Gå til innhold

Vask og impregnering av kalesje på Volvo C70 cab


Robert H.

Recommended Posts

Robert H.

Hei!

Etter å ha sett alle de flotte prosjektene på forumet her, så ble jeg litt "bitt" av et eller annet.

Kjøpte en C70 cab for et par uker siden, og tenkte at jeg skulle ta en vask og impregnering av kalesjen til å begynne med.

Som kjent er det greitt at taket er tett på disse, og jeg tenkte at det er best å være "føre var".

Handlet diverse remedier av Kjetil på Scandicshine til dette.

Bilder!!

Kalesje med grønske og dritt:

DSCF4436.jpg

Så vasket jeg med denne, legg merke til at kalesjen er våt på dette bildet:

DSCF4439.jpg

Det skummet litt.

DSCF4440.jpg

Etter skylling, var MYE dritt som rant av..

DSCF4444.jpg

Så imprengnerte jeg med denne...

DSCF4446.jpg

Dette er etter første spray med CG, den skulle tørke i 10-15 min, så fikk den en omgang til..

DSCF4447.jpg

Her har det tørket i ca 1 time.

DSCF4466.jpg

Vannet preller mye bedre av nå ja!! :)

DSCF4469.jpg

Og da ser den slik ut!!

DSCF4471.jpg

DSCF4470.jpg

Uten kalesje...

DSCF4477.jpg

Jeg har en litt ekkel stripe på venstre bakskjerm som Micropaint på Kokstad skal fikse for meg etterhvert, den er kansje synlig på bildene, men den skal altså fikses.

Kommer også til å ta en skikkelig lakkrens og polering på den etterhvert, så det kan godt hende at det kommer flere bilder senere B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin bil den volvoen der..... :)

Fruen kjøpte nylig en Saab 9-3 Cab som vi ga samme behandlinga som ditt tak fikk.

Vi la imidlertid bare ett lag med Fabric protectant etter raggtop cleaneren da jeg vil ha mere varme og bedre tørk før vi tar den ordentlig.

Måtte la bilen stå i garasjen med motor igang og varmeapparat pluss vifte på fullt for å blåse varmluft gjennom kalesjen så den skulle tørke.

Resultatet ble veldig mye bedre, men jeg tror det er rom for å få det enda bedre med flere lag....føler uansett at taket nå er sikra gjennom innspurten av denne vinteren.

Hvordan ser du for deg den "ukentlige" vask av ditt stofftak?

Selv har jeg brukt mildt blandet CG maxi suds, og en myk børste og det virker som om dette er en grei måte så langt, men siden vi er grønne på cab så tar vi gjerne imot tips på andre produkter/metoder.

mvh ståle :)

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert H.
Knallfin bil den volvoen der..... :)

Fruen kjøpte nylig en Saab 9-3 Cab som vi ga samme behandlinga som ditt tak fikk.

Vi la imidlertid bare ett lag med Fabric protectant etter raggtop cleaneren da jeg vil ha mere varme og bedre tørk før vi tar den ordentlig.

Måtte la bilen stå i garasjen med motor igang og varmeapparat pluss vifte på fullt for å blåse varmluft gjennom kalesjen så den skulle tørke.

Resultatet ble veldig mye bedre, men jeg tror det er rom for å få det enda bedre med flere lag....føler uansett at taket nå er sikra gjennom innspurten av denne vinteren.

Hvordan ser du for deg den "ukentlige" vask av ditt stofftak?

Selv har jeg brukt mildt blandet CG maxi suds, og en myk børste og det virker som om dette er en grei måte så langt, men siden vi er grønne på cab så tar vi gjerne imot tips på andre produkter/metoder.

mvh ståle :)

Her var det rundt 15 grader i sola i går, fint å vaske og impregnere kalesjen i den tempen...

Ser også behovet for å ta den senere, gjerne på sensommeren og om våren, da skulle man være dekket.

Til den ukentlige vasken så tenkte jeg å bruke Raggtoppen og en myk nylonbørste.

Det er klart at jeg også tar imot andre hint og alternativer for å holde den ren :P

Mvh

Robert

Ble bra dette Robert, flott at produktene fungerte bra for deg :)

Takk til deg for rask levering!!

Blir sikkert behov for mer vaskegreier etterhvert skal du se :)

Har brukt mye Autoglym tidligere, men er åpen for nye inputs!!

Mvh

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert H.
Fin bil du har fått deg!!!! Gratulere....

Pleie av cab er viktig. Så jo ut som ny..

BTW, kjøpt bilen av Bjørn på Rælingen eller?

Han het Bjørn ja, men bor i Bergen.

Ville ikke brukt raggtopp ukentlig, den er ganske sterk så vil fjerne beskyttelsen. Bruk heller en mild bilsåpe og en børste :)

Ok, will do! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...