Gå til innhold

Kapp- og gjærsag.


johime(joakim)

Recommended Posts

johime(joakim)

Holder på å pusser opp huset og min gamle kapp og gjerdsag har tatt kvelden. 

Liker ikke å være avhenging av andre for hver gang man skal ta et kutt så nå blir det litt handel av verktøy.

 

Noen som har erfaring med Makita LS0714? Fant den på tilbud hos ncp verktøy til under 2700,- ferdig levert. :)

 

 

2e15511a0cd47de2b9d507f494f5db91-image.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på generell basis ingenting Makita lager som er direkte dårlig.

Jeg har hatt maskin fra Dewalt en stund, og denne var på kampanje til 2500kr på Monter nylig:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=565517

 

Denne brukte snekkeren som satte opp terrasse for meg også. Forskjellen på dyre og billige sager er ofte kvaliteten på bladet, hvor mye de fliser og hvor lenge bladet holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat den saga du linker til. Er fornøyd :-)

har brukt broder'n sin dewalt 707 tidligere og makitaen er mye lettere å flytte rundt på, samt at det er noen ekstra funksjoner som kuttdybde og laser.

Har montert den på et lite dewalt de7033 stativ.

2700 er jo en fin pris også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den saga på jobb i flere år, så den er holdbar. Eneste minuset med den er at dekselet til bladet kan bli med inni tennene på bladet, å da kan d gå i stykker. Slik at det ikke løfter seg så mye som d bør når du skal sage, smal sak å skifte. også er anlegget for lavt hvis du skal kappe gulvlist på høykant. Ofte er det en liten bue bak på furulister, dette gjør at det blir feil vinkel når man skal gjære spesielt gulvlist.

Makita har kommet med en litt nyere modell, LS0815FL. Denne har mykstart på bladet, og høyer anlegg. Vet ikke pris på denne, men kan trygt anbefales!

BMW E87 2008 120d

Jeep Cherokee 2000 2.5TD

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Noen sager kan man vel også vinkle bladet vinkelrett med stativet slik at man også kan splitte trevirke også?

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dipmyway

Gå får dewalt eller bosch sine sage :) jobbe daglig med dewalt 702 :)

Instagram

Facebook

Kamikaze Certified,Detailer

Max Protect Certified,Detailer og Car Care Center.

Always Dry Certified,Detailer og Car Care Center.

Gtechniq Certified,Detailer og Car Care Center.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Høres bra ut, tror jeg går for makitaen. Skal invisterie i bateridrevet kappsag fra makita og så prøver å ikke bruke før mye penger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan i tillegg til de overnevnte anbefale Metabo sine sager. Veldig fornøyd med de ( er snekker selv). Bare pass på at du kjøper sag med stor nok kapasitet til ditt bruk. Bladet som står på når du kjøper sagen er som regel ikke mye å skryte av. Prut deg til et skikkelig blad ved kjøp ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg har kjøpt bosch sag til oppussing. Veldig fornøyd med den. Fikk en god pris på tilbud, 2800 med bord, og den kapper både brede og høye plank, lister og treverk.

Unngikk makitaen fordi den hadde så lav anleggesflate og kapphøyde pga liten diameter på bladet. Det gjorde at listkapping ikke var mulig i de vinklene jeg ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har en Metabo-sag, husker ikke modellnummeret på den. Funker som en kule, med lasergreie og vinkling i de fleste retninger. Var på salg hos Coop OBS i fjor, nedsatt fra 2290 til 1790 og ble kjøpt for 1490 :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Hmm. Fungerer ikke den til listing? Sagen skal brukes til typisk husprosjekter. Listing, kapping av 2*8 og nedover til små lekter. Tenke jeg skulle bestille i kveld men kanskje det blir tilbake til leitingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Fungerer ikke den til listing? Sagen skal brukes til typisk husprosjekter. Listing, kapping av 2*8 og nedover til små lekter. Tenke jeg skulle bestille i kveld men kanskje det blir tilbake til leitingen.

Den fungerer utmerket til listing også. Men som jeg skrev over her er anlegget litt lite når man skal kappe listverk på høykant. Eller om det er store hulkil-lister. Jobber som tømrer og har virkelig prøvd ut den sagen i flere år. Kan om man trenger, legge på et bord eller noe som ekstra anlegg di gangene man må gjære listverk som ikke ligger an godt mot orginalt anlegg.

BMW E87 2008 120d

Jeep Cherokee 2000 2.5TD

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Har selv sagen på bildet og er kjempefornøyd. Har også en Makita fra 2000 og den er like god ennå så holdbare er de. Den fra 2000 kan ikke dras ut på sleide derfor ble det en til. Holder til de fleste oppgaver men har du veldig gammelt hus med store lister så finnes det nok bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Jeg kjøpte meg en Bosch  PCM 8 S når jeg skulle i gang med no oppussing i kjelleren,  er veldig fornøyd med den. Fikk den til 1890 på obs bygg for noen uker siden. Spiser 2" 4" til frokost ihvertall, godt nok for meg :) 

Endret av Bjørn_A

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Skal sove litt på det å se hva det blir til. Takk for erfaringene og tips til andre sager :D

Endret av johime(joakim)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...