Gå til innhold

Microfiber eller polerpapir?


Rub

Recommended Posts

Er vel mf folk bruker her. Papir er ikkje vanligt å bruke. Kjøper ein mf berekna for kjøkken o.l. og bruker det på lakken, kan ein risikere at dei lager riper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankbil14

Har kun opplevt MF tørke håndklær som lager litt mircro riper. Har mye fra chemical guys og north detailing som ikke riper ;)

Det viktigeste er vell og vaske klutene etter hver gang du har brukt dem. Har ikke noe formening om papir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Papir er dritt! dårlige microfiber lager riper, men de som er nevnt over er veldig gode..;)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Har som regel en rull polerpapir stående. Brukes stort sett for å påføre gummifornyer på pakninger i dørene, pluss vask av vindusviskere.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Har som regel en rull polerpapir stående. Brukes stort sett for å påføre gummifornyer på pakninger i dørene, pluss vask av vindusviskere.

 

Vindusviskere! Sykt jeg ikke har tenkt på det før!  :rolleyes:

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Vindusviskere! Sykt jeg ikke har tenkt på det før!  :rolleyes:

 

:thumbs:

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Det som er med MF er dens evne til å suge til seg produktet når du buffer, og det har vell ikke polerpapir, ikke på samme måte hvertfall. Merker det veldig fort under buffing hvis man har MF klut som har blitt vaska litt hardt å ikke mikrofibrene er som de skal lol, hvis du drar hånda over ny MF så kjenner du hvordan den hekter seg i huden.

 

Har dog ståendes litt polerduk til buffing av gummi, plast, felger, hva den nå enn måtte være jeg føler jeg har bruk for det uten å ville ofre dyre MF kluter for en liten jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for veldig gode svar - så det på tråder fra 2009 ish - så det har vel vært en utvikling siden det..Kjøpte en pakke med MF på Thorshov, og håper de holder.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte er at de passer best til interiør og motorrom, får nok ikke mikrofiber til 2,60 pr stk som har så bra kvalitet at di kan anbefales til bruk på lakk. I alle fall ikke hvis man driver med detailing!

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! det var det jeg tenkte også :( hva med disse http://www.bildeler.no/microfiberklut/?Vare=33855 evt annet på thorshow? Tenkte å begynne i morra.


kan jo ikke skjønne at fx Thorsov oppfordrer oss til å ødelegge bilene våre med skitkluter..det vil jo slå tilbake på Torshov..Disse klutene ligger pent plassert ved siden av alskens poleringsprodukter fremst i butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...