Gå til innhold

Overvåkingskamera


solan

Recommended Posts

Fikk høre fra en godnabo at jeg hadde hatt besøk her om dagen da vi var på jobb. Det var et uønsket besøk. En varebil, utenlandsk sådan, med 3 karer som så seg rundt og tittet inn vinduer.

Derfor skal jeg gå til innkjøp av overvåkingskamera. Noen som kan tipse om gode produkter? Jeg vil ha to stk IP kamera med mulighet for opplasting av video/bilder til nettet. Funksjoner er ikke så viktig da jeg ønsker å lage noe selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Det fra Logitech som Kristoffer nevner er veldig bra, om du klarer å skaffe det, men det beste er eventuelt å kontakte Protectas AS. De leverer kameraovervåking med alarmsentral. Da vil det gå en alarm ved bevegelse, også sjekker en operatør kameraene dine. Suppler det med alarm fra Verisure, og få de til å inngå en avtale, så har du utrykning på alarmer fra kamera og alarm! [emoji106]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

det blir fort dyrt å sette opp en slikt system.

Du må ha en del kameraer, god trådløs dekning til alle (hvis du ikke skal trekke kabel)

Server for administrasjon med en god del lagringsplass for å kunne lagre opptak. Ikke noe poeng å ha kamera hvis opptaket er spilt over før du har sett hvem som stjal tv'n..

Da burde man også ha OK sikkerhet på data-systemene, for det siste du vil er at noen hacker systemet ditt og broadcaster live-stream fra huset ditt på internett...

Securitas har alarm-løsning med kamera og vekter-utrykning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis man setter opp kamera selv må man også selv søke om tillatelse fra Datatilsynet (eller Post og Teletilsynet, husker ikke helt) siden det er et vepsebol av regler man skal forholde seg til. Hvis du får et ferdig system fra et sikkerhetsselskap har de alle tillatelser i orden.

 

Siden du allerede har hatt inspeksjonsgjengen på besøk bør du få på plass noe ganske raskt før ryddegjengen kommer.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man setter opp kamera selv må man også selv søke om tillatelse fra Datatilsynet (eller Post og Teletilsynet, husker ikke helt) siden det er et vepsebol av regler man skal forholde seg til. Hvis du får et ferdig system fra et sikkerhetsselskap har de alle tillatelser i orden.

 

Siden du allerede har hatt inspeksjonsgjengen på besøk bør du få på plass noe ganske raskt før ryddegjengen kommer.

 

Overvåkning i bedrifter eller i offentlig sammenheng er ofte forbundet med "noe styr". Men i privat sammenheng er det relativt enkelt.

 

"En privatperson kan lovlig overvåke eget hus og hage. Men kameraet kan ikke samtidig fange opp deler av et offentlig område eller en annen persons eiendom." Har du utvendig kamera som fanger perimeteren av huset, eller kamera innvendig som fanger dører og vindu er det sjeldent et problem.

 

Selv synes jeg det er alt for dyrt med disse vekterselskapene. Betaler mye for "falsk trygghet", lang utrykningstid etc.

 

Personlig har jeg utrustet meg med noen billige D-link-kameraer. Plug and play. Trådløs tilkobling til nett, bevegelsesdeteksjon, infrarødt nattsyn etc, automatisk varsling med livevideo med lyd via en app på mobilen ved deteksjon (bevegelse). Samt automatisk opplasting av stillbilder til en lokal ftp-server (minnepinne i routeren) i leiligheten, samt opplasting av bildene til en epost-konto opprettet til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har lenge tenkt på noe sånt som dette:

http://www.aliexpress.com/item/8ch-HD-full-960h-CCTV-system-8ch-video-surveillance-hybrid-DVR-KIT-8-800TVL-outdoor-security/1989240404.html?spm=2114.32010308.4.119.tgc3vm

 

Er ikke latterlig dyrt heller alt tatt i betraktning, bare mye penger... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...