Kim Wernerstrand

Nerta Active Diamond (Avfetting og skumprodukt)

22 innlegg i emnet

Vi har nå Nerta Active Diamond i vårt sortiment på både Swissvax og Exint.

Dette er en avfetting som er prøvd ut og testet av flere her på forumet og tilbakemeldingene har vært enestående:

Sitat Tommy Lund:

Hadde ca 3 cm i 1 liter flasken til skumkanonen, og fyllte opp med vann, å hadde blandeskruen på skumkanonen nesten helt igjen.

Lotusen var mer eller mindre nyvasket, og er beskyttet med SV utopia, som er toppet med Carpro HydrO2, som tilsier at det ikke er så mye som fester seg til lakken, men som bilde nr 2 viser, så henger skummet meget bra etter 10 minutt.

BMW'en er ikke polert på ca 1 1/2 år, men har en runde med Carpro HydrO2 som har ligget på i litt over en måned. Bilen hadde ikke vært vasket på ca en uke, å jeg så at skummet dro med seg bra med møkk av bilen. Å på bildet etter 10 minutt, så henger det enda bra med skum, å det virker nesten som skummet er statisk, for da jeg spyler det av, så ser du det henger igjen, helt til strålen treffer det, å da er det nesten som det "eksploderer".

Terningkast 6

Tommy

post-2097-0-30517600-1434441170_thumb.jp

post-2097-0-91330500-1434441170_thumb.jp

post-2097-0-43110900-1434441171.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor sterk må man blande den for å fjerne voks og slikt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Denne er meget mild mot det meste av lakkbeskyttelse da den ikke inneholder LUT, I følge leverandør så er Lut erstattet med ett annet virkemiddel som er likt eller bedre.Lut er det stoffet som flere avfettinger innholder for å løse opp smuss og skitt.

MAks blanding er 7%, vi bruker ca 4-5%, men den starter og virke allerde ved 0,7%

Vi har ikke testet opp mot carnuba vokser enda, så kan ikke gi  noen svar på effekten der, men vi vil prøve ut dette etterhvert.

tipper det kommer noen erfaringer rundt dette etterhvert nå som folk prøver ut dette selv.

Jeg har brukt denne veldig sterkt blandet(minst 50%) for å teste på min bil på HydrO2 og der gjør den KUN rent og jeg kan ikke se noen negativ effekt med tanke på at Hydro2 har blitt svekket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Denne er meget mild mot det meste av lakkbeskyttelse da den ikke inneholder LUT, I følge leverandør så er Lut erstattet med ett annet virkemiddel som er likt eller bedre.Lut er det stoffet som flere avfettinger innholder for å løse opp smuss og skitt.

MAks blanding er 7%, vi bruker ca 4-5%, men den starter og virke allerde ved 0,7%

Vi har ikke testet opp mot carnuba vokser enda, så kan ikke gi  noen svar på effekten der, men vi vil prøve ut dette etterhvert.

tipper det kommer noen erfaringer rundt dette etterhvert nå som folk prøver ut dette selv.

Jeg har brukt denne veldig sterkt blandet(minst 50%) for å teste på min bil på HydrO2 og der gjør den KUN rent og jeg kan ikke se noen negativ effekt med tanke på at Hydro2 har blitt svekket.

så den funker dårlig til forberedende polering da, når all gammel beskyttelse skal vekk? Eller misforstår eg her
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så den funker dårlig til forberedende polering da, når all gammel beskyttelse skal vekk? Eller misforstår eg her

Spiller jo ingen rolle det. Beskyttelsen forsvinner ved polering uansett. Det som har noe å si er jo hvor mye skitt den drar med seg på veien!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor sterk må man blande den for å fjerne voks og slikt?

Det jeg vet så langt er at en person har vasket bilen sin i automat hvor Active Diamond blir brukt i blandingen 8-9%. Han har SV på bilen, benyttet automaten i 6mnd og har fortsatt beskyttelse.

Dette er ingen test vi selv var utført, men det gir jo en viss pekepinn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket bilen min i selvvask med denne såpa i gjennom vinter, mener det er 7% blanding han har der, har ikke merket særlig svekkelse på min bil, men som med så mye annet, så vil daglig bruk og jevnlig vask av bilen, svekke en beskyttelse noe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste forvasksåpen jeg har vært borte i, ferdig snakka. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er så teite, nå må jeg jo bestille....  :P  :P

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er så teite, nå må jeg jo bestille....  :P  :P

Skulle til å si det samme. Trodde jeg var ferdig for en stund!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blei jo en bestilling her og ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye blandes i skumkanonen for å få riktig konsentrasjon. på max flow har jeg kommet frem til 1:16 på en flaske

blander en 1:20 i flaska og så skummer, da blir vel blandinga vel tynn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye blandes i skumkanonen for å få riktig konsentrasjon. på max flow har jeg kommet frem til 1:16 på en flaske

blander en 1:20 i flaska og så skummer, da blir vel blandinga vel tynn?

Jeg har den ren i skumkanon og blandeskruen mot mildeste. Det gir god vaskekraft, og nesten dobbelt så mange forvask sammenlignet med Autofoam brukt på samme måte. Min 7 år gamle kanon fra Autobrite gir ca 1:25

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en nesten full litersflaske med Magifoam og tilsvarende for en 5-liter med Autofoam, men dette høres så bra ut at det nesten må bli en bestilling av Nerta også.

Hvordan er lukta på den? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ØHN. Det gjør det lettere å bruke ja.

Dere er noen flokkdyr hele gjengen!!  :D  :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere er noen flokkdyr hele gjengen!!  :D  :D

Selvsagt, men Autofoam-flokken skifter raskt til noe som er enda bedre hvis den får los. :D

Her er en S&S med Nerta Active Diamond i bruk: Klikk meg Den tråden viser også andre Nerta produkter (WE) og Tartech og Corrotech fra samme leverandør, nevnt i Nerta-Berta-artikkelen til truhaa på forsiden.

Jeg har 3-4 kanner med Autofoam stående, og de skal selvsagt brukes opp. Autofoam er også en knall forvasksåpe. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en nesten full litersflaske med Magifoam og tilsvarende for en 5-liter med Autofoam, men dette høres så bra ut at det nesten må bli en bestilling av Nerta også.

Hvordan er lukta på den? :)

Hei.

Den som er ute nå er mer eller mindre luktfri, det kommer en versjon med lukt nå, hva den lukter vet jeg ikke, men i følge produsenten skal den lukte godt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det bestilt en kanne for testing. Er spent på hvordan jeg kommer til å like denne i forhold til magifoam.

Liker hvordan magifoam tar møkka og henger bra på bilen + at den er veldig drøy i skumkanonen.

Kanskje Nerta blir den nye favoritten??? Time will show...  :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Når du sier 7% er det blanda i kanonen eller i det som kommer ut av kanonen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut av kanonen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive