Nautilus

Feelings og spørsmål om RG2000 fra Bilnerden.

Heisann! 

Jeg fikk et sterkt behov for å snakke litt om RG2000 rensemaskin som jeg ble anbefalt å kjøpe via Bilnerden: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=15_84&products_id=519.

Jeg er hinsidig fornøyd med Bilnerden. Han pakker tingene fantastisk, billig i frakt og er strålende på kontakt. 

Når det gjelder RG2000 så er det her post jeg skriver FØR bruk av maskinen. Jeg trenger rett og slett litt feedback fra dere som har erfaring med den.

Full av iver kastet jeg meg over maskinen. Jeg er en grønnskolling og særs uvitende i gamet, men når det gjelder utforming av bruksanvisninger og design så er det det jeg kan etter mange år som fagdesigner.

Problemet her var at jeg rett og slett hadde store problemer med å skjønne den. Dette var dessverre en anvisning a type kopiert på papir og bildene bar preg av dette. Dette er så frustrerende. Jeg hadde lett betalt 100kr for å få en anvisning på skikkelig papir, gode bilder og som kommuniserte bruken tydlig. Det var svært vanskelig å se hva som foregikk på bildene.

Det jeg ønsket var å klargjøre maskinen uten kjemi slik at den sto fint i garasjen. Jeg ønsket også å lagre den med det lille rensehodet (for seter) hengende fast i slangen klar på maskinen. Jeg opplevde at kontaktene for slangene for kjemi virket veldig seige når man plugget dem sammen. Altså ikke noe behagelig klikk. Vil de falle ut under bruk kanskje?  Det var som om man ikke var helt sikker på at de faktisk VAR festet. 

Jeg endte opp med å surre selve den store dykke slangen rundt maskinen oppe da jeg ikke kunne feste det festet som gjorde at man kunne hvile det i sporet på maskinen bak. Det som skjer da er at slangen og det lille munnstykket hele tiden faller av. Altså at det ikke ble slik som på bildet der man ser det STORE munnstykket være lagret bakpå maskinen. Jeg vil helst unngå å måtte ta av og på deler jeg ikke bruker, og heller lagre de i en skuff. Kvaliteten på maskinen ellers virker ok og reflekterer prisen. 

Men veggen av tekst i bruksanvisningen ble for mye. Har også forstått at jeg må skaffe meg en flaske skumdemper og hive oppi en kork i selve bøtten til maskinen. Kan noen raskt beskrive hva de gjør ved oppstart av maskinen, bruk, avslutning og vedlikehold uten om at jeg må lese alt? Dette er ikke latskap, men basert på at jeg er redd for at jeg skader maskinen.

Endret av Nautilus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangekoblingene er litt sånn bob bob men jeg har aldri hatt problemer med de. man får teken på de etter å ha demontert røra et par ganger. Stort sett bruker de fleste maskinen slik at de heller rent vann i beholderen ikke såpe. Jeg vil anbefale kaldt vann da jeg prøvde varmt vann en gang og da skrudde tempsikringen seg på og da får du ikke spaya mer. Skumdemper har jeg aldri brukt og jeg har brukt min på både sofaen hjemme, tepper hjemme og x antall biler.

Så der har du den enkle løsningen :

rent kaldt vann i maskina

sprayflaske med din favoritt stoffrensemidde

børste

spray på rensemiddel et område på størrelse med halvparten av en stol

børste rundt

så bruker du både sugefunksjonen og sprayefunksjonen på rensemaskinen med rent vann samtidig mange ganger over området

repeter til det ikke skrummer ut av stoffet og det er rent

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangekoblingene er litt sånn bob bob men jeg har aldri hatt problemer med de. man får teken på de etter å ha demontert røra et par ganger. Stort sett bruker de fleste maskinen slik at de heller rent vann i beholderen ikke såpe. Jeg vil anbefale kaldt vann da jeg prøvde varmt vann en gang og da skrudde tempsikringen seg på og da får du ikke spaya mer. Skumdemper har jeg aldri brukt og jeg har brukt min på både sofaen hjemme, tepper hjemme og x antall biler.

Så der har du den enkle løsningen :

rent kaldt vann i maskina

sprayflaske med din favoritt stoffrensemidde

børste

spray på rensemiddel et område på størrelse med halvparten av en stol

børste rundt

så bruker du både sugefunksjonen og sprayefunksjonen på rensemaskinen med rent vann samtidig mange ganger over området

repeter til det ikke skrummer ut av stoffet og det er rent

Dette er et unikt forum! Tusen tusen takk for rask, enkel og god beskrivelse. Etter å ha skrevet innlegget så så jeg at mange henviste til tidligere innlegg på saken a type "Søk litt da...". Takk for at du ikke gjorde det men heller hjalp en grønnskolling. Igjen tusen takk! Nå skal jeg kose meg med rens :) Tenker å bruke CG Green Clean!

