Gunnarmikal 880 Skrevet 6 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 6 August, 2015 Tragisk, å Kjedlig for dere å eiger. Følger. Siter Cosmic Accredited Detailer - C.Quartz Finest Authorized Installer Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 6 August, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 August, 2015 Tragisk, å Kjedlig for dere å eiger. Følger. Ja, veldig også. Andre er hjemme om ei lita uke så da skjer det vel noe Spørs bare hva som skjer... Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cheffen 237 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Noe nytt her? Siter "Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Det lurer jeg også på! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 25 August, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Noe nytt her? Det lurer jeg også på! Skal faktisk hente bilen i 18tiden i kveld og se hvordan ting ser ut Og så gjøre et nytt forsøk på å fjerne voksrestene. Slik så det ut for en ukes tid siden....... Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cheffen 237 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Ser jo ikke helt bra ut. Er også spent på hva dere har tenkt å gjøre. Dere har jo endevendt alle skapene i Grindvikas gnikkebu, så da har dere vel stort sett prøvd det som prøves kan. Siter "Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Jeg ville personlig rivi av hele folien og den røde kontrasten! Det ser jo balle ut! [emoji23] 5 Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeejayTID 29 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 (endret) Jeg ville personlig rivi av hele folien og den røde kontrasten! Det ser jo balle ut! Så enig. Ser jo ut som den harrye bondekjerra. Huff. Og den folien så jo ikke akkurat profft lagt ut, i hvertfall ikke på speilet, der var det tegn på slurv. Endret 25 August, 2015 av DeejayTID Folie, ikke voks - sorry TS og Audi 8 Siter Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon O 779 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Når det er snakk om luftkanaler i helfolieringsfolie, så er det i limskiktet - ikke at folien er perforert med hull! Det er dette mønsteret - som egentlig er en struktur i vokspapiret på baksiden, som lager et avtrykk i limskiktet slik at man presser ut luften som oppstår ved montering: Tull og tøys at folien er perforert.. Hadde ikke vært mye grei å jobbe med/strekke da, om det var fullt i hull i den som blir større når man strekker.... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 25 August, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Er det lov å si det egentlig? For jeg synes bilen ser helt enormt grusom ut, jeg også. Forresten. S&F. Betyr det Shine & Folie, eller Shine & Fail Hehe, det kan du velge selv Når det er snakk om luftkanaler i helfolieringsfolie, så er det i limskiktet - ikke at folien er perforert med hull! Det er dette mønsteret - som egentlig er en struktur i vokspapiret på baksiden, som lager et avtrykk i limskiktet slik at man presser ut luften som oppstår ved montering: Tull og tøys at folien er perforert.. Hadde ikke vært mye grei å jobbe med/strekke da, om det var fullt i hull i den som blir større når man strekker.... Takk for innspillet Vi har nå vasket bilen, og tatt den inn til ny inspeksjon. Kjøpt inn mikroskop. Dette mikroskopet står på 300x zoom, og plassert HELT ned i folien. Og folien ser slik ut i mikroskopet. 3 Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Og da er konklusjonen? Produksjonsfeil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 25 August, 2015 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Som lekmann vil jeg si at det enten er produksjonsfeil på folien eller at de som har lagt den har ødelagt den med for høy varme eller for mye press (aka feil teknikk, aka "brukerfeil"). Spesielt det at "hullene" er såpass irregulært plassert kan tyde på det - hadde det vært meningen at folien skulle være perforert ville jeg jo trodd at hullene var jevnere distribuert med en eller annen form for system og/eller mønster. Men, jeg skal ikke på noe vis påberope meg noen ekspertise på folie eller legging av denne; faktisk har jeg ingen erfaring med folie i det hele tatt, så de som driver med folie som bissniss (hei Haakon!) får heller uttale seg om det. