Gå til innhold

Hvilke voks skal jeg bruke?


ChristerM

Recommended Posts

ChristerM

Hei,

 

Sliter litt med vokse valget og hva jeg burde gå til innkjøp av til nye bilen.

Jeg henter om noen dager en 14 modell A4 quattro. Bilen er briljantsort og ikke gått mer en 20 000km.

 

Tidligere eier har tatt godt vare på bilen, og blitt nylig polert. Jeg regner like vel med jeg må gå over på noen strafferunder her og der.

 

Jeg sliter litt i forhold til hvilken voks jeg skal velge. Swissvax Shield er jo en vinner, men finnes det andre alternativer? jeg har lest MYE bra om Victoria Concourse voks og dens wetlook og holdbarhet. Dette er to ting som er viktig for meg med tanke på hvor sinnsyk blank Briljantsort kan bli.. 

 

hva skal jeg velge? gå for Swisswax Shield eller prøve noe annet bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JGNotland

Kanskje Auto Finesse Desire kunne vert noko? Meget høgt nivå av carnuba i den. Ein skal høgt opp i pris hos swissvax for å matche det om ikkje eg tar heilt feil.

Den lukta og vel så godt som swissvax! [emoji6]

Endret av JGNotland

BMW E30 320I

BMW E91 320D

 

S&S Nr.1 BMW E91                                  S&S Nr.2 BMW F11                          S&S Nr.3 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChristerM

SV Shield vet jeg er bra, så jeg tenker at differansen mellom HD wax og Shield ikke er stor nok til at jeg velger den. Korrekt meg dersom jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei, om du ønsker egenskapene til en "forsegling" er shield ett meget godt valg. Mtp utseende i forhold til alle de forskjellige voksene man får innen det prisegmentet, er det en annen sak. Det er mange vokser som ser bra ut på lakken og beader fint. Så som nevnt vil jeg si det er "teflon" egenskapene til shield som ev gjør utslaget:-)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Det å spørre om voksvalg på dette forumet blir det samme som å spørre hvordan en skal vaske en bil.

Altså, alle har sine favoritter og alle vasker biler som de personlig liker eller har økonomi til.....

 

Voks/forsegling/beskyttelse valg er avhengig av vaskerutiner, bruken av bilen, personlige forventninger og økonomi. Så kommer ofte følelser og kosefaktor. Jeg mener det finnes ingen fasit her.

Men det som er soleklart er at mange produkter gjør faktisk samme jobben, dvs gir beskyttelse for lakk, plast, gummi, glass osv. Noen ganger betaler man for kvalitet og noen ganger bare for merke. Så betaler man faktisk alt for ofte kun for kosefaktoren og merke og de gode og billige produkter blir glemt eller faktisk ikke vurdert enn gang. Så ja, it's up 2u men det er dumt å betale for mye ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...