Gå til innhold

S&F: Tesla Model S P85D - Foliert i karbon


Sortehaug

Recommended Posts

Sortehaug

En fin børste og ren surfex/rapid ville jeg begynt med. Jobb på små områder og tørk av underveis.

Alternativt prøv Scholl Neo på et lite område. Den er sterk.

Heller ikke Scholl Neo fungerte.... 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Folien har ikke løsna da? Kan det være at folien er feilprodusert? Sjekk med forstørrelsesglass?

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Forstørrelse glass var det jaggu dårligt med her desverre, leita og har prøvd alt som har vert nevnt untatt polering med maskin noe eg ikke har lyst til

testa no med Meguiars Step One i Deep Crystal shine ser bedre ut etter eg buffa men kun buffa av produktet ikke noe wipe down for det såg mye bedre ut å vil ikke bli skuffa heilt enda hehe

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D.Mikalsen

Flott jobb på en spenstig bil  :) Litt av en utfordring, håper det ordner seg, har dessverre ingen løsning og høres ut som dere har prøvd veldig mye allerede   :( Spent på hva som blir løsningen  :)

Endret av D.Mikalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Svisswax vet nok om ett løsemiddel for voksen vil jeg tro/håpe.

Det er garantert voks som lager skjoldene.

Folien har ikke løsna da? Kan det være at folien er feilprodusert? Sjekk med forstørrelsesglass?

 

Vel, siste nå er at det ser ut som disse hvite prikkene fantes allerede, men at de var svart. På bilde av støvkornet under folien kan man se prikkene. Så om vi har kappet av toppen av de eller om det er voks er vanskelig å si. Alt som har blitt nevnt her i tråden har Andre prøvd og mye mer. 

Siste forslaget til christer om kjemisk lakkrens kan ha hjulpet. La et lag med Crystal Rock utenpå og i dag tidlig så det veldig mye bedre ut. Ikke tatt noe form for wipedown, så om det er kun skjuling er fortsatt uvisst. 

Endret av Sortehaug

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Har vert å levert bilen i dag, vasket min egen i går natt kl 02:00 og tilbydde meg at han kunne få bruke den i dag om han ønsket det.

Har prøvd alt som har vert foreslått i tråden, jaggu bra man har en del i skapene i slike tilfelle.

Døren på førersiden var verst og testet derfor alt på di, Forslaget til Christer med å bruke Meguiars Step One i Deep Crystal shine ser faktisk ut til å klare å skjule dei hvite felta, jobba den inn med MF "svamp" og buffet av før eg toppa den med SV crystal rock, i dag før levering såg dørene like bra ut.
 

Må si eg er bra sliten nå, mest sykisk tror eg, lite kjekt både for oss og eier når man vet at han skulle bruke bilen på dagen sin i dag, blir å forsette i morgen og håper vi klare å løse dette.

 

Som dere ser på bildet under som var tatt før vi starta med vokse, så kan man se "Vulkanene" i brikkene som skal danne karbon mønsteret, der er mangen av disse som no har blitt hvite og danner da stykke skjolder desverre.

 

Folie.jpg

 

 

Så no må eg rydde garasjen og vaske fiber kluter for neste etappe! håper bre vi klare å løse dette! eg kjører til Ålesund no for å kjøpe mer Meguiars Step One for det går en del ser eg.

 

DSC_0059.jpg

 

Takker for all støtte og forslag som har komment inn det hjelper på :)

  • DCN Poeng 3

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Problemene med voks på folien skal ikke trenge føre til at den må folieres på nytt, men de som har foliert den i utgangspunktet bør foliere den på nytt for egen regning siden jobben var slett utført... ikke at det hjelper for brudeparet siden de skulle bruke bilen i dag, men det kan jo se ut som at dere er på sporet av noe, hvertfall.

 

DCS1 har ikke fillers (det er det DCS2 som har), men er en ren kjemisk lakkrens, så jeg tror ikke det er snakk om å ha skjult merkene. Ble det vesentlig blankere av CR enn med Opaque?  Jeg la Autobahn på de mattsvarte felgene mine da de var nye, og da fikk de et mer silkematt (kontra flat matt) utseende.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Problemene med voks på folien skal ikke trenge føre til at den må folieres på nytt, men de som har foliert den i utgangspunktet bør foliere den på nytt for egen regning siden jobben var slett utført... ikke at det hjelper for brudeparet siden de skulle bruke bilen i dag, men det kan jo se ut som at dere er på sporet av noe, hvertfall.

 

DCS1 har ikke fillers (det er det DCS2 som har), men er en ren kjemisk lakkrens, så jeg tror ikke det er snakk om å ha skjult merkene. Ble det vesentlig blankere av CR enn med Opaque?  Jeg la Autobahn på de mattsvarte felgene mine da de var nye, og da fikk de et mer silkematt (kontra flat matt) utseende.

Satser på det holder seg slik på dørene til vi får den tilbake, vil si at  det vart ikke den store foskjellen med å bruke CR litt vart det men ikke noe drastisk

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Satser på det holder seg slik på dørene til vi får den tilbake, vil si at  det vart ikke den store foskjellen med å bruke CR litt vart det men ikke noe drastisk

 

Håper metoden fungerer bra og dette redder oss :thumbs: 

Endret av Sortehaug

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Da har det vert en ny dag med vasking å testing av div produkt. fikk hentet bilen kl 12 og holdt på til kl 22:00

 

DSC_0070.jpg

 

Skal tru hva eg sa her da!

 

DSC_0081_1.jpg

 

 

Så prøvde vi å finne noen som hadde et Mikroskop å låne oss for å se hva som skjer nedi der!! men ingen som hadde desverre, så vi tok noen bilder så godt vi kunne og fikk lasta dei over på pcn, da skjønnte vi fort hva problemet var!

Store krater som dette!

DSC_0066.jpg

 

Som da voksen legger seg i og er umulig å få ut!

 

DSC_0064.jpg

 

Så da vart vi steike skuffet og lurte på hvor i prossessen dette gikk galt, fant frem bildene ved ankomst, før vi startet å vaske bilen der tok vi noen bilder av utførelsen av selve leggingen av  folien, når vi somet inn på dei bilda så ser vi faktisk akkurat dei samme "hullene" i folien.

dette bildet var et av dei første vi tok når bilen ankom

IMG_6583.jpg

Zoomet inn så ser vi dette!

Skjermbilde%202015-06-28%20kl.%2021.02.4

 

Samme på dør (bilde for støv under folien)

 

28.06_1.jpg

 

 

Dette her er faktisk ikke noe mer vi kan gjøre nå desverre.

Mail med dokumentasjon er sendt til dei som la Folien så får vi se hva som skjer videre, dette er utrolig kjipt for alle parte, spesielt for Eier som da får tilbake en mye verre bil en han leverte til oss. og i verste fall så kan dette bli mye styr av!

 

Kan det være feil på folien eller legging av folien, brukes det varme under legging? har lite erfaring med dette

 

 

 

 

 

 

 

 

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carburatore

Har ingen forslag til løsning, men har en nabo som jobber med foliering på heltid. Skal høre med vedkommende så snart som mulig, om det kan bidra til en løsning. Det er vel noen her inne også som driver litt med folie? Håper dette løser seg for alle parter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Har ingen forslag til løsning, men har en nabo som jobber med foliering på heltid. Skal høre med vedkommende så snart som mulig, om det kan bidra til en løsning. Det er vel noen her inne også som driver litt med folie? Håper dette løser seg for alle parter  :)

 

Meningen til en som driver med dette hadde vært kjempemessig! :thumbs: 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det ser jo rett og slett ut som at folien er skadet. Nå driver jeg ikke med folie, men jeg har sett en matt karbonfoliert bil her i Bergen på nært hold, og den folien så ikke slik ut.

 

Ut fra bildene der det ser ut som at folien ikke har fått feste mot underlaget, samt at det er masse korn under som stikker opp som topper, og disse bildene her synes jeg kan tyde på at de som har lagt den ikke helt har visst hva de holdt på med. Skadene (om det er det det er) kan muligens være for hardt press på squeegee'en da de strakk folien utover.

 

Men uansett, dette blir jo bare synsing fra min side da jeg som sagt ikke har noen egen erfaring.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dette må jo være knall å få klint srp på!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Dette må jo være knall å få klint srp på!

 

Kjøpte mye fra AG på lørdag for test men tok ene flasken feil, for eg kom heim med 2 av samme sort så har ikke testet med SRP på dette, det er vel komt til et punkt no at eg ser ingen lys i tunnelen

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...