Gå til innhold

Fugledrit og hvit bil


kaw

Recommended Posts

Har fuler spesielle preferanser for å drite på hvite biler?

Opplevde sjelden at det kom drit på de andre bilene mine, men på denne som er hvit må jeg spyle skit overalt hver dag.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en svart bil og den ble drit mye på. Og ei bekjent av meg har kun hatt svarte biler og hun er også plaget av det

Jeg tror at grunnen til det er at fuglene samler seg på svarte biler når det er kalt for de blir jo varmere når sola skinner på di.

Så dette flere ganger på den bilen jeg eide helle flokker med fugler satt på bilen på kalde dager.

Har noen andre opplevd dette?

Endret av Hiace kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en svart bil og den ble drit mye på. Og ei bekjent av meg har kun hatt svarte biler og hun er også plaget av det

Jeg tror at grunnen til det er at fuglene samler seg på svarte biler når det er kalt for de blir jo varmere når sola skinner på di.

Så dette flere ganger på den bilen jeg eide helle flokker med fugler satt på bilen på kalde dager.

Har noen andre opplevd dette?

Jeg har de siste 2,5 årene hatt en sort og en blå bil, parkert på samme plass.

Ironisk nok tror jeg faktisk ALDRI den sorte noensinne fikk på seg noe, men den blå.... Ja, hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Da vi bodde i Oslo og stort sett alltid parkerte under trær var det bajs på bilen ustanselig. Nå som vi bor landlig og parkerer under åpen himmel skjer det aldri. Men da samboeren dro bilen til Oslo og parkerte i området vi bodde før signerte fuglene bilen i løpet av fire timer :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hvite står Vedsidenav den gamle i sølv. Den hvite har 3-4 ruker på seg hver dag, den i sølv har ingen på 3 uker. Avstanden mellom bilene er ca 7 meter. Ingen trær eller noe i umiddelbar nærhet, så de slipper det løs i fart

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen skånsom måte å fjerne det på uten å spyle og vaske bilen? En spray og poøeringspapir en kan ha liggende i bilen eller noe?

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eg kjenner fikk fugle dritt på bilen, sprang inn og fant vatn og papir, fjernet det og det blei riper.

 

Det skal heller ikkje ligge lenge før det etser seg inn i lakken(kan vel variere litt på fugletyper, men måker er verste sort), skjedde med svogeren min, fortet seg fra jobb, heim og spylte av men det var blitt ganske skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...