Gå til innhold

Poleringsputene blir svarte


Kelster

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen her som har vært borti at putene blir helt svarte når man driver å polerer?

Polerer en Chrysler 300 64mod, det er for det meste original lakk 

Har vasket godt med Prickbort og Surfex HD før polering. Bruker Menzerna 2500 med Orange Uber puter,

Flex DA maskin. Har også prøvd en del andre kombinasjoner, skjer det samme uansett hva jeg prøver.

 

Noen tips om hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke svart, den er blå/grønn metallic, ganske sikker på at det er klarlakk på den 


Single stage. Ikke noe klarlakk.

 

Single stage. Ikke noe klarlakk.

Bilen er ikke svart, den er blå/grønn metallic, ganske sikker på at det er klarlakk på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerer du chrome så blir kluten...nettopp.

I rest my case.

:)

Nå skal ikke jeg være bombastisk, men jeg har vel aldri hørt om noen andre grunner enn SS eller møkk som gir svarte pads.

Oppfatning av farge i pad vil jo være avhengig av fargen på pad, metning av gammel lakk i den, samt at det du pusser av jo er dødt og ikke behøver ha samme farge som den du ser på bilen. Røde biler fremstår jo rosa når de er slitne.

Blir det blankt da?

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-4652-0-09664700-1433713722_thumb.jp

Polerer du chrome så blir kluten...nettopp.
I rest my case.

:)

Nå skal ikke jeg være bombastisk, men jeg har vel aldri hørt om noen andre grunner enn SS eller møkk som gir svarte pads.
Oppfatning av farge i pad vil jo være avhengig av fargen på pad, metning av gammel lakk i den, samt at det du pusser av jo er dødt og ikke behøver ha samme farge som den du ser på bilen. Røde biler fremstår jo rosa når de er slitne.


Blir det blankt da?

Blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Når det er sagt at det kommer enten av lakk uten klarlakk eller bil som ikke er berøringsvasket, så kan jeg nevne at når jeg polerte firmabilen min som er en 05 connect med naturligvis klarlakk så ble den blå rupes paden faktisk rød slik som lakken er... Dro ikke av klarlakk heller var så vidt jeg polerte så ble paden rød... Strange indeed. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Når det er sagt at det kommer enten av lakk uten klarlakk eller bil som ikke er berøringsvasket, så kan jeg nevne at når jeg polerte firmabilen min som er en 05 connect med naturligvis klarlakk så ble den blå rupes paden faktisk rød slik som lakken er... Dro ikke av klarlakk heller var så vidt jeg polerte så ble paden rød... Strange indeed. :P

 

Ikke uvanlig at biler helt frem til nå, med tett farge er sigelstage lakk.

Type, varebiler, lastebiler. osv osv.

Da det er langt billigere å lakkere i et trinn med tett farge.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt at det kommer enten av lakk uten klarlakk eller bil som ikke er berøringsvasket, så kan jeg nevne at når jeg polerte firmabilen min som er en 05 connect med naturligvis klarlakk så ble den blå rupes paden faktisk rød slik som lakken er... Dro ikke av klarlakk heller var så vidt jeg polerte så ble paden rød... Strange indeed. :P

Bilen ble berøringsvasket, tok også en ekstra runde med Surfex HD+skumlegging etter berøringsvak, tok vel feil ang at det var klarlakk på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av paden?

 

Ikke noe gummi du har kommet borti?

post-4652-0-11151000-1433785352_thumb.jp

Her er bilde av paden, har ikke kommet borti noe gummi, teipet også over kromen for å være sikker på at det ikke var det som gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et tips om at det kan være celluloselakk på denne bilen. Noen som har vært borti det før?

Er kanskje det som gjør at putene blir svarte.

Regner med at putene bør vaskes ofte under poleringen , eller holder det å rense dem med børste

 

Blir mye spørsmål :)  men har aldri opplevd dette på de andre bilene jeg har polert før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ein fordel å vaske putene ofte ja. Har du litt utvalg av same type puter? Viss ikkje, so kan du gå over til finsteget der du allerede har polert og ta resten/meir av grovsteget neste dag

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ein fordel å vaske putene ofte ja. Har du litt utvalg av same type puter? Viss ikkje, so kan du gå over til finsteget der du allerede har polert og ta resten/meir av grovsteget neste dag

Har 5-6 puter av hver fra grov til fin, blir mye vasking av puter skjønner jeg. Ble vel brukt 8-10 puter totalt  bare på taket. Den blå puta på bildet over er etter en  4-5 pass på et område på ca 70*40cm, med Menzerna 4000 etter at jeg hadde kjørt over med Menzerna 2500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Bildet over er SS lakk. Ergo farge blir med.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...