Arceez

Sote baklykter? Film eller spraylakk?

Heisann! 

Har en A4 B6 som jeg ønsker å sote baklyktene mine på. Har vurdert dette lenge, men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bruke sotfilm eller sotspray. Hva er deres tips, og hvilke erfaringer har dere? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaring med sotespray er at du får en overflate som støv fester seg veldig let på, og med mindre du skal ha det helt mørkt så er det vanskelig å få til en gjevn mørkhet, da lakken er transparang.

Når det gjelder film har jeg fortsatt til gode å se noen få lagt på dette uten skjolder eller bretter. Men det vil helt klart gi bade penere overflate og gjevnere ressultat enn lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamin-x er eneste eg har fått fint, men en bør være forsiktig når eg legger den, så det ikkje blir riper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar gutter! Som du nevner kaw så har jeg lest litt om sotspray, og dette er svaret jeg har konkludert med.. Men er lamin-x enklere å legge enn vanlig sotfilm? Hva er egentlig forskjellen på disse?

Endret av Arceez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar gutter! Som du nevner kaw så har jeg lest litt om sotspray, og dette er svaret jeg har konkludert med.. Men er lamin-x enklere å legge enn vanlig sotfilm? Hva er egentlig forskjellen på disse?

Lamin-X er tykkere enn sotfilm da lamin-x er en type folie, så ville hatt hårføneren tilgjengelig for å kunne tøye folien litt rundt bøyene på lykta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamin-X er tykkere enn sotfilm da lamin-x er en type folie, så ville hatt hårføneren tilgjengelig for å kunne tøye folien litt rundt bøyene på lykta :)

Svindyrt for lamin-x da!  :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettingstrømpe...:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svindyrt for lamin-x da!  :P

Ebay?

Hørt me PH hos blankbil? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller kjøpe nye lykter. Tror ikke disse er så veldig dyre. Finnes mye rart å velge i ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir uansett feil på EU med de nye reglene om du kommer inn med film eller lakk på lyktene....så enkleste er vel å få tak i noen originalt mørke lykter :-p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se hva jeg finner på.. Folie er jo den beste løsningen mtp hvor enkelt folien kan fjernes igjen ved eventuell kontroll  :) Har sett litt rundt om på ebay og lignende sider, men finner ingen lykter jeg syntes er pene!  :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive