kermit

Ser de bak kassa om du betaler med visa eller mast

Er det noen som vet om de som sitter bak kassa ser om jeg bruker visa eller mastercard?

Skulle en tur innom butikken for å kjøpe en flaske med Imsdal til 15 kr... Hadde glemt av visa kortet hjemme, så da måtte jeg bruke mastercardet.

Hun så litt rart på meg, så mistenker at de ser om jeg bruker visa eller master. 

Noen som vet?

Endret av kermit
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun skulle se rart på deg. Jeg bruker utelukkende mastercard når jeg handler, bare være flink til å betale slutten av måneden. Hvorfor ikke utnytte de 45 rentefrie dagene. Det er du som burde sett rart tilbake.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er i dagligvarebutikker, men på bensinstasjonen så ser man det. Det står ikke "MASTERCARD", men man merker at det tar lenger tid før den er klar for kode + noget annerledes tekst.

Hvis du er redd for at de skal tenke at du ikke en gang har 15 kroner, så kan du jo neste gang bare åpne lommeboka og si "Oi, her var det ikke noe VISA-kort, gitt. Da fårre bli Master." med et smil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se om det er Visa - Master . Står på slippen du får .........

Før var det på master att du måtte kvitere på slippen - ikke nå

Samme for meg hva du bruker - jeg får pengene i alle til felle .

Endret av bige
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Visa-kredittkort. Veldig fint da ALLE tar visa, men mange som ikke tar MasterCard.

Veit om flere som utelukkende betaler med kredittkort, da de har en form for bonus-poeng (prosent-andel av kjøpssum), så ser ingen grunn til at hun skulle kikke rart på deg av det.

Var nok en annen grunn ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos Coop står det om det er mastercard eller Visa på skjermen foran den ansatte.

Endret av Lyngaas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I enkelte utland ser de rart på deg selv om du bruker bankkort. De tror det er kredittkort.. Men her i Norge har det jo blitt vanlig å handle på kreditt, så hun har 0 grunn til å framme en pussig maske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De får opp om du bruker mastercard eller visa ja :-) komme opp hvilket kort du bruker og etterpå godtkjent/ikke godkjent

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hva det skulle ha å si eller hvorfor du bryr deg om hva kassadama tenker?

Jeg bruker utelukkende kredittkort til alt, da jeg har samlet flere bonus- og rabattavtaler på ett kort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting som man nok bør være mere opps på ifm kortbetaling i butikker/kafe/restaurant, er de stedene der man i terminalen i kassa må taste beløp før man slår kode. -Som om noen er så dumme at dem gir tips i kassa på en kaffe/butikk.... :wacko:

Men, problemet er jo at om man da istedet for beløp taster koden (fordi man er vant til å knotte inn koden rett på), hva ser den ansatte bak kassa???

Ser de koden din? B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo slik at Mastercard og Visa er to konkurrerende betalingsløsningselskap. Jeg har Mastercard bankkort, altså vanlig kort, men fra Master istedet for Visa. Det kommer helt an på hvilken bank du har og hva de foretrekker.

Jeg stusset litt da jeg fikk to Mastercard i posten av den nye banken, men ser på det ene så står det bankkort og har bilde og andre normale info på baksiden. Det andre er et normalt kredittkort.

Så, der de rart om du bruker master hadde jeg sett rart tilbake! Det er rett og slett bare to forskjellige firma som selger betalingsløsninger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Visa-kredittkort. Veldig fint da ALLE tar visa, men mange som ikke tar MasterCard.

Veit om flere som utelukkende betaler med kredittkort, da de har en form for bonus-poeng (prosent-andel av kjøpssum), så ser ingen grunn til at hun skulle kikke rart på deg av det.

Var nok en annen grunn ;)

Alle tar ikke visa, noen tar bare bankaxept. Grunnen til det er at det koster butikken å ta i bruk visa/mastercardløsningen.

Kredittkort har kun visa/mastercard, bankkort med visa har også bankaxept. Det står symbol for dette på baksiden.

Jeg har ett visa kort, ett bankkort med visa og bankaxept, og ett betalingskort med kun bankaxept (uten kortnummer på forsiden).

Post i butikk (Ravnanger Askøy ihvertfall) tar kun betalingskort med bankaxept. Det er flere dagligvarebutiker som ønsker å kutte ut alle kort uten bankaxept, evt. legge på beløpet det gebyret butikken må betale for at du bruker visa/mastercard. Men de har ikke gjort det enda, så vidt jeg vet.

Nå er det jo slik at Mastercard og Visa er to konkurrerende betalingsløsningselskap. Jeg har Mastercard bankkort, altså vanlig kort, men fra Master istedet for Visa. Det kommer helt an på hvilken bank du har og hva de foretrekker.

Jeg stusset litt da jeg fikk to Mastercard i posten av den nye banken, men ser på det ene så står det bankkort og har bilde og andre normale info på baksiden. Det andre er et normalt kredittkort.

Så, der de rart om du bruker master hadde jeg sett rart tilbake! Det er rett og slett bare to forskjellige firma som selger betalingsløsninger.

Bankkortet ditt med bilde har mest sannsynlig symbol for bankaxept. Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting som man nok bør være mere opps på ifm kortbetaling i butikker/kafe/restaurant, er de stedene der man i terminalen i kassa må taste beløp før man slår kode. -Som om noen er så dumme at dem gir tips i kassa på en kaffe/butikk.... :wacko:

Men, problemet er jo at om man da istedet for beløp taster koden (fordi man er vant til å knotte inn koden rett på), hva ser den ansatte bak kassa???

Ser de koden din? B)

De ser mest sannsynelig disse ordene "beløpet er for stort". 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive