rett og slett fordi man spyler bort beskyttelsen den er satt inn med.

Nevner det siden du understreker viktigheten av å vaske undersiden av panseret. 

  • DCN Poeng 1

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Takk for gode tilbakemeldinger folkens. Fint å få respons når det blir lagt ned mye jobb. Setter stor pris på det! :D

cheffen: Mui bien! :thumbup: Det tipset skal jeg få lagt inn i guiden, for det er jo i og for seg en viktig sak å være oppmerksom på dersom man har slik beskyttelse under panser.

  • DCN Poeng 1

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, illustrasjonsbilder er fint :D Igjen; tusen takk til Christer, polishduden, AMG og johnsen90 for "lån" av bilder!

Noen som har eller vet om bilder som kunne vært fine for å illustrere påføring av LSP, utvendig plastfornyer eller glassforsegling samt vedlikehold av mikrofiber?

Diverse videosnutter blir "embedded" så snart en ny versjon av editoren kommer ila. oktober.

Endret av Michael

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått! Selv etter 2 1/2 år her inne føler jeg meg som nybegynner. Det gjorde også at dette er en super guide! Fra A til Å! Bra jobba! x2 cred!!

Endret av alextech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons :D Dere i gode! 

Ser at nå som cred-telleren har bikket 30 så har bakgrunnsfargen på guiden/første post blitt endret til en lys grønn farge, som igjen gjør at bilder og overskrifter ser litt merkelige ut. Jeg skal se på dette til helgen :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bare å låne flere bilder om jeg har noen av interesse i andre s&ser. Utrolig bra arbeid

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ha føyd til Brynjars tråd om lakktyper og PTG-målinger i listen over lenker: http://www.detailersclub.no/forums/topic/4206-info-lakktyperptgbruk-av-målinger-osv/

Den er noen år gammel, men mye interessant informasjon uansett :) 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...