Gå til innhold

Hul pad og DA-maskinspørsmål


nylon

Recommended Posts

Er det vanlig  at noen pader blir hule etter bruk/vask? 

Om ikke, hva er grunnen til at noen blir sann?

 

584440d0-ee77-43c2-b2b1-d6f54bee9b4d_zps

 

Har også bestemt meg for å kjøpe meg en maskin til. Har maskinen fra Bilxtra nå og tenker å kjøpe en liten bakplate å ha på den. Så kan denne brukes til trange plasser/være reservemaskin.

Maskinen jeg har siktet meg inn på er enten North Detailing PDA-15 eller PDA-21.

Aner ikke hvilken av de jeg skal gå for og håper derfor at noen kan hjelpe meg med å avgjøre det.

 

Vil ha en allrounder som vil bli brukt i ny og ne på egne og kompisers biler i første omgang. 

Endret av nylon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Tydlig varme som har "ødelagt" de, funker nok greit for det om, men føler rupes sine tåler mye mer bank å slipper at de kollapser slik.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, folkens. Får prøve å bytte oftere neste gang og se om det blir bedre da.

Ingen som kan si meg om PDA-15 eller 21 er den riktige maskinen for meg? :) Er veldig usikker siden jeg ikke har prøvd andre maskiner enn den med 8mm utkast som jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Er mange andre som kan mer om dette enn meg, men kan jo svare likevel :)

 

Jeg mener det er mulig å kjøre både 125 og 150 mm. bakplate på PDA21. Slik sett er den mest fleksibel av de to. Og om du kan sette spotpads på maskinen du allerede har, er du godt dekket. 

 

Andre får korrigere meg om jeg tar feil :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Bytt pute ofte, legg de til "hviling" eller "nedkjøling". Om du bytter mellom en 4-5 pads jevnlig så unngår du dette problemet  :D

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Står at det kun følger med 125mm bakplate på Bilnerden for både 15 og 21.

 

Kjøpte PDA-21 nylig, og brukte den på E92en jeg tok. Kjempemaksin :) Kjøpte 125 bakplate og brukte bare denne :) DAS6en ble brukt på smalere og trangere plasser :) Nydelig fornøyd :) 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte PDA-21 nylig, og brukte den på E92en jeg tok. Kjempemaksin :) Kjøpte 125 bakplate og brukte bare denne :) DAS6en ble brukt på smalere og trangere plasser :) Nydelig fornøyd :)

 

Sounds good :) Har selv E91, så da regner jeg med et like bra resultat på den neste gang den skal shines ;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite dilemma her nå. PDA-21 har ligget i handlekurven hos Bilnerden og ventet på at feriepengene skulle tikke inn.

De kom i dag og det samme gjorde en mail fra Bilpleiekongen som sa at jeg hadde vunnet et gavekort på 2500.

 

Da har jeg to alternativer:

 

1) Kjøpe PDA-21 hos BN og div. Swissvax eller lignende for 2500 hos Bilpleiekongen

 

2) Kjøpe en Rupes-maskin hos Bilpleiekongen

 

Hva ville folk gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite dilemma her nå. PDA-21 har ligget i handlekurven hos Bilnerden og ventet på at feriepengene skulle tikke inn.

De kom i dag og det samme gjorde en mail fra Bilpleiekongen som sa at jeg hadde vunnet et gavekort på 2500.

 

Da har jeg to alternativer:

 

1) Kjøpe PDA-21 hos BN og div. Swissvax eller lignende for 2500 hos Bilpleiekongen

 

2) Kjøpe en Rupes-maskin hos Bilpleiekongen

 

Hva ville folk gjort?

om jeg skulle hatt en ny maskin ville jeg valgt Rupes duettoen.   Jeg har både mini, duetto og 21 men det er duettoen som er absolutt mest brukt

Endret av Bjørn Arild Thorkildsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...