Gå til innhold

Oppgradering av forumet til IPB 4.0


Dennis

Recommended Posts

  • Admins

Har planlagt å oppgradere Invision Power Board som forumet til DCN kjører i løpet av denne måneden fra 3.4.x til 4.0, nå som jeg endelig har tid i ferien.

 

Siden dette er en helt ny versjon som ikke er basert på forrige versjon, så må alt av design, språk ++ lages på nytt.

Selve databasen med innlegg, medlemmer, vip medlemskap osv blir så klart oppgradert så alt det blir som tidligere.

 

Er en rekke forbedringer IPB 4.0. I hovedsak er mye bedre støtte for mobiler/nettbrett en av de viktigere nyhetene.

 

 

Har allerede den nye versjonen oppe å kjøre på test serveren, så ser ut som det skal bli klart i løpet av 2 uker.

 

Kommer til å si ifra minst 1 dag før jeg bestemmer meg for å oppgradere og en nedetid på ca 5-7 timer vil man måtte regne med. Kommer til å starte på natta så de fleste merker nok ikke så stort til det :)

 

En liten smakebit på hvordan IPB 4 forum forsiden ser ut på testserveren nå. Som man ser blir det ganske likt som det er idag.

post-1-0-13195100-1435952430_thumb.png

  • DCN Poeng 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Blir bra :)

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins

Da blir den store dagen i kveld :)

 

Fra klokken 00:00 idag blir forumet oppgradert til IPB 4.0 og vil være utilgjengelig fra da og utover natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Da blir den store dagen i kveld :)

 

Fra klokken 00:00 idag blir forumet oppgradert til IPB 4.0 og vil være utilgjengelig fra da og utover natten.

 

Men hva skal jeg finne på da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Tok mye lengre tid en forventet dette. Men forumet er oppe igjen nå. Forsiden og artikler osv kommer opp etterhvert.

Enda er det mange prosesser som å bygge opp gamle innlegg, signaturer osv til ny standard som gjenstår, men dette står å kjører i bakgrunnen og er nok ikke ferdig før om mange timer.

Skal uansett gå fint å bruke forumet :)

 

For de som bruker tapatalk kan det hende man må slette og legge inn igjen dcn for at det skal fungere.

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Liker det jeg ser umiddelbart. Bra jobba :)

Men en ting må jeg sette fingern på - når jeg bruker "nytt innhold", så finner jeg en tråd jeg vil se på. Tråden kan være en kjapp skuring, så jeg trykker på Tilbake-knapp, men da får jeg feilmelding om å vente x antall sekunder før jeg tar ett nytt søk. Nå ble det mye ventetid, her. Litt overraska over at tilbakeknappen skal trigge et søk liksom og flood-kontroll - forstår det jo hvis jeg trykker på Nytt Innhold flere ganger.

Gamle versjonen var ikke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird

Jeg har også oppdaget at alle lenker i innlegg fører til tråden de er postet i.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja ser jeg får samme feil også i tapatalk, skal få sjekket det også.

Enn så lenge kan du også bruke mobilsiden til forumet som nå har blitt mye bedre :)

 

Edit: Er det Android du bruker eller noe annet?

Endret av Dennis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Samme på Android

Får opp masse smileys

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Ser bra ut! Dette blir bra når det funker igjen :) Akkurat funker ingenting, hva skal jeg nå bruke kvelden på? Dama maser nå som hun skjønte at DCN ikke er et alternativ..

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Når jeg gjør detailer relaterte søk på google og "detailersclub.no" tråder kommer opp som forslag får man opp 404 - siden kan ikke vises.

bXlFTFYr.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...