Gå til innhold

S&F: Tesla Model S P85D - Foliert i karbon


Sortehaug

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Sortehaug

Noe nytt her?

Det lurer jeg også på! :)

Skal faktisk hente bilen i 18tiden i kveld og se hvordan ting ser ut :) Og så gjøre et nytt forsøk på å fjerne voksrestene. Slik så det ut for en ukes tid siden.......

IMG_2734_zps4c8czlti.jpg

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ikke helt bra ut. Er også spent på hva dere har tenkt å gjøre. Dere har jo endevendt alle skapene i Grindvikas gnikkebu, så da har dere vel stort sett prøvd det som prøves kan.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville personlig rivi av hele folien og den røde kontrasten! Det ser jo balle ut! emoji23.png

Så enig.

 

Ser jo ut som den harrye bondekjerra. Huff.

 

Og den folien så jo ikke akkurat profft lagt ut, i hvertfall ikke på speilet, der var det tegn på slurv. 

Endret av DeejayTID
Folie, ikke voks - sorry TS og Audi 8

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om luftkanaler i helfolieringsfolie, så er det i limskiktet - ikke at folien er perforert med hull! 

Det er dette mønsteret - som egentlig er en struktur i vokspapiret på baksiden, som lager et avtrykk i limskiktet slik at man presser ut luften som oppstår ved montering:

61NHPK7qeBL._SX466_.jpg

Tull og tøys at folien er perforert.. Hadde ikke vært mye grei å jobbe med/strekke da, om det var fullt i hull i den som blir større når man strekker....

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Er det lov å si det egentlig? For jeg synes bilen ser helt enormt grusom ut, jeg også. emoji16.png

Forresten. S&F. Betyr det Shine & Folie, eller Shine & Fail emoji38.png

Hehe, det kan du velge selv  :P 

Når det er snakk om luftkanaler i helfolieringsfolie, så er det i limskiktet - ikke at folien er perforert med hull! 

Det er dette mønsteret - som egentlig er en struktur i vokspapiret på baksiden, som lager et avtrykk i limskiktet slik at man presser ut luften som oppstår ved montering:

61NHPK7qeBL._SX466_.jpg

Tull og tøys at folien er perforert.. Hadde ikke vært mye grei å jobbe med/strekke da, om det var fullt i hull i den som blir større når man strekker....

Takk for innspillet :) 

Vi har nå vasket bilen, og tatt den inn til ny inspeksjon. Kjøpt inn mikroskop. Dette mikroskopet står på 300x zoom, og plassert HELT ned i folien. 

CF9F7271-B273-4EA5-A7BA-5F48CE449A0B_zps

FE320DAD-B735-41A0-BCE1-4605A4DA56CA_zps

 

Og folien ser slik ut i mikroskopet. 

S20150825_012_zpseherjqgh.jpg

  • DCN Poeng 3

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Som lekmann vil jeg si at det enten er produksjonsfeil på folien eller at de som har lagt den har ødelagt den med for høy varme eller for mye press (aka feil teknikk, aka "brukerfeil").

Spesielt det at "hullene" er såpass irregulært plassert kan tyde på det - hadde det vært meningen at folien skulle være perforert ville jeg jo trodd at hullene var jevnere distribuert med en eller annen form for system og/eller mønster.

Men, jeg skal ikke på noe vis påberope meg noen ekspertise på folie eller legging av denne; faktisk har jeg ingen erfaring med folie i det hele tatt, så de som driver med folie som bissniss (hei Haakon!) får heller uttale seg om det.

 

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Som lekmann vil jeg si at det enten er produksjonsfeil på folien eller at de som har lagt den har ødelagt den med for høy varme eller for mye press (aka feil teknikk, aka "brukerfeil").

Spesielt det at "hullene" er såpass irregulært plassert kan tyde på det - hadde det vært meningen at folien skulle være perforert ville jeg jo trodd at hullene var jevnere distribuert med en eller annen form for system og/eller mønster.

