Gå til innhold

Plastfornyer til innerskjermer etc.


simenokstad

Recommended Posts

simenokstad

Hva er beste plastfornyer på markedet for å opprette den sorte fargen, glans og litt vannavstøtende egenskaper på innerskjermer og lignende plast? Gjerne også i motorrom etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

CG bare bones i hjulbuer her også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Har brukt Bare Bones selv, men det holder seg sjelden mer enn én regnværsdag.. men kanskje jeg gjør noe feil? Hvilken holdbarhet opplever dere andre? Helst erfaringer fra vestlandet hvor vi vet hva skikkelig regn er :)

X2 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenokstad

Scholl Neo :)  ser ut som ny plast etter 4 uker enda.

Gir denne tilbake sortfargen i plasten?

 

Har brukt Bare Bones selv, men det holder seg sjelden mer enn én regnværsdag.. men kanskje jeg gjør noe feil? Hvilken holdbarhet opplever dere andre? Helst erfaringer fra vestlandet hvor vi vet hva skikkelig regn er :)

 

Er det så stor forskjell på de altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Har brukt Bare Bones selv, men det holder seg sjelden mer enn én regnværsdag.. men kanskje jeg gjør noe feil? Hvilken holdbarhet opplever dere andre? Helst erfaringer fra vestlandet hvor vi vet hva skikkelig regn er :)

 

 

X2 :(

 

X3. Synes også BB har skuffende kort holdbarhet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayhaako

Hva med Gtechniq C4. Koster litt selvfølgelig, men desto mer holdbar!

Mvh

 

Raymondo

 

"Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff

 

"Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim

 

Biler:

VW Touran 2012 170Hk DSG

Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil)

Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten)

Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne)

 

Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE -

 

Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

X2 :(

  

X3. Synes også BB har skuffende kort holdbarhet..

Når selv folk fra Tønsberg og Horten som jeg forbinder med langt tørrere klima enn Vestlandet er skuffet så sier vel det sitt ja... Da må man gjerne over på Polytrol, C4, DLUX eller lignende.

Neo hadde jeg ikke tenkt på, kanskje noen som har den kunne gjort en test side om side med en av de andre her i en hjulbue eller to. Men blir vel for spesielt interesserte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

  

Når selv folk fra Tønsberg og Horten som jeg forbinder med langt tørrere klima enn Vestlandet er skuffet så sier vel det sitt ja... Da må man gjerne over på Polytrol, C4, DLUX eller lignende.

Neo hadde jeg ikke tenkt på, kanskje noen som har den kunne gjort en test side om side med en av de andre her i en hjulbue eller to. Men blir vel for spesielt interesserte :)

 

Haha ja. Jeg skal medgi at 1 dag hørtes litt voldsomt ut, men den dype sorte fargen jeg gjerne vil ha på plasten i hjulbuen ser jeg stort sett bare ved påføring. Effekten avtar fort! Får kanskje prøve å være enda mer iherdig i forarbeidet, ev. prøve ut Neo som nevnt her..!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har brukt Bare Bones selv, men det holder seg sjelden mer enn én regnværsdag.. men kanskje jeg gjør noe feil? Hvilken holdbarhet opplever dere andre? Helst erfaringer fra vestlandet hvor vi vet hva skikkelig regn er :)

 

Ca 15 minutter i Bergensregn er vel maks av hva jeg har fått ut av Bare Bones. Skal teste Polytrol på innerskjermene mine i løpet av "sommeren", så får vi se hvor lenge det henger.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har selv kjøpt CG barebones og er spent på å prøve den.
Det er vel dessverre min oppfatning at endel av CG sine produkter er laget for biler i solrikt klima som miami/california osv :P
Derfor føler jeg at endel av deres produkter har veldig dårlig holdbarhet her hjemme.
Men skal gi den en sjangs å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker proglazer sin gummi og vinylfornyer, funker bra en stund. Men dette er vel en av de stedene på bilen med mest slitasje fra støv og dritt så kan ikke forvente så mye!

Saab 9-3, 2004 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...