Gå til innhold

Markere sprayflasker.


thomasro93

Recommended Posts

thomasro93

Har et kanskje dumt spørsmål, men here we go :P ! Lurer rett og slett hva dere markerer de forskjellige sprayflaskene med? Altså har prøvd litt forskjellig selv, men ikke kommet fram til noe som holder. 
Har prøvd tusj, merkemaskin osv.

 

Så hva er det beste tipset her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd sånn CD-tusj? De pleier jo å holde litt. Mitt første forsøk var med vanlig sprittusj, og det eneste som står igjen på noen av flaskene er "rt" på Prickbort-flaska.

Nå har jeg prøvd å feste merkelappene fra kannene / flaskene på sprayflaskene mine, men har ikke hatt de på lenge nok til å kunne uttale meg om det holder i lengden.

[X] 1998 Hyundai Coupe 1.6
[X] 1990 Volvo 745
[X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T
1995 Toyota Celica GT-Four
1994 Opel Astra F Si 1.6

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Jeg bruker Kwazar flasker og bruker å skrive av og til på undersiden av flasken med tusj. Mange av produktene jeg bruker kjenner jeg både lukt og farge på så disse trenger jeg ikke å merke. Men der det er snakk f.eks utblanding med vann så skriver jeg kun 1:5 på osv..

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Jeg har kwazar flasker og river label`s av 5 liters dunkene jeg kjøper. Skal du spyle flaskene holder de nok ikke, men de holder slik jeg bruker dem.

 

DSC01729_zpstxn9pj0v.jpg

Endret av torgeirb
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dymo tape.

X2. Men ofte løsner det litt etter litt.

Greit å ikke gjøre det for permanent i tilfelle man vil prøve et annet innhold.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen A4-ark med etiketter (noe ala 3x8 på ett ark) på Binders. Printet ut fancy logoer og klistret på. De holdt stand i et drøyt år selv om overflaten var noe som lignet vanlig papir, altså uten glans. Neste gang skal jeg prøve å dekke med solid gjennomsiktig pakketeip eller sticky folie av noe slag.

Endret av EspenL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Har tenkt å markere mine flasker med Dymo Omega, må bare finne den først. Den ligger et eller annet stedl.. Innbiller meg at merkebåndene til Omega er litt mer hardføre en standard Dymo labels. Har i alle fall hatt et slikt et på postkassa (uten overbygning) i lang tid uten at det har løsnet.

 

I tillegg er skriften på Omega-labels litt kul :)

 

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9045960785950.jpg

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over denne tråden da jeg lurte på det samme.

Endret de forskjellige etikettene slik at jeg hadde de jeg hadde behov for og rintet ut papiret og klipte det til og så kjøpte jeg kontaktpapir og la på utsiden.

Endret av Tocasp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tusj av typen permanent marker. Skriver rett på flaska. Skal jeg skifte innhold på flasken, så bare vasker jeg det av med ren 96% sprit. Ikke hatt noen problemer med at det forsvinner før jeg vil at det skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg bruker tusj av typen permanent marker. Skriver rett på flaska. Skal jeg skifte innhold på flasken, så bare vasker jeg det av med ren 96% sprit. Ikke hatt noen problemer med at det forsvinner før jeg vil at det skal gjøre det.

X2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Jeg bruker merkemaskin.

 

Husker ikke helt hvor lenge merkelappen har hengt på, men ordrehistorikken hos Bilnerden viser iallfall at flaskene ble kjøpt i april 2013, og kan ikke tenke meg lappene er mye nyere. Jeg skyller alltid flaskene etter bruk, og innholdet er alt fra vann, via Surfex til P21 PG.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Question mark

Jeg har kwazar flasker og river label`s av 5 liters dunkene jeg kjøper. Skal du spyle flaskene holder de nok ikke, men de holder slik jeg bruker dem.

 

DSC01729_zpstxn9pj0v.jpg

Husker denne fine løsningen i en av dine ss'er. Hvordan fjerner du dem uten å ødelegge og hvilket lim bruker du for å feste dem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torgeirb

Husker denne fine løsningen i en av dine ss'er. Hvordan fjerner du dem uten å ødelegge og hvilket lim bruker du for å feste dem igjen?

:)  Jeg vasker flaskene med wipedown først og river bare lablene forsiktig av. Trenger ikke å ha på noe annet lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt litt lengre oppe, bruker jeg også dymo med en runde blank elektriker teip over. Ved å ta en hel runde rundt flaska med tapen så har det holdt i lengre tid for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...