Gå til innhold

Bilstereo


markus1

Recommended Posts

Har du kjøpt noen bilstereo enda? Hvilken type har du tenkt deg en eller to "din" litt mer info hadde vert fint:)

Endret av Dennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt til å gjøre?

hvor mange forsterkere, hvilke?

Basser(e)?

Hva skal du gjøre?

Ta noen bilder, og forklar hva du vil så er det lettere å gi deg noen tips. Har aldri vært borti yaris men har holdt på med litt bilstereo og annen stereo opp i gjennom. Holder faktisk på å støpe dørpaneler nå :D

List opp alle komponenter du har tenkt til å kjøpre/har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony CDX-GT828U Cd-spiller.Dette er spilleren jeg har kjøpt.I en yaris t-sport står original spiller montert øverst på dashbord,cd spiller er integrert nederst på dashbord.Rett under cd spiller er det en hylle som er samme størrelse som en vanlig cd spiller.Lurte på om jeg skulle sette den nye spilleren inn der.Problemet er at jeg syns det er litt lavt.Kunne heller tenkt meg å tatt ut originalradio øverst i dashbord.Men vet ikke om jeg får fatt i monteringsbrakett.Skal skifte ut høytalerne i døren med pioneer ts-a1703i.Pluss en aktiv sub fra pioneer på 200w som heter ts-wx77a.Alt dette er greit.Det er montering av spiller som det er jeg lurer på om det er noen som har kjennskap til? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den orginale spilleren er 1Din kan du bare ta den ut og sette i den nye, du må muligens ha omformer fra den orginale kontakten til iso kontakten på spilleren.

Er det 2-Din du har må du kjøpe omformer, eller større spiller :P

Hvis du ikke skal ha ekstra forsterker til dørene er det bare å bruke de orginale ledningene som ligger der fra før.

Rød ledning på iso: kobles til et sted der du har støm når du har vridd på nøkkelen til trinn 1. Har du ikke det kobler du den sammen med den gule.

Gul: kobles slik at den alltid har strøm, dette er for at informasjonen på spilleren skal forbli lagret når du forlater bilen for dagen.

Sort: er til jord.

Blå med hvit stripe: Dette er til remote på forsterkeren, slik at den skrur seg av når du skrur av spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota er jo ofte rimelig sært når det kommer til montering av stereo.. og det enkleste er nok å få tak i en adapter/brakett som passer til dash'en din. Vil tro at f.eks Sørensen & Balchen har tilgang til slikt, hør med noen som har peiling f.eks på en BilXtra-avdeling, så kan de sikkert sjekke i "radiokatalogen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Rød ledning på iso: kobles til et sted der du har støm når du har vridd på nøkkelen til trinn 1. Har du ikke det kobler du den sammen med den gule.

Gul: kobles slik at den alltid har strøm, dette er for at informasjonen på spilleren skal forbli lagret når du forlater bilen for dagen.

Dette gjelder vel egentlig bare på opel! Det er egentlig omvendt slik at du skal koble rød til konstant 12 V og gul til tennings 12 V. Bare opel som har det omvendt fra de fleste andre bilmerker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hører med bilradiospesialisten i morgen.Leste litt på nettsiden deres i dag.De har vel kanskje det som trengs.Takk for gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...