Gå til innhold

Hvor ofte bruker dere maskin på egen bil?


Perfxjonisten

Recommended Posts

Perfxjonisten

Hei.

 

Har gått til innkjøp av Krestrel sin maskin.

I alle år har jeg polert for hånd. Dvs 10år a 2 ganger årlig.

Men nå har jeg skader i skulder, så jeg MÅ frem med maskin.

 

Bruker for Scholl S3 gold og lilla eller oransje pad, og MG polish og MG #21 sealer.

 

 

Så, jeg lurer på...

  • hvor ofte bruker dere maskin på en enkelt bil?
  • Hvor ofte kan jeg bruke en maskin før klarlakken "forsvinner"? 
  • Er det slik at jeg kan kjøre maskinen over hvert eneste år?

 

Har en 3 år gammel bil så lakken er ganske ny og lite rubbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

siden du allerede har for vane å passe godt på bilen for hånd så ser den vel bra ut?

 

Tar du den skikkelig med feks s3 gold + en finere polish så har du *"satt standarden" og kan feks bare legge voks 2 ganger pr år og evt kjøre 1steg med feks Scholl s30 Easy clean på myk pute kun for å sikre ren lakk før voks påføring samt fjerne evt små bruks merker.

 

Klarlakken skal du overhode ikke bekymre deg over ved bruk av DA maskin og produktene nevnt ovenfor


Jeg bytter bil så ofte at det blir som regel 1 gang pr bil  :P

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfxjonisten

Dama og naboen sier den ser konstant ny ut, men jaja. Sånn skal det være.

 

Bilen er hvit, så den må renses hvert vår og høst for asfalt og piggdekk prikker. Som regel får jeg ikke bort alt av småriper for hånd heller.

Og var bare redd for å kjøre gjennom klarlakken til slutt, men da slår jeg med ro med svaret ditt. Og, Easy clean hadde vært en ide ja istedet for rubbing hvert eneste år...

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJdetailing

Det høres jo ut som du har godt vare på bilen så det blir sikkert ikke behov for grov rubbing hver gang du skal bruke DA`n.

Gratulerer med fornuftig innkjøp. En ny verden åpner seg og du kommer ikke til å få vondt i skulderen så lenge du bruker riktig mengde produkt. Super lett å tørke av.

Men får du ikke sove om natta så lån eller skaff deg en lakkmåler.

HJ detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnarmikal

Alt for sjeldent på egen bil, har jo aldri fri, konstant andre sine biler som står i garasjen. Men en kjapp Rens me maskin og voks blir det 2ganger årlig, gjerne oftere voks.

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sliter mest på klarlakken er grov polish, der er det masse slipemidler. Tar du foreksempel en skikkelig 2 stegs polish nå (grov og fin) og er skikkelig nøye med bil vasken fremover, så er det som oftes nok med fin polish fremover, bare for å få opp glansen. Med fin polish slites det knapt på lakken

Selv tar eg mine biler 1 til 2 ganger i året. Stort sett for å få opp glansen, og litt grovt hvor det er komt noen merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...