Gå til innhold

Solkrem på lakken


Nautilus

Recommended Posts

Nautilus

Her har vi da altså lillefruen som har plantet en god hånd eller to på lakken etter å ha blitt badet i solkrem i barnehagen. Dette har jeg nevnt her inne før, men lurer på om dette er noe dere tror jeg lett tar med Scholl lilla og S20? Det har vært på bilen lenge før jeg ble bitt av detailerbasillen (Det vil altså si for ca. tre fire uker siden ;)

Og spørsmål nr. 2, hva er det EGENTLIG som skjer i lakken her? 
 

post-10009-0-33525600-1433540478_thumb.j

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det kommer an på hardheten på lakken.På japse og fransk lakk og annen myk lakk kan det gå vekk etter 2-3 runder.Det kan etse seg gansk langt nedi faktisk.Tror neppe alle solkremer gir sånn etsing.Da hadde vi sett sånt oftere.Så skulle gjerne visst type/merke også prøvd å finne ut hvilket middel/indegriens som gjør at det er så brutalt!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus

Det kommer an på hardheten på lakken.På japse og fransk lakk og annen myk lakk kan det gå vekk etter 2-3 runder.Det kan etse seg gansk langt nedi faktisk.Tror neppe alle solkremer gir sånn etsing.Da hadde vi sett sånt oftere.Så skulle gjerne visst type/merke også prøvd å finne ut hvilket middel/indegriens som gjør at det er så brutalt!

 

Det er en VW Touran 2005. Vært kjørt MYE i vaskemaskin. Dette var før min gjenfødelse som wannabe-detailer ;)

 

Utfra bildet vil jeg tippe dette er en VW Touran, og da har den mest sannsynlig knallhard lakk. Dette fikser du :)

Du har helt rett, og tusen takk for oppmuntringen! Skal hive meg på den om ikke lenge.

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei, som nevnt over vil den polishen inkl pad fjerne disse merkene. Du kan enten bruke maskin ev om du "punktpolerer" for hånd ettersom hvor grundig du skal gå til verks..

lykke til:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra bildet vil jeg tippe dette er en VW Touran, og da har den mest sannsynlig knallhard lakk. Dette fikser du :)

Ser ut som samme farge som min VW, dog 2015 modell.

Den var langt ifra knallhard..sannsynligvis variasjoner ute å går:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som samme farge som min VW, dog 2015 modell.

Den var langt ifra knallhard..sannsynligvis variasjoner ute å går:-/

Ja, lakkprodusenter og lakkblandinger blir byttet og endret ofte, så det kan være store forskjeller på lakken selv om den har samme navn på fargen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nautilus

Hei, som nevnt over vil den polishen inkl pad fjerne disse merkene. Du kan enten bruke maskin ev om du "punktpolerer" for hånd ettersom hvor grundig du skal gå til verks..

lykke til:)

 

Gode ting! Da kjører vi på :)

 

Ser ut som samme farge som min VW, dog 2015 modell.

Den var langt ifra knallhard..sannsynligvis variasjoner ute å går:-/

Tenker å ta meg noen ruter på panser og teste!

 

 

Ja, lakkprodusenter og lakkblandinger blir byttet og endret ofte, så det kan være store forskjeller på lakken selv om den har samme navn på fargen :)

Absolutt!

Talent is nothing without results.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lakkprodusenter og lakkblandinger blir byttet og endret ofte, så det kan være store forskjeller på lakken selv om den har samme navn på fargen :)

Jeg vet, men jeg har enda ikke støtt på ei folkevogn med hard lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men jeg har enda ikke støtt på ei folkevogn med hard lakk..

Alt er relativt, men jeg har feks polert en sort metallic Audi A3 2011, og den var klart hardere enn sort keramisk Mercedes fra 2011...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...