Gå til innhold

Fjerning av hologrammer, nok en gang.


40 Ford

Recommended Posts

Har en 1940 Ford som er lakkert Audi Night Blue for ca 15 år siden.

Bilen har masse vaskestriper og en god del RDS.

Jeg har en Krauss 900W PRO oscillerende maskin. Jeg må kjøre ganske lenge med Schol S03 Gold og Scholl lilla poleringspute for å få bort disse stripene. Vet av erfaring fra min svarte Citroen C5 at denne kombinasjon gir mye hologrammer.

Etter stripene er borte kjører jeg en runde med Scholl S17 og lilla pute for så å avslutte med Scholl S30 og Scholl Spiderpad Finishing (Limited Edition).

Etter denne runden har jeg fremdeles en del hologrammer (se bilde)

Er dette hologrammer som ”henger igjen” fra S03 som jeg ikke har fått bort eller er det hologrammer etter S30 og spiderpad?

Hva er beste måte å få bort hologrammene:

-kjøre en ny og lengere runde med S17 og lilla?

-fortsette med S30 og spiderpad til hologrammene er borte?

-Skifte til andre puter? (i tillegg til disse putene nevnt overfor har jeg Scholl neo orange pute)

 

Vegard

post-8149-0-43902500-1433531676_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bruke kontrollspray for å ta vekk oljene til polishen, slik at ein kan sjekke om det er riper og hologrammer på lakken. Er jo det kontrollsprayen skal brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Er dette en veldig myk lakk? For meg ser det ikke ut som hologrammer, men kjørespor etter for grov kombo. Forsøk å avslutte enda finere og buffe bort polishrestene forsiktig med en helt ren og myk klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en veldig myk lakk? For meg ser det ikke ut som hologrammer, men kjørespor etter for grov kombo. Forsøk å avslutte enda finere og buffe bort polishrestene forsiktig med en helt ren og myk klut.

Hologrammer og kjørespor er det samme.
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splendid

Hologrammer og kjørespor er det samme.

Ja, det er sant. Klønete forklart/definert av meg, men dette så grovere ut enn de typiske nesten-i-mål-hologrammene som kan forveksles med oljerester fra polish slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo bruke kontrollspray for å ta vekk oljene til polishen, slik at ein kan sjekke om det er riper og hologrammer på lakken. Er jo det kontrollsprayen skal brukes til.

Kontrollspray, ligger jo i ordet, tenkte ikke så langt.......

Har brukt kontrollspray nå, kanskje en liten bedring men ikke mye.

 

Er dette en veldig myk lakk? For meg ser det ikke ut som hologrammer, men kjørespor etter for grov kombo. Forsøk å avslutte enda finere og buffe bort polishrestene forsiktig med en helt ren og myk klut.

Er nok myk lakk dette ja.

 

 

Jeg er ingen ekspert på å oppdage sånt, men det kan se ut som microriper fra for hard buffing (eller for hard klut/for varm lakk ved buffing). Evt. som de andre sier: oljer fra polish. Prøv kontrollspray.

Skal jeg vaske padden og ta en ny runde med Scholl S30 og Scholl Spiderpad men med mer produkt og mindre press?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg polert bakluka med Scholl S30 med ren spider pad, lite press  og buffet med ny mikrofiberklut og hologrammene var borte.

Meget fornøyd med resultatet  :D

Da er det bare resten av bilen igjen.....

 

post-8149-0-42838900-1433796041_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...