Gå til innhold

Blir jeg nødt til å avlive nabokatten?


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei folkens!

Nå er jeg lei! Lei nabokatten som til enhver tid velger å klatre over bilen min for å komme seg opp på en tynn skillevegg mellom min parkeringsplass og naboens hage. Jeg er desperat og trenger tips, småskitten bil og skarpe katteklør går ikke veldig godt sammen. Har vurdert å anskaffe meg slike "pigger" som man bruker for å hindre at fugler setter seg på skilt o.l. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt? Er nødt til å få slutt på den elleville bilklatringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å spraye sitrus spray rundt bilen og på veggen, så katten ikke har lyst til å være der lenger. Evt gi den en dusj med hageslangen hvis du ser den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Nå er jeg lei! Lei nabokatten som til enhver tid velger å klatre over bilen min for å komme seg opp på en tynn skillevegg mellom min parkeringsplass og naboens hage. Jeg er desperat og trenger tips, småskitten bil og skarpe katteklør går ikke veldig godt sammen. Har vurdert å anskaffe meg slike "pigger" som man bruker for å hindre at fugler setter seg på skilt o.l. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt? Er nødt til å få slutt på den elleville bilklatringen!

Har akkurat samme problemet jeg også,

Bilene er fulle av kattespor hvis vi glemmer eller av andre årsaker (litt fullt av mopeder,biler og motorsykler) ikke kan lukke garasjeporten.

Etter at fruen kjøpte cab har den andre bilen stor sett fått være ifred fordi den firbente slyngelen har lagt sin elsk på å ligge oppå kalesjen å røyte og godgjøre seg, så her har det blitt obligatorisk med klesbørste for fjerning av kattehår når kalesjen skal vaskes.

Jeg har vurdert mårfelle, da dette skal være svært effektivt men jeg vil helst ikke ta livet av katten(e) da det ikke er deres feil, men eiernes som ikke har kontroll på "kjæledyra" sine.

Har lest meg litt opp på dette de siste dagene og noen sverger til boller med vann og andre til apelsinskall, uten at jeg har særlig tro på dette.

Zoo butikker skal imidlertdid selge noe som heter "katt-vekk" eller CatOff eller noe i den duren.

Dette fåes både som spray, og som gele....

Jeg skal kjøpe dette i morra å sprøyte rundt på garasjegulvet så får vi se om det hjelper.

Det finnes også et "device" som sender ut lyd på en frekvens som katter plages av men som vi ikke hører - disse koster omlag 700.- og blir i tilfelle neste tiltak hvis ikke kjemikalier gjør jobben....

Skal heller ikke legge skjul på at jeg har utlovet en dusør på 500.- til sønnen hvis han greier å trylle bort nabokatten, slik at den aldri kommer tilbake...og det kan jo være at det bærer frukter :unsure:

- jeg tror dette skjedde da jeg hadde polert bil ei uke, vokset med CG50/50 og påfølgende dag fant bilen full av kattespor og kattehår... :angry:

Men i ditt tilfelle holder det kanskje å legge piggtråd oppå den skilleveggen som katten har som "mål" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toledotulling

Det fins jo ulike preparater for å holde katter på avstand.

Sjekk jernvare/hagesenter, eller malerforretninger, etc...

-Eller sy tøfler av en brukbar og fin polérhette som du så spenner på krapylet (Om ikke annet får du et artig danseshow når pusen setter igang med sin magic-mojo-moonwalk med ekstra høøøøye steg pga at nervene i potene sender konstant beskjed om at beinet har bakkekontakt).

PS! Ellers er vel sitrus og eukalyptus et greit startpunkt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sverge på at appelsinskall fungerer. Har katt selv, og den holder seg langt unna dersom du har en appelsinskall i nærheten. Prøv å gi litt til katta, da skal du få se en veldig spesiell reaksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du må bruke penger på den hælvettes katta som ikke kan holde seg vekk da, du får konfrontere naboen med det og be de få katta til å holde seg vekk fra bilen eller så får de betale for noe som kan holde den vekk..

