Gå til innhold

Løst: JB Tool Sales (jbtoolsales02) på ebay.


Splendid

Recommended Posts

Splendid

Jeg ønsker å advare mot å handle med jbtoolsales02 på ebay.

28.03.2015 bestilte jeg noen Meguiar's-produkter fra denne selgeren. 31.03 sendte han/hun meg en melding med beskjed om at 2 av artiklene dessverre var midlertidig utsolgt men ville komme inn om ca. 14 dager. Jeg fikk valget mellom å kansellere orderen eller vente. Jeg valgte å vente.

17.04 fikk jeg beskjed om at varene var sendt. So far so good. Tiden gikk og jeg etterlyste sporingsnummer den 11.05.

Dagen etter fikk jeg beskjed om at: "It is still in transit. Delivery can take up to 45 days".

For 3 dager siden purret jeg opp på nytt men har etter dette ikke fått noe respons. I dag gjorde jeg ebay oppmerksom på problemet og fikk denne automatiske meldingen tilbake: " Unfortunately, your purchase is no longer eligible for eBay Buyer Protection since 30 days have passed since the estimated delivery date....".

 

Har nå sendt ebay en mail med ønske om hjelp, men har ikke store forhåpninger og regner vel egentlig de 175 USD for tapt.

Noen som har lignende erfaringer og evt. gode tips i en slik situasjon?

 

Vidar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også tabba meg ut ved å være for tålmodig. Venter du til klagefristen går ut, får man dessverre ingen hjelp. Dersom du betalte med kredittkort kan du muligens få igjen med selskapet, men det er ikke garantert. Viktig å lære av det og åpne disputten tidligere skulle det skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Jeg betalte med Paypal og etter nærmere undersøkelser viser det seg at jeg heldigvis har inntil 180 dager på meg, regnet fra transaksjonsdatoen, til å åpne en tvist. Da er det håp om å få tilbake pengene, men kommer selvsagt ikke til å handle mer fra nevnte selger. Feedback'en på ebay viser at det nå er flere som ikke mottar varene sine, så det er bare å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr.Sindre

Jeg har faktisk handlet av denne selgeren flere ganger uten problemer, har vært gode priser og kjapp levering.

Riktignok begynner dette å bli en stund siden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Regner med at det er denne selgeren her

 

http://www.ebay.com/itm/Meguiars-HiTech-Finesse-Sanding-Block-1500-Grit-K1500-/190659830445?hash=item2c643622ad&item=190659830445&vxp=mtr

 

Jeg har handlet for en del tusen kroner der oppigjennon, nettopp av den grunn, at de har greie priser, og det tok maks 10 dager fra bestilling, til varene var hos meg, aldri hatt noen problemer, og anbefalte flere andre som også har hatt samme erfaring.

 

Dette firmaet er ganske store på ebay, så jeg ville kontaktet dem på mail, for å få en avklaring på dette.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Vil tro at enten selger eller ebay ordner opp i det her :)

Det pleier som oftest å løse seg. Ebay er også kjent med at flere av selgerne har over 30 dagers leveringstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Regner med at det er denne selgeren her

 

http://www.ebay.com/itm/Meguiars-HiTech-Finesse-Sanding-Block-1500-Grit-K1500-/190659830445?hash=item2c643622ad&item=190659830445&vxp=mtr

 

Jeg har handlet for en del tusen kroner der oppigjennon, nettopp av den grunn, at de har greie priser, og det tok maks 10 dager fra bestilling, til varene var hos meg, aldri hatt noen problemer, og anbefalte flere andre som også har hatt samme erfaring.

 

Dette firmaet er ganske store på ebay, så jeg ville kontaktet dem på mail, for å få en avklaring på dette.

Ja, samme selger. Har handlet der en gang tidligere, og da kom varene etter ca. 14 dager, men nå drøyer det veldig og selger svarer ikke lenger. Unormalt lang leveringstid og ingen respons gjør meg skeptisk. Alien Autospa har fått inn bl.a. MF-padene jeg bestilte, så neste gang handler jeg der i steden.

Har nå sendt mail via deres egen nettside og gjennom Paypal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte med Paypal og etter nærmere undersøkelser viser det seg at jeg heldigvis har inntil 180 dager på meg, regnet fra transaksjonsdatoen, til å åpne en tvist. Da er det håp om å få tilbake pengene, men kommer selvsagt ikke til å handle mer fra nevnte selger. Feedback'en på ebay viser at det nå er flere som ikke mottar varene sine, så det er bare å styre unna.

Jeg hadde en tilsvarende erfaring med Citroen owners club   ifjor . Hyggelige mailer og tlf samtaler om at ting tok tid og at tracking nummer manglet pga .....  Hadde betalt med Paypal men pga forsinkelsen var 45 dagers fristen gått før jeg klaget til Paypal.

Ja, når jeg initierte klagerutinen hos Paypal kom det en hyggelig mail tilbake om at jeg hadde 45 dager på meg som desverre var utgått, så at man har 180 dager på seg er derfor nytt for meg.

Når forøvrig  laget et klageinnlegg på forumet til denne klubben fikk jeg først til svar av moderator (og butikk eier) at det jeg sa ikke stemte og noen dager senere var både mitt og tilsvarende andre innlegg i tråden fjernet)

Endret av Bilanz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk handlet av denne selgeren flere ganger uten problemer, har vært gode priser og kjapp levering.

Riktignok begynner dette å bli en stund siden nå..

 

x2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Oppdatering:

Har i dag fått svar (med sporingsnummer) fra butikkens eget "contact us" og ikke via ebay eller Paypal. Det viser seg at pakken har vært innom min Post i butikk og ligget der i 14 dager for dertter å bli returnert til USA. Dette har skjedd uten at jeg har blitt varslet om at pakken har ankommet. Vanligvis får man vel også en påminnelse etter noen dager om at pakken må hentes for å unngå at den returneres? Ikke noe av dette har blitt gjort, så da kan jeg konkludere med at feilen ligger hos Post i butikk og ikke hos selgeren.

Selgeren har med andre ord gjort alt rett og i tillegg tilbyr å sende på nytt, evt. refundere hele beløpet. Det er jo veldig god service "the American way".

JB Tool Sales kan med andre ord fortsatt anbefales.

Når alt dette har kommet frem er det kanskje like greit at denne tråden slettes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg synes tråden kan bli ståendes, for her kommer det jo frem at selgeren er seriøs, og at de har gjort alt rett, men ikke posten.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Fint å høre at feilen ikke ligger hos JBToolsales. Jeg har bare gode erfaringer med de.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittel burde kanskje vært editert ja, kanskje til noe ala "Løst: JB Tool Sales (jbtoolsales02) på ebay"

Og muligens en liten edit av OP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Fikk denne forklaringen fra Posten i dag via Facebook:

 

"Posten Hei.
Beklager at du ikke har fått melding om pakken og at den er returnert. Vi har hatt problemer med utsending av hentemeldinger en periode og beklager forsinkelsene og ekstra arbeidet dette medfører for deg.

Pakken har forlatt Norge, så vi får desverre ikke stoppet den. Ta kontakt med avsender og be dem sende den på nytt. Om du får ekstra utgifter i forbindelse med dette henvender du deg til oss via dette skjema og søker om refusjon: http://www.posten.no/.../kats/customerservices/new_complaint Mvh Heidi
"

 

Jeg føler nå at dette er en ikke-sak og ønsker at tråden slettes da den forvirrer mer enn det informerer og opplyser.

Mvh. Vidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden bør absolutt stå, da den er til stor hjelp for andre som kanskje sliter med det samme. :)
Dette er en gjenganger, og da er det kjekt å vite hvilke selgere andre har positive erfaringer med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Splendid

En oppdatering:

Da alt så ut til å ordne seg, opphørte all kommunikasjon fra selgers side. Etter gjentatte purringer så jeg meg nødt til å opprette en "tvist" i Paypal-systemet. Dette er ikke en ønskelig ting å gjøre, men ønsket ikke å tape pengene heller. Når en slik tvist opprettes har selger en viss tidsfrist på seg for å komme med sin versjon og forslag til løsning. Han valgte å ikke respondere, så da ble et "krav" opprettet for å få pengene tilbake. Fortsatt ingen respons og 10 dager senere fikk jeg en mail fra Paypal med beskjed om at saken var avsluttet og hele beløpet blir tilbakebetalt. Pengene er nå mottatt og tilbake på konto.

Først nå er saken endelig løst/avklart og folk får selv avgjøre om det er verdt å bruke tid på denne selgeren. Jeg gidder i hvertfall ikke. Ting kan selvsagt gå på tverke, men å bare gi f til slutt er skuffende og egentlig litt overraskende da flere (inkludert meg selv) har handlet med denne butikken tidligere uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...