Gå til innhold

Holomareritt på mild kombo!


BjørnG

Recommended Posts

Sitter her lei meg og frustrert!
 

Skulle bare løfte litt glans på en 2013 Audi A4 som er lavagrå, kjørte Rupes hvit pad på Menzerna FF3000, kjører bilen ut i solen og legger på Surfex HD og skum og ser at bilen er full av holos etterpå, skjønner ingenting... Kjører inn igjen og prøver hvit pad med hvit Rupes og fortsatt holos, wtf?

 

Kjører ca fire pass på full guffe på Rupes maskinen og rett av. 

 

CF02 til wipe down...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke det, prøvde å få noen gode bilder med jeg ga opp. Men det er da altså standard hologrammer man ser her inne på bilder.

Endret av BjørnG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

For mild kombo? Kansje du ikke klarer å fjerne de som er der? Prøv med en annen kombo,er klin umulig å lage hologrammer med den komboen på Audi lakk,ihvertfall ikke grå. Ellers må det ligge oljer igjen som skrevet over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at CF02 ikkje klarer å fjerne oljer alltid.

X2, spesielt med Menzerna polisher.

Prøv surfex 1:5 blanding, evnt 2 runder med CF02 rett etter hverandre.

Kan ikke tro den comboen skal lage noe holos på den lakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sjekket så kan det hende at hologrammene var der fra før men tror jeg skulle lagt merke til det.

 

Mulig at CF02 ikke fungerer optimalt, men Surfex HD 1:20 i 10 min og skum i nye 10 fjernet det meste. Tror jeg skal prøve Rupes gul/gul i morgen å se hvordan det går.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skydancer

Jeg har en A4 2009, Lavagrå Perle. Og det du beskriver høres nesten usannsynlig ut. Eneste gangen jeg har vært i nærheten av å få holos er når jeg la voks oppå lakkforsegling, men etter en skikkelig nedvask var det løst. Med de komboene du har brukt skal det ikke være mulig... Prøv å post noen ordentlige bilder lakken?

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en A4 2009, Lavagrå Perle. Og det du beskriver høres nesten usannsynlig ut. Eneste gangen jeg har vært i nærheten av å få holos er når jeg la voks oppå lakkforsegling, men etter en skikkelig nedvask var det løst. Med de komboene du har brukt skal det ikke være mulig... Prøv å post noen ordentlige bilder lakken?

 

 

Mulig det faktisk er oljer igjen, evt at hologrammene som var der fra før (som jeg tydeligvis ikke har sett) ikke forsvant med den milde komboen. Jeg ble motløs og ga opp for idag. Skal på igjen imorgen, da med Rupes gul/gul og så dropper jeg CF02 men bruker Menzerna Top Inspection istedet. I tillegg så skal jeg bruke sterkere Surfex HD når jeg vasker ned etterpå. Går ikke det da blir bilen levert Vårhus og jeg brenner ALT jeg har av utstyr  :angry:  ( :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Det bør være skvær umulig å lage hologrammer med Hvit Rupes pute og mild polish! Om det er mulig så skal jeg spise sokkene mine!

Jeg bruker ikke så mild combo når jeg skal fjerne de engang på en medium/hard lakk.

For å få opp glans på den ( og fjerne hologrammer ) kan du gå opp på Gul/gul combo med mindre noen har voldtatt lakken med roterende og grov ullpute.

Jeg har faktisk måtte bruke tilsvarende Blå/Blå på en bil for å fjerne hologrammer, men det var polert med noe jeg bare kan anta var en vinkelsliper og negerkuse.

  • DCN Poeng 1

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Har opplevd at hvit/hvit lager trøbbel, men aldri hologrammer. I slike tilfeller har gul/gul vært redningen. Tipper at det bringer deg i mål også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør være skvær umulig å lage hologrammer med Hvit Rupes pute og mild polish! Om det er mulig så skal jeg spise sokkene mine!

Jeg bruker ikke så mild combo når jeg skal fjerne de engang på en medium/hard lakk.

For å få opp glans på den ( og fjerne hologrammer ) kan du gå opp på Gul/gul combo med mindre noen har voldtatt lakken med roterende og grov ullpute.

Jeg har faktisk måtte bruke tilsvarende Blå/Blå på en bil for å fjerne hologrammer, men det var polert med noe jeg bare kan anta var en vinkelsliper og negerkuse.

 

Ja må inspisere nøye i morgen å finne ut hva som evt ha skjedd, mistet motet idag etter svært mange timer jobb.

Du kan prøve å kjøre flere pass, 6-8, og roe ned hastigheten på maskinen. Ihvertfall de siste passene. Menzerna er diminishing polish, og da hjelper det ofte å kjøre litt flere pass. Basert på det jeg hat lest her inne hjelper det også å redusere hastighet i mange tilfeller. Dette problemet er jo vanligvis noe man får på myk lakk..

 

Takker for tips, dette skal prøves i morgen.

 

Har opplevd at hvit/hvit lager trøbbel, men aldri hologrammer. I slike tilfeller har gul/gul vært redningen. Tipper at det bringer deg i mål også.

 

 Ja jeg håper det, går rett på gul/gul i morgen og satser på at det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har helt motsatt erfaring. Gul/gul har tidvis skapt mye rare ting mens hvit/hvit har rydda opp

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg la meg i går kom jeg på at Surfex HD´n jeg brukte til nedspyling av oljer var blandet ut 1:20 kun. Så når jeg sto opp håpet jeg at det rett og slett var oljer igjen, gikk på med Surfex HD 1:5 men til ingen nytte desverre.

 

Jeg regner med at jeg kjørte for mildt i går og at hologrammene og microripene var der fra før (nettopp kjøpt bilen og vasket for første gang).

 

Grunnet tidsmangel og motivasjon leverer jeg bilen til Vårhus som skal få rydde opp...

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen uten kontroll på det de driver med har trollkjørt med grov pute og produkt før du fikk bilen, er det stor sannsynlighet for at du ikke klarer å fjerne hologrammer istedet for å lage de. Prøv å kjør over med noe grovt etterfulgt av finpolish på et lite område for å teste. Går alt bare bra da så kommer nok motivasjonen tilbake :)

Hvis hologrammene faktisk er oljer skal de skifte retning ettersom hvilken vei du tørker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jonkanon

Du har nok ikke gått grovt nok på en hard lakktype. Og første vask avslørte hologrammer fra tidligere 'klargjøring'. Litt mer testing for å finne rett kombinasjon på et testområde. Gå opp til gul gul eller rupes UHS burde også gi flott resultat. Men om du sjekker retningen på hologrammer og de endres etter wipedown så er det oljer på gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen uten kontroll på det de driver med har trollkjørt med grov pute og produkt før du fikk bilen, er det stor sannsynlighet for at du ikke klarer å fjerne hologrammer istedet for å lage de. Prøv å kjør over med noe grovt etterfulgt av finpolish på et lite område for å teste. Går alt bare bra da så kommer nok motivasjonen tilbake :)

Hvis hologrammene faktisk er oljer skal de skifte retning ettersom hvilken vei du tørker.

 

Ja et øyeblikk trodde jeg det var oljen da mønsteret skiftet retning, men det var nok også gamle hologrammer. Motivasjonen kommer nok tilbake men denne gangen grunnet tidsmangel (grunnet nybegynner effektivitet) redder Vårhus meg. Han henter bilen ikveld :)

 

Takker for input.

 

Du har nok ikke gått grovt nok på en hard lakktype. Og første vask avslørte hologrammer fra tidligere 'klargjøring'. Litt mer testing for å finne rett kombinasjon på et testområde. Gå opp til gul gul eller rupes UHS burde også gi flott resultat. Men om du sjekker retningen på hologrammer og de endres etter wipedown så er det oljer på gang

 

Kom faktisk på at jeg har UHS liggende, skulle jo egentlig ha prøvd denne. Kjørte et lite område med gu/gul idag men regnet med det kom til å ta for lang tid så derfor ble det satt en proff på saken.

 

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kveld ble bilen levert Vårhus, han konstaterte vel raskt at dette ikke var hologrammer fra min milde kombo men kjørespor fra en tidligere "jobb".

 

Gleder meg til å se bilen når han er ferdig. Takker for innspill i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Igår kveld ble bilen levert Vårhus, han konstaterte vel raskt at dette ikke var hologrammer fra min milde kombo men kjørespor fra en tidligere "jobb".

Gleder meg til å se bilen når han er ferdig. Takker for innspill i denne tråden :)

Da er du i trygge hender :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...