Gå til innhold

Spørsmål om Iron S


Nautilus

Recommended Posts

Nautilus

Heisann

Denne lukter bare helt jæ%&$&. Bare når jeg hellte over på Kwazar (uten kobberlodd) reagerte jeg godt i halsen. Tenker derfor å safe og gå for 3M "lakkmaske" når jeg sprayer på bil.

MEN, vil ikke Iron Sen legge igjen en lukt på bilen? Altså, er ikke helt hysterisk, men har skyllt en flaske jeg hadde Iron S med vann sikkert 20 ganger og den lukter fortsatt sterkt.

Er ikke særlig keen på en bil som lukter hårfargingsmiddel fra Helv%$% ;)

Hvordan opplever dere dette? Tenkte bare å spørre før jeg går igang med vasken.

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Kan hende gårdsplassen blir luktende noen dager etter vask. Har hørt det fra andre når det gjelder IronX i alle fall.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus

Tusen takk for svar. Jeg følger opp med følgende. VW eGolfen ble kjøpt i mai og jeg har endelig fått vaskesakene på plass nå. Vil dere anbefale Iron-S i prosessen nå, eller er bilen ny og dette unødvendig/dette er kjemi mest etter en røff vinter?

Bruker dere Iron-S i hver vask av bilen deres?

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto Finesse iron out lukter ræv kontra korrosol/iron x :P korrosol gir en vag dunst av jordbær på verkstedet når vi holder på med nye biler som kommer fra toget :P

  • DCN Poeng 1

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auto Finesse iron out lukter ræv kontra korrosol/iron x :P korrosol gir en vag dunst av jordbær på verkstedet når vi holder på med nye biler som kommer fra toget :P

Nehei? Synst korrosol lukter vesentlig mer horestrøk enn iron out..korrosol lukter så jævlig at eg unngår å bruke den..iron out lukter vondt og, men kan brukes uten å bli kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg følger opp med følgende. VW eGolfen ble kjøpt i mai og jeg har endelig fått vaskesakene på plass nå. Vil dere anbefale Iron-S i prosessen nå, eller er bilen ny og dette unødvendig/dette er kjemi mest etter en røff vinter?

Bruker dere Iron-S i hver vask av bilen deres?

Vil anbefale en runde nå ja. Nye biler kan faktisk ha mye stålpartikler i lakken etter transport.

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei? Synst korrosol lukter vesentlig mer horestrøk enn iron out..korrosol lukter så jævlig at eg unngår å bruke den..iron out lukter vondt og, men kan brukes uten å bli kvalm :)

hehe kanskje man bare skal agree to disagree? :P smaken er som baken :P men syns personlig korrosol er den som lukter desidert minst ræv av de metallpartikkel-fjerningsmidlene vi har tilgang til gjennom forumets samarbeidspartnere :)

Vil anbefale en runde nå ja. Nye biler kan faktisk ha mye stålpartikler i lakken etter transport.

 

Det kan bekreftes! denne bilen kom rett fra transport og rett i korrosoldusjen:

2015-03-04%2010.10.20_zpskrv8z9q2.jpg

 

2015-03-04%2010.10.27_zpstadyxfwr.jpg

 

2015-03-04%2010.10.33_zps5bz8l9ap.jpg

  • DCN Poeng 1

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PoliniAerox

hehe kanskje man bare skal agree to disagree? :P smaken er som baken :P men syns personlig korrosol er den som lukter desidert minst ræv av de metallpartikkel-fjerningsmidlene vi har tilgang til gjennom forumets samarbeidspartnere :)

 

Det kan bekreftes! denne bilen kom rett fra transport og rett i korrosoldusjen:

2015-03-04%2010.10.20_zpskrv8z9q2.jpg

 

2015-03-04%2010.10.27_zpstadyxfwr.jpg

 

2015-03-04%2010.10.33_zps5bz8l9ap.jpg

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...