Gå til innhold

Fargekode Panther Black?


Splendid

Recommended Posts

Splendid

Hei! Neste uke skal jeg polere en Ford Mondeo og lurer på om den har den beryktede Panther Black-lakken. Regner med at koden er på dette bildet jeg tok av den aktuelle bilen, men vet ikke hvor den står. Noen som vet?

 

WP_20150623_21_25_39_Pro_zpsudlslgmo.jpg

Endret av Splendid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at det er mange som klaget på denne lakken. Det gjorde han som tok min bil også. Han sa det var en knallhard drittlakk! Sikkert riktig. Syntes det kommer riper veldig fort på den. Trodde ikke det siden lakken var så "hard". Men veldig fint når det er strøkent.

image_zpszv7yme9l.jpg

Endret av paalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Ford har veldig varierende hardhet på lakkene sine.
Har tatt 2 Mondeoer ca '08 begge to panther black den ene hard lakk, og den andre svært myk og ekkel.
Ingen av bilene hadde vært lakkert opp.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

jeg har selv panther black. Den er veldig varmesensitiv og blir fort mikroriper. Veldig myk. 

Men det er som sagt litt forskjell på disse. Har hatt flere inne som ikke er så sensitive for varme og er medium. 

Endret av johnsen90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har jobbet med denne lakken, har dere noen tips til 1stegs produkter for å ta litt småriper, og noen litt større, som uansett hvor forsiktig man er, vil komme etter hvert. Eller vil dere uansett anbefale flere steg? 1 steg vil vel måtte bli et kompromiss mellom cut og glans?

Har ikke maskin ennå, men kjøper nok en DA maskin etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...