Gå til innhold
dj john

Foam lance skum kanon spyler bra rent vann!?

Recommended Posts

dj john    163
dj john

Byttet høytrykkspyler fra Foma til Alto nilfisk med ny adapter som fungerte bra i snaue 2mnd,nå spyler den bare rent vann.Har demontert å blåst igjennom alt men ikke en dråpe såpe.Viss jeg kjøper en ny en kommer det samme å skje igjen da?har faktisk lest om andre med samme spyler som dette skjer med :huh: .Kan nevnes at Foman hadde 125 bar og Alto,n 145 justerbart trykk.Skum kanonen er fra 2011 mener jeg.Å hvem type lønner det seg å kjøpe av disse modellene nå..ser det varierer fra 550kr til 1050kr..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

OM du skulle gå til steget å kjøpe inn ny cannon er jo et billigtips denne http://www.aliexpress.com/store/product/Nilfisk-Foam-Lance-Snow-Foam-Lance-Foam-Cannon-HP-for-Car-Pre-Washing/803552_1079980919.html

har bestilt fra dem til min kärcher, så er spent på denne :) kom over denne i billigtråden her på forumet og han som kjøpte den da var godt fornøyd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

OM du skulle gå til steget å kjøpe inn ny cannon er jo et billigtips denne http://www.aliexpress.com/store/product/Nilfisk-Foam-Lance-Snow-Foam-Lance-Foam-Cannon-HP-for-Car-Pre-Washing/803552_1079980919.html

har bestilt fra dem til min kärcher, så er spent på denne :) kom over denne i billigtråden her på forumet og han som kjøpte den da var godt fornøyd :)

Ja det var en bra pris  :) Takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Så på den videoen om demontering så kan være filteret men heiv inn en bestilling på en ny en da den ble litt mishandlet under demonteringen  :) .Takk for hjelpen. 

Endret av dj john

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Tips: fyll en bøtte med rent vann før skumlegging (skyllebøtten til svampen f.eks.). Etter du har skumlagt bilen, skru av skumbeholder, stikk såpeslangen til kanonen ned i bøtten og fyr av. Slik får du skylt kanonen innvendig hver gang. Jeg pleier å avslutte med å senke hele kanonen under vann og fyre av også, så vet jeg at den er helt skyllet ren.

Hvis såperester kan tette seg i systemet, antar jeg at du får slike problemer som du opplevde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Jeg kjøpte min skumkanon brukt i 2011 og har faktisk aldri skylt den med rent vann... den sto med en skvett såpe igjen da jeg fant den igjen i boden for en stund siden, men den funket som bare juling da jeg brukte den. Hadde vel stått et år eller så uten å bli brukt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Sjekk at ikke slangen i flasken "tetter" mot bunnen. Har hatt dette problemet en gang og løste det ved å skrå skjære enden av slangen. :)

Jeg kjøpte min skumkanon brukt i 2011 og har faktisk aldri skylt den med rent vann... den sto med en skvett såpe igjen da jeg fant den igjen i boden for en stund siden, men den funket som bare juling da jeg brukte den. Hadde vel stått et år eller så uten å bli brukt...

Jeg skyller heller ikke kanonen min og den fungerer utmerket. Jeg kjøpte min i 2010 eller 2011 tror jeg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Jeg mistenker egentlig spyleren men..vi får se imorgen når den nye kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

En liten update :) .Renset filteret i ren surfex i snaue 10 min og monterte sammen igjen og jaggu spylte den skum igjen  B).La også merke til sandkorn i glasset etter filteret.Tok også å skråskjærte slangen slik at den ikke suger seg fast i bunnen.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig