Gå til innhold

Strømspørsmål


wanvik

Recommended Posts

Bytta ut kompressoren min til en kraftigere i dag, og skjønte på forhånd at dette er heeeelt på grensa :)

Kompressoren har 4kw motor, og trekker vel 15,7A fant jeg ut i sted - på en 16A-kurs blir det knapt når det brukes endel strøm ellers også, men det er vel C-karakteristikk på sikringa, så den tåler det antagelig (inntil videre selvfølgelig) den korte stunda kompressoren går.

 

Problemet er at metallhalogenlampene kutter når kompressoren starter, og siden de må kjøles ned før en kan slå de på igjen er det et reelt problem! 

Sikringa går ikke, alt annet virker. Har ikke målt, men jeg tipper det er spenninga som faller for mye til at en lampene klarer å holde det gående.

 

Jeg skal få eget sikringsskap med større kapasitet i garasjen om ikke så alt for lenge, men i og med at sikringa holder nå, er det vel ikke der problemet ligger...

 

Er det noen som har tips til tiltak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Egen kurs. Startstrømmen på kompressoren gir deg såpass høyt spenningsfall at her er det ikke noe quickfix som jeg tror vil hjelpe

Grunnen til at kursen du har nå ikke tryner er at c kar er treg sikring. Den kan og overbelastes med 1,45x16A i en time før den detter

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men spenningsfallet holder seg til den ene kursen?  Da er det jo helt kurant, må bare få elektrikeren til å komme og gjøre seg ferdig da.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...