Sånn der greie til strømgjerder kanskje du kan koble det til kaross på bilen :P (tror jeg ville kobla fra batteriet først hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innovation

Katter som bruker bilen som "varmeseng" eller annet er en skikkelig uting. Det alle må huske på, og som er det dummeste man kan gjøre er å jage eller skremme den ned fra bilen. Det vil resultere i et ripeinferno du sent vil glemme!

Mitt beste tips er stadig bruk av hageslangen mot kattene, både før og etter den har vært i nærheten av bilen. Da lærer den, samtidig som at den ikke skades. Vi må ikke la denne diskusjonen bli et tema om å drepe eller skade disse dyra. Slik som i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Takk for mange gode tips! Å ta livet av katten eller sette opp mårefeller blir nok lite aktuelt :P Skal prøve med litt forskjellige ting, men tror jeg er nødt til å skaffe noe som gjør at det lille gjerdet blir "ubrukelig for katten". Sporene går ALLTID over panseret, så skjærer de inn mot gjerdet for å så forsvinne. Har også sett katten _mange_ ganger oppå der og gitt den en dusj med hageslangen.

Skal ut og se i garasjen nå om jeg kan finne noen smarte løsninger! Igjen, takk for alle tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå ikke dette bli enda en tråd om div. makabre råd for å ta livet av dyr på, i hvert fall...

Det var en på VACN-forumet for ikke lenge siden, og den førte ingenting godt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy
Katter som bruker bilen som "varmeseng" eller annet er en skikkelig uting. Det alle må huske på, og som er det dummeste man kan gjøre er å jage eller skremme den ned fra bilen. Det vil resultere i et ripeinferno du sent vil glemme!

Mitt beste tips er stadig bruk av hageslangen mot kattene, både før og etter den har vært i nærheten av bilen. Da lærer den, samtidig som at den ikke skades. Vi må ikke la denne diskusjonen bli et tema om å drepe eller skade disse dyra. Slik som i denne tråden..

Se der ja, som dere da sikkert har forstått, så i tillegg til å være allergisk, så hater jeg katter.

En ting som jeg har prøvd ut, å som virker er salmiakk, kattene holder seg langt borte fra denne lukta, så du kan prøve å dysje litt av dette opp etter den aktuelle veggen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem selv, og jeg har brukt Katt-deg-vekk. Det er et granulat, så du må strø på nytt etter at det har regnet, men det funker ganske bra synes jeg.

Kjenner en som slet med at nabokatta dreit i sandkassa til unga hele tida. Den fikk ei bøtte kaldt vann over seg og kom aldri tilbake. Det var forøvrig på sommeren, så det var ingen fare for at den skulle fryse ihjel eller no, den fikk seg bare en støkk..

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Pepper er også et kjempe triks mot katter... det hater de.... Hvis de ligger seg på et panser, strø pepper på det hver gang du parkerer i noen dager eller uker-- katt borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Blir kvalm av sånne tråder.

Hva med å rydde den jævla garasja eller sette noe annet katta kan hoppe opp på.

Noen tenkt å gjøre eller gjort noe slikt med katta mi hadde de vertfall ikke trengt å tenke på restskatten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 2 katter og synes at en del av "tips og triks" som blir nevnt har litt barnehagestandard over seg...

Og den Bimmers linken var jo som å lese på "Bilforumet".....fikk nesten litt "BMW-eier allergi" bare av å lese det, men må nok holde meg for god til å kjøre på de eller lure i de Glykol...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

HAr katt selv og har testa dette med pepper. Er innekatt som spiser opp alt av blomster og ligger på kjøkkenbordet når vi er borte. Strødde pepper over i noen dager, og problemet var løst..

Det er jo ikke skadelig for dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39
Blir kvalm av sånne tråder.

Hva med å rydde den jævla garasja eller sette noe annet katta kan hoppe opp på.

Noen tenkt å gjøre eller gjort noe slikt med katta mi hadde de vertfall ikke trengt å tenke på restskatten...

Vel... nå er det slik at jeg ikke har noen "jævla" garasje å rydde i, da bilen min parkeres ute. Jeg har forøvrig ikke noen planer om å ta livet av katten, sette ut dritting den kan få i seg eller lignende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...