Clevion

Lakkdybdemåler: Hva er Mean, Min og Max um?

Hei. 

Har idag gått til innkjøp av lakkdybdemåler, og har fått den til å fungere ivertfall. Min og Max um er jeg noe sikker på at jeg skjønner, men må gjerne fortelle meg hva disse verdiene tilsier, men Mean um er jeg helt grønn på. Noen som forklare? Klarer ikke finne noe i håndboken som fulgte med som forteller hva de forskjellige er :)

Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mean bruker å bety gjennomsnitt.

Har til gode å bruke en sånn selv, men måtte bare skyte inn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mean bruker å bety gjennomsnitt.

Har til gode å bruke en sånn selv, men måtte bare skyte inn :)

Ahaa, så Mean vil i teorien si at det er gjennomsnittet av alle målinger som er tatt eller? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nesten ut ifra det.

Du ser vel verdien på hvert målepunkt, så legges det vel til gjennomsnittet underveis.

De er vel relativt enkle apparat, så den resetter seg sikkert når du skrur den av og på?

Verdiene bør ligge over 100 siden du ikke har så gammel bil. Nybiler (tyske) har ofte mellom 150-200, som består av grunning (50%), metallic (25%) og klarlakk (25%). Tesla derimot stiller svakt på målinger som er gjort på forumet, sett en som hadde 40 og det på en ny bil..

Skal forøvrig mye til å slite ned 1 um.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2a3af3a546.png

(for å bekrefte det @Gorg sa)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa nå, det stemmer at mean er gjennomsnitt. Den nullstiller seg når man slår den av og på ja, så da er jeg klar for gjøre målinger av døra mi i morgen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nesten ut ifra det.

Du ser vel verdien på hvert målepunkt, så legges det vel til gjennomsnittet underveis.

De er vel relativt enkle apparat, så den resetter seg sikkert når du skrur den av og på?

Verdiene bør ligge over 100 siden du ikke har så gammel bil. Nybiler (tyske) har ofte mellom 150-200, som består av grunning (50%), metallic (25%) og klarlakk (25%). Tesla derimot stiller svakt på målinger som er gjort på forumet, sett en som hadde 40 og det på en ny bil..

Skal forøvrig mye til å slite ned 1 um.

Var ikke så gærne målinger, taket ligger på ca 120, men det er sikkert noe tynnere der pga mindre utsatt område. Bakdøra for forholdsvis på fra 155-170, mens framdøra var på skrekkelige 50-60 der lakken har krypi, ellers rundt 100-110. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilpost, sorry

Endret av lordflora
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive