Tiller

Hvilke spesifikasjoner bør en høytrykksspyler ha?

36 innlegg i emnet

Hvilke spesifikasjoner bør en ok høytrykksspyler ha?

Bar, l/t ect.

Hva bør en se etter ved kjøp av høytrykksspyler?

Endret av Tiller
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så mye vann som mulig, ikke heng deg opp i trykk. Bør ha stålarmert slange. Ellers er dette diskutert i det uendelige i flere tråder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålarmert slange er alpha omega! Har den nilfisk 145 selv og den er helt kurrant til hobbybruk:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under 500l/t er tull og fjas, kom deg helst opp på 600l/t og bruk litt på en skikkelig spyler som ikke bare er plastsøppel som ryker etter 2-3år...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet ut Karcher (5 et eller annet) med Kranzle (2160TST fra Concours) Sorry to say, men det var verd hver eneste krone. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg Kärcher K7 Premium for ett år siden. Denne er jeg kjempefornøyd med. Stålarmert 10m slange og gir ca 600 liter i timen. Angrer ikke ett sekund.

Endret av Klev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv nettopp fått meg en Nilfisk 145.3, og er foreløpig godt fornøyd. Men jeg merker helt klart forskjell på den og en Nilfisk Poseidon med 660 l/t som står på jobb. For mitt formål er 145.3 imidlertid et godt kompromiss mellom økonomi og kvalitet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi... røyk på en ny Nilfisk E145 spyler jeg....  :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi... røyk på en ny Nilfisk E145 spyler jeg....  :blink:

Veldig bra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en Nilfisk poseidon med 660 l/t og 160 bar, angrer absolutt ikke på den da alt føles bedre bygd, mer solide materialer etc. Får nokså lik spec i vanlig forbruker serien også, den fungerer også veldig bra, og mye enklere og ikke minst billigere å handle ekstra utstyr til.

Handler du en kvalitetsmaskin, passer på at du ikke utsetter den for frost vil den vare lenge, og spare noen år av livet ditt som ikke forsvinner i agresjon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel et spørsmål om behov og bruk...  men spec til en Karcher K5 er i mine øyne et absolutt minimum.
har selv hatt K5 noen år, og var egentlig ganske fornøyd med den, kjøpte til en 10 meter stålarmert slange fra proffia. 

Da Karcheren røyk etter et par år, kjøpte jeg meg en Kranzle 2160, som nok er helt i toppen av hva "normale" folk bil bruke på en høytrykkspyler....  Men det må jeg si, Kranzle er i en helt annen liga en hva de andre hobbymaskinene er.  så ønsker du å gå for gull, så vil jeg si at 2160 til kranzle er en maskin for mange gode år fremover :-)
Det eneste jeg angrer på med Kranzle maskinen er at jeg ikke kjøpte den for lenge siden... 

Når det er sagt, så vil jeg si det som er nevnt over her, en maskin med minimum 500 liter i timen er et must, bar er ikke så nøye, alle med 500 liter i timen og mere har nok trykk. Runder du 600 liter i timen, så begynner livet å bli godt når man vasker bil :-)

Hold deg til de kjente merkene, slik at du enkelt får hurtigkoblinger til skumlanse. (  karcher, nilfisk/alto, foma, kranzle, lavor )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test av høytrykksspylere:. Kranzle ikkje alltid best. :P

Sjekket du dato for test også? :-) 

Testen er 7 år gammel, samtidig som jeg ikke helt forstår hvorfor de ikke setter tilsvarende spylere opp mot hverandre..

Jeg finner heller ingen fornuftig konklusjon om hvorfor resultatene er som de er :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket du dato for test også? :-) 

Testen er 7 år gammel, samtidig som jeg ikke helt forstår hvorfor de ikke setter tilsvarende spylere opp mot hverandre..

Jeg finner heller ingen fornuftig konklusjon om hvorfor resultatene er som de er :-)

Nei sjekket ikkje dato nei, men test er test.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og utgåtte modeller er utgåtte modeller :-)

Så du mener altså da at fordi klikk.no mener at Nilfisk spyleren med 500l er bedre enn Kranzle sin med 600l så er det sånn?

Jeg ville heller testet forskjellen fysisk selv, fremfor å stole blindt på en test..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og utgåtte modeller er utgåtte modeller :-)

Så du mener altså da at fordi klikk.no mener at Nilfisk spyleren med 500l er bedre enn Kranzle sin med 600l så er det sånn?

Jeg ville heller testet forskjellen fysisk selv, fremfor å stole blindt på en test..

Ja det er nok for enkelte ikkje avgjørende for ein god spyler, mange av desse er vel her i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror avgjørende momenter i denne testen var at kranzle var lav og uten teleskophåndtak, vanskelig å flytte. Ingen slangetrommel. Og prisen er helt hinsides høy ifht. de andre, utenom den bensindrevne fra karcher som bare var litt billigere.

I mitt tilfelle ville jeg heller valgt en nilfisk med samme vannmengde som Krazle, hvis bare Nilfisken hadde slangetrommel. For dem som har god plass, og kanskje vasker innendørs, betyr kanskje ikke slangetrommel noe.

Det er lurt å lese tester, men med kritiske øyne.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive