Gå til innhold

Syntetic Sealant


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Var på Elmia i påsken, og løp bort til Meg-teltet når jeg kom inn.. Han typen der anbefalte meg den nye versjonen av #21 Syntetic Sealant 2.0... Han trodde ikke den hadde kommet hit, men har noen her prøvd den? Trodde ikke den ga så våt-look, men da vist det.. (trodde den ga masse shine jeg se.. tette meg!)

Men dødsbra, det skulle den være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal være en LSP dette ja, en sealer, men du kan godt ha en voks over bare den har herdet først.

Har hørt den er veldig god.

Har du kjøpt den kris1986?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Nope, men skal gjøre det når jeg har fått lønning:) Punga ut en del tusen til felg og dekk idag, så får vente noen dager med å bestille:) Røska til meg en proffkatalog for litt siden, og har merket av ting som folk har anbefalt. Blir nok å kjøpe den syntetic sealant'en pluss div annet til å fjerne swirls med. Skal kjøpe ren cleaner, ren polish og ren voks pluss noen gode pad's til hvert sitt produkt (har også tittet på det solo1kit (?) men det virker litt røft siden jeg ikke har brukt roterende så mye!) Men Hitachi'n skal nok få kjørt seg nå fremover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
Nope, men skal gjøre det når jeg har fått lønning:) Punga ut en del tusen til felg og dekk idag, så får vente noen dager med å bestille:) Røska til meg en proffkatalog for litt siden, og har merket av ting som folk har anbefalt. Blir nok å kjøpe den syntetic sealant'en pluss div annet til å fjerne swirls med. Skal kjøpe ren cleaner, ren polish og ren voks pluss noen gode pad's til hvert sitt produkt (har også tittet på det solo1kit (?) men det virker litt røft siden jeg ikke har brukt roterende så mye!) Men Hitachi'n skal nok få kjørt seg nå fremover;)

Hei. 21 2.0 Virka jævli fin, kikka oxo på den på Elmia. Tenkte si litt om Solo kitet. Det er jo i utgansgpunktet utviklet til fersk lakk, altså for lakkverksteder/bodyshops etc etc. De som skal korrigere lakk som ikke er mer enn 2-3 dager gammel. Altså er dette for bløt lakk. Men det funker knall på biler med vanlig lakk, men nye typer lakk som på mercedes, bmw og audi er det mere slitsomt vil jeg påstå. Det funker jo, men det er andre produkter som funker mye bedre på de lakkene. Begge ullpadsa i Solo er helt gull, samme med skumpadsa. Festeplata er helt uberknall, den er meget bløt og tøyer seg litt. :D En annen ting som er artig med Solo er att det er vanskelig å lage kjøregater/hologrammer med det, om du ikke bruker det alldeles som en idiot da.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

krysse av i katalogen kjenner jeg til...he he

Hitachi roterende og:

2 x gul pad

2 x beige pad

Meguiar's 80

Meguiar's 83

Meguiar's 21 2.0

Kommer du langt med.

Bakplata til solo systemet er også bra, litt tykkere og passer bra på 6" pads fra Meguiars.

Solo systemet er bra saker det har jeg forstått, men mulig det trengs litt mer trening med det i og emd at det er mer pads vals som styrer resultatet.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Oki! Syns egentlig ikke prisene Meg hadde på Elmia var så ille bra jeg, men det sikkert pga at jeg har sett mye på utenlandske nettsider.. Får spleise med en kompis jeg da tror jeg.. Han har en Passat som ikke er så pen i lakken for å si det sånn.. Men han har en nylakkert R33 GTs som vi kan vokse og kose oss med;) NYYYDELIG bil!

Har mye å handle jeg nå, og jeg som akkurat kjøpte meg 6 flasker med DeepCrystal fra eBay:) men de kan jeg gjøre andre folk glade med, pluss at jeg tjener med en slant;)

Digg med ett ordentlig forum hvertfall! Bra jobba:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja det er vel 500ml i mange av flaskene fra Meguiar's serien, holder fort til en del biler det så ikke no dum ide å spleise på de.

R33 GTs er det bare å polere og slenge opp bilder av.....snadder bil det.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jupp.. Blir mye bilder fremover:) Lakken på Skyline'en var "magenta red", men er nå "red rocket", sykt kul lakk! Har hvertfall 6 biler å polerer, så detta blir skøy;) Bare ta det litt lugnt med den roterende maskinen, og begynne med de minst aggressive produktene:) også er det bare å kjøre på etterhvert:)

Ta bilder av båten når den er polert også da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Har allerede kjøpt MG80 og MG82, så tenkte og kjøpe MG83 og MG21 2.0. Noen som har noen brukererfaring med MG82. Hva egner den seg best til, og hva slags pad? Espen fra Norsk Prol anbefalte den med en grov pad fremfor MG83 som jeg hadde tenkt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Meguiar's 82 og gul megs pad er bra det. litt mindre cut i den en i 83n

Her er en grei mal å se på mht Roterende poleringsmaskin.

2ProductPadSpeedRB.jpg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Ja så denne tabellen, og en annen som var laget til DA. Skal jo bruke produktene med G220 i første omgang så det som er mest interressant nå. Men kommer garantert til å kjøpe en flaske med MG83 også ja. Blir vel enda en Autoglym bestilling allerede før jeg har fått den forrige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man #83 og #80 så kommer man langt med det.Må muligens ta 2 strøk med det ene produktet for og få ønsket resultat men det er jo bare mere kos da:)

Selv bruker jeg bare #80 ,#83 og #85.Føler at det dekker det meste av lakkproblemer som kan dukke opp.

Har også en flaske med #105 stående som jeg har testet på en del av panseret mitt og det var noe av det råeste jeg har prøvd.

Kommer en lang og utfyldende post når vårpussen skal gjørest med rubbing våtsliping og div annet.

Må bare få på sommersko´ne først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Må bare få på sommersko´ne først :D

Du mener vel joggesko?;)

Altså, har jeg forstått rett viss jeg sier at sealer og voks ikke er det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sealer og voks er ikke det samme nei... riktig..

Sealer er syntetisk

Voks er naturvare

(sånn ca)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...