johnhell

Fargeforskjell etter nylakkering

Fikk bakskjermen nylakkert etter en skade, og da tok de bakdøra også slik at du ikke skulle se noe forskjell i det hele. Hentet bilen i dag, og syntes det så bra ut. Men når jeg kom hjem og sola ikke sto så sterkt lenger, så synes jeg det er forskjell mellom døra og skjermen. Synes at bakskjermen er mørkere enn resten. Kan det være at lakken på bakskjermen ikke er herdet ferdig? Muligens de tok døra før helgen, og skjermen på mandag. Ville dette isåfall hatt noe å si? Tenke å stikke innom verkstedet i morgen å snakke med de. Hva tror dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tar gjerne litt tid før fargen setter seg skikkelig. Usikker på hvor lang tid det tar før det er gjennomherdet, men det avhenger sikkert av typen lakk. Jeg ble forøvrig anbefalt å vente noen øker før jeg la på sealer på nylakkerte deler, da lakken "ånder" en god stund.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive det. Men både bakdøra og bakskjermen ble lakkert. Men det er kun bakskjermen jeg ikke er fornøyd med. Kan det være at den må herde litt før fargen blir lik? Var litt merkelig hvis de skulle få døra i rett farge, men ikke skjermen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags farge er det snakk om?

Er fort gjort å ikke få det 100% om du ikke tar de samtidig.

Ikke bare med tanke på selve lakken, men alt rundt og fyren som lakkerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen er rød metallic.

Endret av johnhell
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær klar over at noen forsikringsselskap (IF, sist jeg sjekket) har med fin liten skrift at de godtar en viss farge forskjell ved oppretting etter skade. DE godtar at DIN bil ikke blir helt 100% <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel hørt at både rød OG metallic er to ting som er vriene å få til å bli 100% når det blir etterlakkert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive