HcHaavik

Har du "nød" vaskepakke i bagasjerommet?

Lurer på om noen av dere har laget dere en "nød" vaskepakke i bilen til ferie e.l?

Hva har dere og er det slengt inn, eller har dere funnet en måte og ha det på?

Har du litt tips og inspirasjon tas det i mot.

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg var i Horten en helg. Tur/retur ble det ca 100 mil. Jeg vasket bilen både lørdags morgen da bilen var skitten etter fredagens kjøring i regn og søndags morgen da bilen var full i fugleskitt. Begge gangene i selvvask.

Brukte skum avfettning og spylte av, ikke noe mer. Men, det viste seg at shadow-line listene mine rundt vinduene (høyglans sort) ble helt for j**** etter dette. Brukte lang tid på og få se de pene igjen. Vil derfor unngå dette til neste gang med og ha en nødløsning i bilen, men det må være en smart løsning på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blanding av prickbort og surfex burde vel holde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før i tiden brukte jeg å ha med meg på bilferie eller reisejobber en Grit Guard 19l bøtte med lokk og en slik sammenleggbar bøtte, som f.eks Biltema selger nå. Gloria foamflaske med en blanding, svamp, vaskehanske, Prickbort, en blanding med Surfex, favoritt shampoo, mf tørkehåndkle og favoritt QD.

Det var da nød vaskepakke ;)

Ellers hvis ikke jeg kan vaske skikkerlig så vasker jeg ikke i det hele tatt.

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før i tiden brukte jeg å ha med meg på bilferie eller reisejobber en Grit Guard 19l bøtte med lokk og en slik sammenleggbar bøtte, som f.eks Biltema selger nå. Gloria foamflaske med en blanding, svamp, vaskehanske, Prickbort, en blanding med Surfex, favoritt shampoo, mf tørkehåndkle og favoritt QD.Det var da nød vaskepakke ;)Ellers hvis ikke jeg kan vaske skikkerlig så vasker jeg ikke i det hele tatt.

Dette var vel ikke en "nødløsning" ? Du har jo med deg hele sortimentet, hehe!

Har faktisk handlet meg en slik sammenleggbar bøtte fra Biltema + en gritguard som passer oppi den.

Ser liksom for meg og ha noe samples lignende av sjampo osv, og Prickbort + surfex akkurat nok til en bil.

Noen som har en bag kanskje, som de har alt oppi? Jeg ser for meg og ha det i bilen, men ikke synlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går an å ha med en god qd til å løse opp fuglebajs om du må stoppe et sted å spyle det av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har med vindusrens, litt QD og Surfex :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var vel ikke en "nødløsning" ? Du har jo med deg hele sortimentet, hehe!

Har faktisk handlet meg en slik sammenleggbar bøtte fra Biltema + en gritguard som passer oppi den.

Ser liksom for meg og ha noe samples lignende av sjampo osv, og Prickbort + surfex akkurat nok til en bil.

Noen som har en bag kanskje, som de har alt oppi? Jeg ser for meg og ha det i bilen, men ikke synlig...

Hehehe, jo. Det var alltid med meg på bilferie eller reisejobber, der jeg kjørte egen bil. Det som faktisk var utfordringen var å overbevise kona at det er en del av bilens utstyr ;) Da det tok jo litt plass så klart og var unødvendig, mente hun. Unødvendig var hennes tullprat og bl.a derfor kun ikke er min kone lenger :P

Nå med 2 unger og en ny samboer samt katt på tur regner jeg med at det blir plass til en god vaskepakke igjen i en XC90 :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker at du dumpa kona fordi du ikke fikk ha med vaskeutstyr på tur, Makki! ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ferie vaskes bilen i selvvask. Da blir det en enkel spylings med Surfex HD 1:30 som forvask. Vasker bilen grundig før vi kjører, og den er som regel godt beskyttet slik at skitten frafaller. Da vi var i paris i fjor kjøpte jeg en Sonax insektsspray i Belgia. Denne tok Swissvaxen som lå på. Blir nok ikke en slik igjen nei :) 

På ferie bruker jeg tiden på andre ting enn å vaske bil, og plass til hele vaskeskapet er det heller ikke. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med litt av alt for å utføre skånsom vask på ferie, dvs. surfex, prikkbort, såpe, felgrens, svamp, tørkehåndkle osv.

Når jeg skal gjennom innsekthelv.. på tur til finnmark på sommeren, får fronten en runde med "the mask" før avgang.

Wolf Chemicals The mask: http://autobua.no/the-mask-1-liter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive