Gå til innhold

Hva bruker dere på Calippere og bremseskjold ?


Ole Gunnar

Recommended Posts

Ole Gunnar

Calipper og bremseskjoldet ser så fint ut når det er nytt. Se bilde.

IMG_2010.jpg

Hva bruker dere for å holde det som nytt lengst mulig. Jeg har hørt at en skal være forsiktig med felgrens så jeg kommer til å holde meg til Bilberry 1:5 el svakere da jeg vasker ofte.

Er Autobahn en grei sak å bruke på calipperne og skjpldet eller finnes det bedre egnete saker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid brukt denne jeg, med fortreffelig resultat...

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83389

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Og til dere som er ferske her inne.... det var en fleip fra skoTners side bare så dere ikke renner ned dørene på b-tema...

Autobahn på caliptere funker bra, men bremseskjold har jeg ikke... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har brukt Hammerite Hammerlakk på mine og de holder sesong etter sesong uten å gjøre noe med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

OK, kanskje det ikke var fleip da...?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Med all forbehold om at jeg gå 5-på nå, men jeg hadde ikke tenkt å begynne å male dette med maling fra Biltema i denne omgang. Jeg tenker i retning av voks i første omgang.....Verd et forsøk kanskje ? ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Caliptere autobahn, skjold er det værre med, du må vel fjerne skiver om du skal komme til der?

si ifra når du skal shine bilen da? så får jeg se om jeg kan komme en tur med vinkelsliper osv?

he he, seriøst OG. si ifra, vask og prepp er bra:)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny

Fort gjort å bytte bremseskjold, og det er mye billigere en å bytte kalipper.

En del typer bremse rens vil fjerne møkka ganske godt, har god erfaring med Tunap sin bremse rens når det har blitt veldig møkkete.

All behandling av disse delene vil ha kort levetid pga varmen fra bremsene og vann/støv som nødvendig vis vil komme i dette området.

Er du meget seriøs vil pulverlakering være bra å gjøre, dette er en meget robust overflatebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Calipper og bremseskjoldet ser så fint ut når det er nytt. Se bilde.

IMG_2010.jpg

Hva bruker dere for å holde det som nytt lengst mulig. Jeg har hørt at en skal være forsiktig med felgrens så jeg kommer til å holde meg til Bilberry 1:5 el svakere da jeg vasker ofte.

Er Autobahn en grei sak å bruke på calipperne og skjpldet eller finnes det bedre egnete saker ?

Har lest i tråden til VxrMark at han brukte Jetseal på bla calippere.

Link til tråden : http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=81391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalipere har en tendens til å bli varme da, finnes det noen voks eller sealer som tåler det da? Jeg brukte god gammaldags bengalakk på kaliperene på den forrige bilen min, og den ble pisket en del på bane. Lakken holdt fint i 3 år den.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Caliptere blir varme ja, Autobahn er vel mitt tips, men er det vanlige caliptere som ikke har lakk på seg er det ikke noe poeng å legge noe på de.. lakkere først da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...