Gå til innhold

C5 på felg etter 1 dag og nesten 0 kjøring? Hjelp


Gunnarmikal

Recommended Posts

Gunnarmikal

Har netopp levert ut en BMW så sendte meg bilde etter 1 dag me lite kjøring kos felgene ser ut.

Se vedlagt bilde, eg har aldri sitt noe lignende. Hva kan gjøres? Er det pga statisk?

post-8566-0-58126400-1435263574_thumb.jp

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til at den perler fint ellers der da.

Hva for klosser sitter på da? Og mente han det støvet mere nå enn før?

Kan og være fordi skivene ble «vaskerustne» etter besøk hos deg som gir litt mere støv enn de er vandt til? I kombinasjon med «rene felger for en gangs skyld»?

Og går det greit å vaske vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Vedder på at fett til glidebolter har trekt ut under vask. Sammen med rustvann gjør det felgene møkkete

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Er alle felgene like, eller er det kun 1? Hvis det er kun 1 så henger bremsen på.

Som du ser så er felgen rein under, altså ikke noe du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Alle er like ja, de hadde aldri vært så skittene før... Kjekt å høre når jeg netopp har lagt c5.. :P er dette pga statisk da? Suger til seg dritt?

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er like ja, de hadde aldri vært så skittene før... Kjekt å høre når jeg netopp har lagt c5.. :P er dette pga statisk da? Suger til seg dritt?

Hvordan funker sånn stastisk lakk? Er det bevegelsesenergien fra rotasjonen av hjula som konstant lader C5 og gjør den til en støvmagnet da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo at enkelte vokser kan holde litt ekstra godt på støv/møkk til første vask er unnagjort, men har lite erfaring med coating.

Den har fått herde ferdig før du leverte ut bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor tro på at det er "vaskerust" som nevnt over her. Mulig de kan være litt statiske også etter buffing. Gi de en vask så går det nok bra :)

Men statiske etter buffing? Hvor lenge holder lakk på en statisk ladning da?

En ballong blir jo ikke hengende i taket i evig tid etter at du gnir den på brystkassa og henger den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men statiske etter buffing? Hvor lenge holder lakk på en statisk ladning da?

En ballong blir jo ikke hengende i taket i evig tid etter at du gnir den på brystkassa og henger den opp?

Vet ikke hvor lenge bilen er statisk, men den tiltrekker seg definitivt mye støv etter buffing av coating. Dette gir seg etter første vask.

Felgene mine blir alltid slik etter bilen har vært vasket og stått i ro i noen dager. Skivene ruster jo som bare det. Er faktisk utrolig irriterende når man skal ta ferdigbilder. ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har ikke erfart c5 som statisk. Bare å spyle av de med ht så går alt på bildet vekk

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lenge bilen er statisk, men den tiltrekker seg definitivt mye støv etter buffing av coating. Dette gir seg etter første vask.

Felgene mine blir alltid slik etter bilen har vært vasket og stått i ro i noen dager. Skivene ruster jo som bare det. Er faktisk utrolig irriterende når man skal ta ferdigbilder. ;)

At en bil blir statisk umiddelbart etter buffing er jeg med på.

At dette vedvarer frem til første vask virker veldig snodig. Da må det jo være en form for vokssvetting vi snakker om, ikke statisk ladning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en bil blir statisk umiddelbart etter buffing er jeg med på.

At dette vedvarer frem til første vask virker veldig snodig. Da må det jo være en form for vokssvetting vi snakker om, ikke statisk ladning?

Hvor lenge bilen er statisk, eller om den i det hele tatt er det, vet jeg ikke. Den tiltrekker seg hvertfall unormalt mye grums før første vask.

Vokssvetting har nok samme effekt, men jeg opplever også dette på coating.

Har stort sett lagt C1, C1.5, C2v3, EXOv2 og Cquarz UK. Har planer om å prøve Gyeon etter hvert.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hvor lenge bilen er statisk, eller om den i det hele tatt er det, vet jeg ikke. Den tiltrekker seg hvertfall unormalt mye grums før første vask.

Vokssvetting har nok samme effekt, men jeg opplever også dette på coating.

Har stort sett lagt C1, C1.5, C2v3, EXOv2 og Cquarz UK. Har planer om å prøve Gyeon etter hvert.

Bilen blir jo ikke statisk, men jeg tror den naturlige forklaringen er at det er en hinne der, som ikke er 100% glatt enda, og at støvet fester seg i den, og at man vasker ned denne hinna ved første vask! [emoji4]

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir jo ikke statisk, men jeg tror den naturlige forklaringen er at det er en hinne der, som ikke er 100% glatt enda, og at støvet fester seg i den, og at man vasker ned denne hinna ved første vask! [emoji4]

Det har nemlig jeg mere trua på og :)

Forøvrig er Ferrobet sin rustfjerner genial til slik tynn vaskerust. Spray på og børst av pulveret som eventuelt blir igjen. Vips, klar for foto :)

Ps. Pass på calippere. Den koker på galvaniseringer, så gud veit hvordan calippere liker den.

Endret av bsa
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...