Gå til innhold
DanSteffen

Montere ny spiller i Volvo S60 02.. HJELP

Recommended Posts

DanSteffen    72
DanSteffen
Okei.. Nå er det snart så jeg '' kammer over '' her!!!

Jeg driver å monterer stereo i bilen. Å skal til og koble opp rattfjernkontroll enheten. Men, når jeg skal bruke prøvelampe for og finne konstant strøm å slik. Så blinker det, og får feilmelding på *Bromsfel. Stanna snarest* Denne ble borte igjen like fort som den kom. Men da kom det en ny feil *Airbag system* Denne har en gul trekant. Så er vel ikke krise. 

Jeg har fått lagt opp signalkabel til forsterker som jeg skal ha i bagasjerommet. 

Men..  Jeg må jo få koblet den sorte ledningen som dere ser her. (Denne sitter på signalkabel) Inn på noen andre ledninger som sitter på kontakt bak spiller..
C25E07CE-C421-424E-BEBA-67A8F42ED53F_zps

Men, hvilken ledning skal den sorte på signalkabel kobles sammen med her?

C6F8F70C-C0C5-40C6-A97A-39EA70AC7B8E_zps

Noen som skjønner detta?

C94B48C8-720D-4F9D-B670-CBB2633DF307_zps

Jeg blir bare irritert å lei. Å får det faen ikke til!!!!

Kontakter sitter på Interface adapter til rattfjernkontroller som jeg har kjøpt! 
Er det noen som kan dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg kan ikke dette men vet at man fort kan bli irritert å frustrert av å koble stereo i S60/V70 fra denne perioden, jeg holdt med dog til lett oppgradering av det originale anlegget, monterte dobbel din spiller (og oppgraderte høyttalere) men brukte kun overganger som passet i de originale kontaktene. Jeg prøvde 2 forskjellige "bokser" for å kunne styre spilleren fra rattet men ingen fungerte, og fikk beskjed hos forhandler at det av og til fungerer på noen biler (volvoer)...du får feilmeldinger som må slettes hvis du kobler fra kontakter når tenningen er på, du kan jo evt. lete etter konstantstrøm andre plasser enn ledningsnettet til spilleren. Kanskje ikke all verdens hjelp i dette innlegget men kanskje noen andre kan bidra mer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

Jeg tipper den svarte skal kobles sammen med den blå under de 2 røde.

Kontaktene pleier å være delt opp i 1 til strøm og 1 til høytalere.

Og signal til forsterker pleier å være blå eller blå/hvit.

Manualen din sier at det skal være rosa, men det tror jeg ikke stemmer med det bildet ditt

Ang airbag-feilen så må denne fjernes med VADIS. Enten hos en privatperson som har kjøpt fra Kina eller hos volvo

Endret av RuZleBiFf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Nyare biler har jo datasignal. Da må jo du ha overganger til dette. Kva har du av det?

Var jo ingen problemer å bytte ut anlegget i min 03 S60

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DanSteffen    72
DanSteffen

Jupp, etter ca 4 timer med banning, å mye frustrasjon så ble jeg enig med meg selv og kablene i bilen! Vi ble nesten venner faktisk:) Jeg fant tenningsstrøm å konstantstrøm. Alt var egentlig bare "plug and play" Men jeg syns det var greit å greit å sjekke litt nøye:) Fikk tenningstrøm til signalkabel å alt var er bare fryd og gammen :D

Meget glad for at multifunksjonen på ratter fungerer på spiller. Helt topp :D

Noen bilder:

C8482A14-3FE7-4733-84D4-0736705FCFB2_zps

Jaa, jeg vet elementet sitter opp ned :P Men er midlertidig bare:)

2B27CD22-B8BB-4EB1-8F97-7C273491B0FA_zps

Spiller'n er en: Pioneer deh-x8700dab med blåtann og alt sammen:) En hel gull spiller syns jeg:)

Alt i alt så er jeg suuuper fornøyd:)

Nå gjenstår det bare og bytte høytalere inne i bilen :):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig