Walkabout

Skånsom måte å fjerne insekter på

Heisann,

Har vært en tur på autobahn i helgen og etter perioder med godt over 180 km/t så ser fronten ganske malktraktert ut. Noen som har tips til hva som funker mot dette, men likevel er skånsom mot voks? Vokset nettopp (2 uker siden) bilen med SW Shield, så håper jeg slipper å ta enda en runde.

På forhånd takk :)

post-7428-0-62812900-1434973276_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MF samt GTechniq W8?

Spraya i mikrofiberkluten og dabbet produktet på insektene.

Lot det virke i et par minutter før jeg spraya på ny flate på MF og tørket forsiktig av.

Dette fungerete fint på min bil.

Usikker på hva det gjør med voks/coating, men iflg GT så er den skånsom mot lakkforsegling generelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God høytrykkspyler ordner mye. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 1:20-30 og høytrykkspyler bør funke bra det. Evt strafferunder med surfex hvis det er nødvendig.

Jeg ville ihvertfall mye heller lagt et nytt lag voks enn å lage riper :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med sterk kjemi, spyl av, vask som vanlig og legg på ny voks. Hvis det bare er fanger, panser og skjermer tar det 10 minutter.

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1 på CG Bug Bugger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nerta Active Diamond skum i kanon. Påfør 2-3 ganger uten at det får tørke mellom lagene. Det bløyter skikkelig opp, så det meste kan spyles av med HT.

Resten av insektene fjernes i berøringsvask med P21PG felgrens og vanlig vaskredskap. Den er effektiv mot innsekter. Spyl av og legg ny voks/sealer på området som er renset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk for all del noe du har liggende så du kan ta det fort. Dersom du skal vente på nye produkter før du tar det får det bare tid til å sette seg skikkelig fast. Mye lettere å ta insekter når de ikke har fått ligge å godgjøre seg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk for all del noe du har liggende så du kan ta det fort. Dersom du skal vente på nye produkter før du tar det får det bare tid til å sette seg skikkelig fast. Mye lettere å ta insekter når de ikke har fått ligge å godgjøre seg ;)

+1

Solbakte insekter sitter godt fast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spyl bilen, legg på gjennomvåte aviser etc, la det ligge i 30-40 min, bløt jevnlig. da bør de løsne greit med ht.

Funker sikkert også med et bløtt fleecepledd eller mf tørkehåndkle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har med hell brukt "asswhipes"

Våtservietter er ikke slemme mot voks, og inneholder oljer som løser opp bugs.

Bare ikke gni dem av direkte, men tørk forsiktig etter en høytrykksvask. Så går det bra :-)

Asswhipes er forresten helt konge på hjelmvisir også,;fjerner bugs uten å ripe visiret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger. Imponert over Swissvax Shield. Skum og høytrykk, så var 99% av alle insektene borte.

post-7428-0-39760600-1435003773_thumb.jp

post-7428-0-64020400-1435003777_thumb.jp

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere, bruker jeg Surfex HD, lar det bare virke i noen minutter og spyler det vekk, og all roadkill er borte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CW 1:100 Insect remover har jeg sverget til her. Har merket at insekter ofte krever litt annet produkt en feks en tradisjonell avfetting.  

Men, som nevnt over, spyl av det du kan så fort du kan, proteiner i insekter setter seg godt fast i lakken og kan/vil lage merker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive