Gå til innhold

Påske prosjekt


M.J.

Recommended Posts

Hei! Tenkte jeg skulle ta bilen(swirlkaos) min skikkelig i påsken, men problemet er at jeg må stå ute (har ikke garasje) Er det greit å polere ute i 5-10 grader? Har 3-4 dager på meg før jeg drar til fjells så tid skulle det være greit med.

Tanken er:

- Vask og clay

-Litt våtsliping, har noen malingsflekker og sår.

- Ripefjerning

- Jetseal og Voks

Hva tror dere om å ta jobben utendørs, greit eller bør jeg vente til de varme maidagene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Beste er å holde på innendørs, clay eller polering under 15c liker i allefall ikke jeg.. vask er greit.. så hadde nok enten finni meg en garasje å holde på i eller venta til det var varmere selv..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kunne vel lånt en garasje, men ingen jeg kjenner har isolert eller varme der så da er man jo like langt. Får vente til det blir varmere i været da gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malingsflekkene fjerner du med clay,ikke noe problem,må bare jobbe litt extra.

5-10 grader er litt for kaldt,samt det er høy luftfuktighet som gjør at produktene kan reagere annerledes enn det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke husmaling eller noe sånt, er blå flekker, og siden forrige eier har malt kalipperene blå(?!) så mistenker jeg at det er kalipperlakk. Tror du det går med clay? Det blir hvertfall skikkelig vask i påsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ta turen inn til Oslo da? Der er det jo nok av forumbrukere med varm garasje ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Utrolig hva clayen tar i alle fall. Ville testet med den først...

Clayen tar fort mere enn man setter pris på hvis det er kaldt ute.

Sjekk på bilpleieloggen min hva som skjedde med min volvo da jeg clayet den i +5 med Meguiars milde hvite

clay. :blink:

Har innsett at clay og korrigering som skal foregå utendørs eller i uoppvarmet garasje må være en sommeridrett.

BTW - har clayet en del i selv-vaskehall i vinter, og det har fungert veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...