HKN

Hvilke produkter kan jeg kjøpe over disk?

Hei, 

Denne uken kjøpte vi ny bil (Opel vectra 2003 GTS), og det er tydelig at forrige eier har tatt godt vare på den. Den er fin i lakken, og regndråpene nærmest prellet av. 

Forrige bil vi hadde var en møkkabil, og jeg ønsker nå å fortsette å ta vare på denne bilen. Jeg kjenner virkelig på bilglede her, til tross for at den begynner å dra litt på åra. 

I går googlet jeg "hvordan vaske bil", da jeg hadde en magefølelse av at maskinvask ikke er optimalt. Det var da dette forumet dukket opp, og jeg er fascinert over at det å vaske bil (og det som hører med), tilsynelatende er et fag med stort omfang.

Problemet mitt er at jeg ønsker å komme fort i gang, da jeg ser bilen allerede har blitt noe støvete. Jeg ønsker å ta en enkel håndvask nå på mandag, og alt vi har tilgjengelig av butikker her i Molde (så vidt meg bekjent) er: 

• Biltema
  • Clas Ohlson
  • Bilextra
  • Mekonomen

Så da lurer jeg på hva slags produkter jeg bør bruke som kan kjøpes i disse butikkene. 

Har gjort noe research, og funnet ut at jeg kan kjøpe: 

2x bøtter (Biltema)

2x smussavskillere (Biltema)

Felgrengjøringssett (Biltema)

Mikrofibervott  (Biltema)

Mikrofiberklut  (Biltema)

Nxt gener. bilsjampo  (BilXtra)

Hva tenker dere om dette oppsettet? Er det noe mer jeg bør ha? Er det noe som bør byttes ut? Bilsjampoen er jeg usikker på, da det for meg blir vill gjetting på hva som kan funke. Og funker denne mikrofiberkluten til tørk av bilen utvendig? 

Jeg har ikke tilgang til høyttrykkspyler, så det må evt. tas på en bensinstasjon. 

Ps. Skjønner at jeg på sikt bør ha andre produkter, men ønsker som sagt å komme kjapt i gang med vask av bilen. :)

Alle tips mottas med takknemlighet. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer er en racer på Clas sitt utvalg av Sonax produkter og vil helt sikkert gi deg svar i løpet av kvelden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, takker for det!

Her er jo alt jeg trenger, genialt. Ser fram til mandag. :)

Endret av HKN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema og Clas Ohlson har sammen flere gode produkter som definitivt kan brukes til full og ordentlig vask av bil, slik som polishduden og cheffen skriver :) Der får du mange utmerkede produkter til en god pris.

Meguiars Nxt Gen. såpa er veldig god syns jeg. Utrolig drøy og lukter godt. Bruker den selv ved stort sett alle vask. Mye for pengene.

Prickbort, som du får på mange Statoil-stasjoner, er super dersom bilen har asfalt- og tjæreflekker. Koster 89,- for en liter mener jeg å huske.

Husk, hvis du er innom Biltema, så kjøp med deg en stor plastdunk med lokk slik at du kan ta med deg litt varmtvann hjemmefra dersom du skal vaske på bensinstasjon. Høytrykk er definitivt å anbefale for mest skånsom vask :)

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dere ordnet opp siden jeg har vært mye offline i det siste. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive