Gå til innhold
NeDD

Regnestykke på produktkostnader pr. bil

Recommended Posts

NeDD    1 219
NeDD

Hei!

 

Er det noen her som har regnet ut hvor mye det går av produkter og andre ting ved 1 og 2 stegs jobber?

 

I en tid med økende oppdragsmengde er det greit å vite hva man faktisk sitter igjen med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Det ble regnet litt på det i en annen tråd der noen hevdet at det gikk en tusenlapp i produkter pr bil, men vi kom vel etterhvert frem til at 250-300 kroner er mer realistisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flippi    91
Flippi

Tror det er et litt subjektivt spørsmål, er jo et par ting som må taes hensyn til.

Jeg f.eks bruker padwasher, noe som sliter mye mere på padsene. En annen ting er at jeg vasker pads veldig ofte, og bruker antagelig en del mere produkt av den grunn.

 

Kaster man svamper og microfiber etter bruk ?

Hvor mange ganger vasker man bilen på en full jobb. ?
Bruker man fusso til 300 eller swisswax til 2300.-

 

 

Jeg regner ca 500.-  -   1000.- i produkt og forbruksmateriell på en full jobb.


Er det en ordentlig gromjobb, så er det hyggelig å legge med en god svamp og shapoo til kunden :-)


 

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Kommer nok heelt ann på hvilket produkt man bruker, LSP, hvor mange pader som går til helvete, kluter som detter i bakken osv... Vi pleier å sette av rundt 500,- pr bil.

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    594
e30 tic

Jeg føler det i all hovedsak er LSP som avgjør. roter man med coating og må kaste MF i mengder i tillegg til dyre produkt i innkjøp kontra voks.

 

Pads lever lenge for min del på roterende med hyppig utskifting av pads.

 

Men hva med "ikke produktiv" tid, har man mange oppdrag går det betydelig tid med til vask av pads, vask av MF som igjen setter sine spor i strøm regningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg regner rundt 500kr i produkter utv.Selv om det ofte kan havne på rundt 300kr.LSP kan koste en del noen ganger, og noen ganger fint lite ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Kommer an på behandlingen selvfølgelig. Modesta legger jo fort på nesten 2000,- kr bare i coating og MF som kastes.

I tillegg vet jeg mange er gniene på endel produkter, som Prickbort og Korrosol. Selv kan jeg fort bruke 1l Prickbort og gode mengder Korrosol.

I tillegg skal den hælvettes garasjeeieren ha sin del av kaka! (Neida Håkon, du er så snill atte)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Jeg setter fort 800.- på selve vasken (rent forbruk, strøm, slitasje o.l) pr bil i snitt. Så kommer slitasje av pads, maskiner, forbruk av polish og evt LSP etterpå. Det går fort 1500-2000,- pr bil. Mer ved dyrere lsp såklart. Vanskelig å regne på alt, når en bil kanskje koster 1/3 av den neste, mens den du tok "igår" måtte du vaske ned med flere strafferunder pga inngrodd møkk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robin S    1 803
Robin S

Jeg setter fort 800.- på selve vasken (rent forbruk, strøm, slitasje o.l) pr bil i snitt. Så kommer slitasje av pads, maskiner, forbruk av polish og evt LSP etterpå. Det går fort 1500-2000,- pr bil. Mer ved dyrere lsp såklart. Vanskelig å regne på alt, når en bil kanskje koster 1/3 av den neste, mens den du tok "igår" måtte du vaske ned med flere strafferunder pga inngrodd møkk..

Legger man coating må klutene ofte kastes, ellers pad/ klut/ maskin slitasje, vann, strøm, 1 flaske coating er ofte bare til 1 bil og det alene er jo kostbart avhengig av type. legger man dyr voks blir det fort 2-400 pr bil hvis en krukke koster 5lapper+ å holder til 20 biler.

Ellers kan det på et grovsteg gå med over 250ml polish på en stor og kranglete bil selv om det ikke er vanlig. så er det finsteg i tillegg. maskering, hansker, 0,5ltr korosol, prickbort og felgrens. også er det shampo, surfex. chrompolish, plastfornyer, vindusrens, vinduscoating, felgcoating, og det er bare utvendig. Så kan man begynne å regne innvendig. Det blir fort penger på en full pakke jobb ja. Regner man timelønn kan man jo også ta med tiden man bruker etterpå på vask av pads og kluter osv. Regner man veilpriser i innkjøp så har man jo fort passert høvdingen, men det mest utslagsgivende her er LSP.

Endret av Robin S
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 219
NeDD

Hvem tar ansvar å lager ett regnestykke i excel?

Så kan folk velge hvor mange av punktene som er realitiske å ta med på de forskjellige jobbene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

500,- er en grei pekepinn på produktkostnader.

 

Men husk også alt man har investert i av utstyr, som ikke er forbruksmateriell. Ta høyde for at det også skal betale seg, når en regner på hva man faktisk sitter igjen med for innsats og bruk av tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

500 som Øhn sier. Strøm vann, lys, polish, pads, kluter, maskinslitasje osv osv.

Regnestykke for lsp med dedikerte mf tar jeg utenom

(David er forresten på jakt etter nytt sted å stå) :D

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 219
NeDD

Regner da ca. 300kr i brukt materiell på 1-stegs inkl. grei voks.

 

Så kommer slitasje på maskiner/utstyr, pads, strøm og andre utgifter i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnyn    717
ronnyn

Legger man coating må klutene ofte kastes, ellers pad/ klut/ maskin slitasje, vann, strøm, 1 flaske coating er ofte bare til 1 bil og det alene er jo kostbart avhengig av type. legger man dyr voks blir det fort 2-400 pr bil hvis en krukke koster 5lapper+ å holder til 20 biler.

Ellers kan det på et grovsteg gå med over 250ml polish på en stor og kranglete bil selv om det ikke er vanlig. så er det finsteg i tillegg. maskering, hansker, 0,5ltr korosol, prickbort og felgrens. også er det shampo, surfex. chrompolish, plastfornyer, vindusrens, vinduscoating, felgcoating, og det er bare utvendig. Så kan man begynne å regne innvendig. Det blir fort penger på en full pakke jobb ja. Regner man timelønn kan man jo også ta med tiden man bruker etterpå på vask av pads og kluter osv. Regner man veilpriser i innkjøp så har man jo fort passert høvdingen, men det mest utslagsgivende her er LSP.

Nå vet ikke jeg hvor mye LSP alle bruker, men jeg ser stor forskjell på eksempelvis SV Shield/concorso kontra SV CR/Devine jeg har og har hatt alle. Shield/concorso ser jeg en bruker vesentlig mere av og krukken blir nok mye fortere tom enn om du bruker en voks som er hardere som CR/Devine, så prisen pr blir ikke alltid høyere pga voksen er dyrere pr krukke.  

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robin S    1 803
Robin S

Nå vet ikke jeg hvor mye LSP alle bruker, men jeg ser stor forskjell på eksempelvis SV Shield/concorso kontra SV CR/Devine jeg har og har hatt alle. Shield/concorso ser jeg en bruker vesentlig mere av og krukken blir nok mye fortere tom enn om du bruker en voks som er hardere som CR/Devine, så prisen pr blir ikke alltid høyere pga voksen er dyrere pr krukke.  

Helt riktig det. Noen er drøyere en andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×