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 25 August, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Som lekmann vil jeg si at det enten er produksjonsfeil på folien eller at de som har lagt den har ødelagt den med for høy varme eller for mye press (aka feil teknikk, aka "brukerfeil").Spesielt det at "hullene" er såpass irregulært plassert kan tyde på det - hadde det vært meningen at folien skulle være perforert ville jeg jo trodd at hullene var jevnere distribuert med en eller annen form for system og/eller mønster. Men, jeg skal ikke på noe vis påberope meg noen ekspertise på folie eller legging av denne; faktisk har jeg ingen erfaring med folie i det hele tatt, så de som driver med folie som bissniss (hei Haakon!) får heller uttale seg om det. Jeg slenger meg på og legger til at sandkorn på lakken kan ha hatt en medvirkende faktor! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 25 August, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 (endret) Vel, timene har flydd og bilen er levert tilbake. Egentlig en positiv dag. Vi ser vel nå at krater som ikke er fylt med voks, har nå fylt seg med støv og annen dritt som lager skjolder etterhvert uansett. Vi har klarte å fjerne en del av voksrestene, men det er en veldig tidkrevende jobb - så spørsmålet er om det er verdt? Siden folien vil bli fylt med noe annet. På dette bildet er mye av restene fjernet, bildet er fra samme omårdet som bildet over. I mikroskopet er det ledlys som danner dette blåskjæret, men man kan se det sitter igjen to voksbiter, som fremstår nesten som to krystaller. Dette bildet er tatt med stående lys fra avstand og mikroskopet på skrå. Kan også se ut som kraterne er avlange. Her er også et bilde hvor man kan se at flere av kraterne er tom for voks, men ikke alle. Vi tok også noen før- og etterbilder, hvor man kan se tydelig en forbedring. Det som skjer nå er vel og ta seg en god prat med eier og finne ut hva som skjer fremover. Endret 25 August, 2015 av Sortehaug Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 25 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Ok. Så folien er full av kratere som voksen setter seg i? Men skal disse kraterne være der da? Fikk du en prøve av Haakon sånn for å verifisere om folien er feilprodusert eller er en kopi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 25 August, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 August, 2015 Ok. Så folien er full av kratere som voksen setter seg i? Men skal disse kraterne være der da? Fikk du en prøve av Haakon sånn for å verifisere om folien er feilprodusert eller er en kopi? Jepp, eier kom til oss for voksing da han ble anbefalt på det sterkeste å gjøre det. Det er kun ene av de to fargene som danner karbonmønsteret som er full av krater, med noen få avvik. Voksen legger seg i disse kraterne. Har ingen prøver nei.. :/ Han som la folien sa etter litt om og men at det er luftekanaler. Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 26 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2015 Så utrolig kjedelig situasjon dere havnet i Føler med dere... Som Haakon O nevner her er det bare tull i fra foliemannen å mene at folien skal ha luftkanaler på "utsiden"!! Men halloooo, ut ifra bildene (hvordan folien ble lagt på denne stakkar Teslaen) så mener jeg faktisk at han som utførte jobben har alvorlig lite peiling.. Hvordan i all verden kan en levere ut en bil der et panel har folie lagt feil vei?!?! Er jo hele cluet med carbon folie å legge alt samme vei.. Ville det vært min bil så ville jeg be de om å fjerne folien. Tilbake til hoved utfordringen: Det virker nesten for meg at dere må f.eks gå for hånd med tannbørste for å fjerne voksrester? Jeg har lagt Opaque 2 ganger på deler av bilene med carbonfolie at har aldri opplevd noe slikt... Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maeland87 116 Skrevet 26 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2015 Var en trist sak og lese igjenom, men dere skal ha for pågangsmotet Vett ikke om bildene mine kan være til stor hjelp, men ser at på alle billige Kina folier som jeg har så finner også jeg prikker. På bilen derimot med 3m sin folie så kan jeg ikke se/finne slike prikker. prøvde og ta bilde av folien på panseret men det pøsregner her i dag. P.S Kinafolien blir ikke brukt til noe utenom og dekorere ting og tang for løye ( som på bildet under av folie på lommelykta ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 26 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2015 Om jeg husker, så kan jeg også ta bilder gjennom mikroskop av både original sort 3M1080 samt kinakvalitet karbonfiber vinyl når jeg kommer hjem. Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laurel1988 43 Skrevet 26 August, 2015 Rapporter Share Skrevet 26 August, 2015 Er nok en luring som har brukt Kina folie for å øke sin egen fortjeneste.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.