Respekt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skumdreper er for å skåne maskinen hvis det skummer over. En flaske skumdreper varer hele livet, om du ikke driver stort. En kork eller to skal være nok.

Bruker samme framgangsmåte som over med foma mimo maskinen. Men jeg suger først ut såpen før jeg skyller og suger med vann. I følge foma sine renseprodukter økes rengjøringseffekten med varmere vann.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What the others said.

Jeg er ikke sikker på om det var bruksanvisning med min maskin engang, men fikk nå koblet den sammen og alt funker.

Jeg bruker ikke skumdemper i oppsamlingstanken, men jeg bruker skumgummifilteret enten jeg slurper vått eller tørt for å unngå å få drit inn i motoren. Jeg tok livet av Foma PowerVAC'en min fordi jeg ikke brukte filter, så nå bruker jeg filter.

Jeg har rent skyllevann i tanken og rensevæske på vanlig sprayflaske. Sprayer på, gnukker med børste, spyler vann mens jeg suger opp såpevannet (for å piske det litt ekstra), gjenta til det er rent og slutter å skumme.

Bruken er veldig enkel, start motor, start pumpe. Stopp pumpe, stopp motor.

Kvaliteten på maskinen ser billig og kjip ut, men den tåler mer enn den ser ut til å gjøre. Den er også enklere konstruert enn Mimo og trenger derfor ikke mods for å fungere som den skulle gjort ut av esken. Jeg er veldig fornøyd med min og har brukt den til litt forskjellig etterhvert, og den takler alle jobber enkelt og greit.

Den har autostopp når det blirfor høy vannstand i oppsamlingsbeholderen, og det er jo en fin ting. Den stopper også hvis den blir for varm, som nevnt lenger oppi her.

Negative ting:

- Oppheng for sugeslange og accessories er tragisk

- Den lekker litt fra sprutetuten

- Sprutehåndtaket har det med å henge seg opp

- Litt liten tank til skyllevann

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skumdreper er for å skåne maskinen hvis det skummer over. En flaske skumdreper varer hele livet, om du ikke driver stort. En kork eller to skal være nok.

Bruker samme framgangsmåte som over med foma mimo maskinen. Men jeg suger først ut såpen før jeg skyller og suger med vann. I følge foma sine renseprodukter økes rengjøringseffekten med varmere vann.

OK. Det skader vel ikke å ha en kork oppi :) Skal sjekke! Tusen takk til deg også for gode tips!

What the others said.

Jeg er ikke sikker på om det var bruksanvisning med min maskin engang, men fikk nå koblet den sammen og alt funker.

Jeg bruker ikke skumdemper i oppsamlingstanken, men jeg bruker skumgummifilteret enten jeg slurper vått eller tørt for å unngå å få drit inn i motoren. Jeg tok livet av Foma PowerVAC'en min fordi jeg ikke brukte filter, så nå bruker jeg filter.

Jeg har rent skyllevann i tanken og rensevæske på vanlig sprayflaske. Sprayer på, gnukker med børste, spyler vann mens jeg suger opp såpevannet (for å piske det litt ekstra), gjenta til det er rent og slutter å skumme.

Bruken er veldig enkel, start motor, start pumpe. Stopp pumpe, stopp motor.

Kvaliteten på maskinen ser billig og kjip ut, men den tåler mer enn den ser ut til å gjøre. Den er også enklere konstruert enn Mimo og trenger derfor ikke mods for å fungere som den skulle gjort ut av esken. Jeg er veldig fornøyd med min og har brukt den til litt forskjellig etterhvert, og den takler alle jobber enkelt og greit.

Den har autostopp når det blirfor høy vannstand i oppsamlingsbeholderen, og det er jo en fin ting. Den stopper også hvis den blir for varm, som nevnt lenger oppi her.

Negative ting:

- Oppheng for sugeslange og accessories er tragisk

- Den lekker litt fra sprutetuten

- Sprutehåndtaket har det med å henge seg opp

- Litt liten tank til skyllevann

Ja, jeg la merke til kvaliteten. Men tenker at 1900,- da får man det man betaler for. Her er det snakk om en fire-fem biler i året. Samtidig er jeg en fan av å investere i skikkelig utstyr, så vi får se hvordan dette går! Tusen takk for tips til deg også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke erfart problemer med bruk av varmt vann i min, dog har jeg vel ikke kjørt på med kokvarmt vann.

Varmt vann er i svært mange tilfeller å anbefale - blir det for varmt for maskina vil det være bedre å erstatte litt av det varme vannet med kaldt i steden for å bytte alt sammen og ha kun kaldt vann.

(Selv bruker jeg ofte steam først, men ser at også uten steam er det en voldsom forskjell på varmt og kaldt vann!!)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive