Anaxyd

Hvordan brukes lakkhøvel? Skal fikse steinsprut

Da skal jeg igang med steinsprut-fiksing på min 220d. Har handlet inn utstyr, og handlet inn siste tilskudd idag, en lakkhøvel/rasp fra Mirka på Billakkspesialisten i Lørenskog. Det er den som er omtalt på forumet her, kan gi produktkode om ønskelig.

Problemet er at jeg ikke vet helt åssen jeg skal bruke denne, og hadde vært genialt med noen tips før jeg gyver løs. Den ser jo ganske voldelig ut å bruke på lakken, så kjenner jeg blir litt løs i magen av å tenke på det. :)

Har fylt et par test-hull for noen dager siden, da med original BMW lakk, hvor jeg la base først, lot den herde i et par timer, og deretter klarlakk. Tenkte å la det gå en uke fra jeg la klarlakken til jeg skal raspe og polere opp igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å blande base og klarlakk når jeg fyller i steinsprut. Ca 80% base til 20% klarlakk.

Bruker små "paintsticks" til å fylle igjen selve steinspruten, så det ikke kommer så mye lakk utenfor området som skal fylles.

Følger egentlig ganske slavisk den guiden som ligger ute på forumet om rep av steinsprut.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/12889-guide-hvordan-fjerne-steinsprut-og-smaariper/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å blande base og klarlakk når jeg fyller i steinsprut. Ca 80% base til 20% klarlakk.

Bruker små "paintsticks" til å fylle igjen selve steinspruten, så det ikke kommer så mye lakk utenfor området som skal fylles.

Følger egentlig ganske slavisk den guiden som ligger ute på forumet om rep av steinsprut.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/12889-guide-hvordan-fjerne-steinsprut-og-smaariper/

Jeg får ikke til å blande original lakk og klarlakk uten at det skiller seg..prøvde det på in BMW å det ble ikke bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bruker lakkhøvlen ved at du bare drar den over ''toppen'' av steinsprut fyllinga. bare vær forsiktig og ikke vinkle høvlen. hold den helt rett mot flata.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive