Asbjørnsen 0 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 God kveld godtfolk! Nå har jeg endelig maskinpolert min første bil, etter å ha lest i utallige timer på dette forumet. Følte det gikk greit og fikk med meg mange erfaringer (er vel det som er viktigst) Meeen det kan jo ikke gå helt smertefritt, Dag nr 2 begynte med at jeg skulle prøve og fortsette på noen dype riper fra dagen før som ikke ville forsvinne helt, kjørte gul uber og menzerna fg400 og BAM! der va lakken bortevekk...(dette var i en bøy i karosseriet så jeg burde jo ha tenkt meg såklart) Mitt spørsmål er om det er noe håp i å gjøre noe med dette, UTEN og avlegge ett visit hos en profesjonell lakkerer? Har litt flekklakk og klarlakk liggende, men vet ikke om det vil være helt håpløst og prøve på dette? Tenker at der blir vel uansett bedre en og kjøre rundt slik det er nå. Uansett..tips og triks mottas med stor takk Bilde av skaden: Eventuelt om noen i Ålesunds området vil prøve seg så er det bare og gi lyd fra seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 23 Juni, 2015 Admins Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Her går det nok litt på kompetansen din, har du tatt litt småfiks selv før, kan du redde mye, men tror personlig jeg ville sjekket med et microlakk sted, som sagt dette er hva du selv føler at du kan fikse hjemme. Surt å gjøre dette, men du er ikke den første, og garantert ikke den siste som brenner igjennom lakken Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Kjedelig det der.Prøve å vaske skikkelig rent og legg på tynt med klarlakk.ville prøvd det selv.Så våtslipe litt over og polere bort våtslipemerker.Håper du prøver for jeg lurer på hvordan det vil gå Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnarmikal 880 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Kjedelig det der.Prøve å vaske skikkelig rent og legg på tynt med klarlakk.ville prøvd det selv.Så våtslipe litt over og polere bort våtslipemerker.Håper du prøver for jeg lurer på hvordan det vil gå *1 Siter Cosmic Accredited Detailer - C.Quartz Finest Authorized Installer Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Bare prøv det Silset sier her. Er vel ikke flere utveier om det er brent igjennom. Må jo spotlakkeres uansett om det ikke går Lykke til! Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaw 300 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Hva slags maskin har du brukt? Har liksom forstått det slik at dette ikke skulle være mulig med DA, så nå ble jeg litt skremt med tanke på å ta ibruk min nyinnkjøpte maskin selv. Siter Part time detailer at Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørnsen 0 Skrevet 23 Juni, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 (endret) Takker for svar folkens! Skal prøve tipset og komme med oppdatering her etterhvert. edit: Er det nok med kun klarlakk? Er ikke også selve lakken bortevekk? eller? Kaw: brukte Kestrel das-6 pro, men kjørte en meget grov kombo med mange pass, og det var jo på en liten bøy, så da er det vel ikke så vansklig. Nå kan jeg angre på at jeg droppet lakkdybdemåleren. Menmen, en lærer så lenge en lever:) Endret 23 Juni, 2015 av Asbjørnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Slikt man lærer av. Lakk dybde måler hjelper deg ikke i knekker og overganger uansett Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørnsen 0 Skrevet 23 Juni, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Slikt man lærer av. Lakk dybde måler hjelper deg ikke i knekker og overganger uansett Du sier vel noe der ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Exint / Voodoo 11 Skrevet 23 Juni, 2015 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Dette er vel noe alle skal igjennom før eller siden. Jeg ville prøvd å legge på lakk selv. Om det blir helt forferdelig, så får du heller få en mikrolakkerer til å rydde opp for deg. Blir neppe veldig dyrt. Men kan bli god lærdom av det om du prøver selv. Siter Kundeservice hos Exint.no -The Devil is in the detail. -Rupes Bigfot System Specialist -Meguiar's Mirror Shine and Advanced Detailer course Tønsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero 125 Skrevet 23 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 23 Juni, 2015 Hva slags maskin har du brukt? Har liksom forstått det slik at dette ikke skulle være mulig med DA, så nå ble jeg litt skremt med tanke på å ta ibruk min nyinnkjøpte maskin selv. På knekker/overganger er det fint mulig å svi lakk med DA maskin. Men på "flatt" panel er det nesten umulig å svi lakken, forutenom du kjører svært grov combo, er beruset og har downs 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 På knekker/overganger er det fint mulig å svi lakk med DA maskin. Men på "flatt" panel er det nesten umulig å svi lakken, forutenom du kjører svært grov combo, er beruset og har downs Hva har downs med dette å gjøre? Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaw 300 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 På knekker/overganger er det fint mulig å svi lakk med DA maskin. Men på "flatt" panel er det nesten umulig å svi lakken, forutenom du kjører svært grov combo, er beruset og har downs Sikkert ett alvorlig dumt spørsmål. Men hvordan kjører en mot knekker og overganger? Siter Part time detailer at Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Victor 92 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 Hva har downs med dette å gjøre? Ja, det lurer jeg også på? Siter Never a failure, always a lesson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 24 Juni, 2015 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 Sikkert ett alvorlig dumt spørsmål. Men hvordan kjører en mot knekker og overganger? Man kjører opp mot knekken/overgangen fra ene siden, og deretter fra andre siden, og til slutt tar man en runde uten press over toppen og sier seg fornøyd med det. Topper/knekker/overganger har som regel mindre lakk enn områdene rundt, og det blir mer press akkurat på toppen når man polerer, og derfor er det mye lettere å gå gjennom lakken på disse områdene enn ellers. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaw 300 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 Man kjører opp mot knekken/overgangen fra ene siden, og deretter fra andre siden, og til slutt tar man en runde uten press over toppen og sier seg fornøyd med det. Topper/knekker/overganger har som regel mindre lakk enn områdene rundt, og det blir mer press akkurat på toppen når man polerer, og derfor er det mye lettere å gå gjennom lakken på disse områdene enn ellers. Takker Var slik jeg anntok en gjorde det, men greit å få det bekreftet Siter Part time detailer at Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 Hvis du skal prøve å legge lakk selv må du uansett legge baselakk før du legger klarlakk Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørnsen 0 Skrevet 24 Juni, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 Blir og prøve selv ja, alltids kjekt med erfaringer uansett om det ikke går så bra. Tenker og kjøpe flexipad spot repair settet fra bilnerden, er dette et bra sett eller burde jeg gå for scholl sitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 (endret) Kjedelig det der.Prøve å vaske skikkelig rent og legg på tynt med klarlakk.ville prøvd det selv.Så våtslipe litt over og polere bort våtslipemerker.Håper du prøver for jeg lurer på hvordan det vil gå x2. Lurer på hvordan resultatet blir Om man ser på panseret på bmwen jeg nylig tok, er kanter utsatt - spesielt med roterende som har tvungen rotasjon. Ved hjelp av måten Christer beskriver slipper man at kantene blir seende ut som på bmwen, eller i værste fall brenne igjennom! Endret 24 Juni, 2015 av Sortehaug Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael 420 Skrevet 24 Juni, 2015 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2015 Kjipt Jeg har heldigvis aldri brent gjennom lakk i den tiden jeg har holdt på med denne hobbyen. Men vil en slik "gjennombrenning" bety at både klarlakk og base er helt borte, og at det man ser er grunningen. Men på "flatt" panel er det nesten umulig å svi lakken, forutenom du kjører svært grov combo, er beruset og har downs Litt vel upassende det siste der? Siter Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.