Men, jeg skal ikke på noe vis påberope meg noen ekspertise på folie eller legging av denne; faktisk har jeg ingen erfaring med folie i det hele tatt, så de som driver med folie som bissniss (hei Haakon!) får heller uttale seg om det.

 

Jeg slenger meg på og legger til at sandkorn på lakken kan ha hatt en medvirkende faktor!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Vel, timene har flydd og bilen er levert tilbake. Egentlig en positiv dag. Vi ser vel nå at krater som ikke er fylt med voks, har nå fylt seg med støv og annen dritt som lager skjolder etterhvert uansett. Vi har klarte å fjerne en del av voksrestene, men det er en veldig tidkrevende jobb - så spørsmålet er om det er verdt? Siden folien vil bli fylt med noe annet. 

S20150825_012_zpseherjqgh.jpg

 

På dette bildet er mye av restene fjernet, bildet er fra samme omårdet som bildet over. I mikroskopet er det ledlys som danner dette blåskjæret, men man kan se det sitter igjen to voksbiter, som fremstår nesten som to krystaller. 

S20150825_053_zpsniftvtoc.jpg

Dette bildet er tatt med stående lys fra avstand og mikroskopet på skrå. Kan også se ut som kraterne er avlange.  

S20150825_050_zpspz26dr7o.jpg

 

Her er også et bilde hvor man kan se at flere av kraterne er tom for voks, men ikke alle. 

S20150825_049_zpswv2a6shv.jpg

Vi tok også noen før- og etterbilder, hvor man kan se tydelig en forbedring. Det som skjer nå er vel og ta seg en god prat med eier og finne ut hva som skjer fremover. 

Endret av Sortehaug

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så folien er full av kratere som voksen setter seg i? Men skal disse kraterne være der da? Fikk du en prøve av Haakon sånn for å verifisere om folien er feilprodusert eller er en kopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Ok. Så folien er full av kratere som voksen setter seg i? Men skal disse kraterne være der da? Fikk du en prøve av Haakon sånn for å verifisere om folien er feilprodusert eller er en kopi?

Jepp, eier kom til oss for voksing da han ble anbefalt på det sterkeste å gjøre det. Det er kun ene av de to fargene som danner karbonmønsteret som er full av krater, med noen få avvik. Voksen legger seg i disse kraterne. 

Har ingen prøver nei.. :/ Han som la folien sa etter litt om og men at det er luftekanaler. 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Så utrolig kjedelig situasjon dere havnet i :( Føler med dere...

Som Haakon O nevner her er det bare tull i fra foliemannen å mene at folien skal ha luftkanaler på "utsiden"!!

Men halloooo, ut ifra bildene (hvordan folien ble lagt på denne stakkar Teslaen) så mener jeg faktisk at han som utførte jobben har alvorlig lite peiling.. Hvordan i all verden kan en levere ut en bil der et panel har folie lagt feil vei?!?!

Er jo hele cluet med carbon folie å legge alt samme vei.. Ville det vært min bil så ville jeg be de om å fjerne folien.

Tilbake til hoved utfordringen: Det virker nesten for meg at dere må f.eks gå for hånd med tannbørste for å fjerne voksrester? ;) 

Jeg har lagt Opaque 2 ganger på deler av bilene med carbonfolie at har aldri opplevd noe slikt...    

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maeland87

Var en trist sak og lese igjenom, men dere skal ha for pågangsmotet :D

 

Vett ikke om bildene mine kan være til stor hjelp, men ser at på alle billige Kina folier som jeg har så finner også jeg prikker.

På bilen derimot med 3m sin folie så kan jeg ikke se/finne slike prikker.

prøvde og ta bilde av folien på panseret men det pøsregner her i dag.

 

P.S Kinafolien blir ikke brukt til noe utenom og dekorere ting og tang for løye ( som på bildet under av folie på lommelykta :) )

Folie 1.JPG

Folie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...